Co'tje schreef:Vandaag Steve (TeamVXRacing) op bezoek gehad en een nieuwe mapping in de Turbo gezet.
Dat rijdt wel een poepie lekkerder. Geen dip rond de 4000 toeren, goede gasrespons, loopt lekker lang door in toeren.
Rijdt een stuk beter dan met Driving Fun een paar weken geleden. Echt heel veel zin in dinsdag!
Hoe mapt hij deze wagen eigenlijk? Kan hij echt alles ook? MAF delete enzoverder. ?
Ik heb ook wel interesse maar dan ben ik mijn VMAX/F janssen combo kwijt denk ik
tibby schreef:
Hoe mapt hij deze wagen eigenlijk? Kan hij echt alles ook? MAF delete enzoverder. ?
Ik heb ook wel interesse maar dan ben ik mijn VMAX/F janssen combo kwijt denk ik
Echt een erg groot verschil. Veel directe gasrespons, geen dip bij 4000 toeren en loopt een stuk verder door in toeren.
Je oude mapping slaat hij op en krijg je van hem. Kan hij altijd weer terugzetten. Je betaalt eenmalig een bedrag en hij blijft je ondersteunen en nieuwe mappings maken als je upgrades hebt doorgevoerd. Hij zit op het forum, je kunt hem een PM sturen met al je vragen.
Na wat twijfel of ik hem wel of niet zou houden, ben ik de afgelopen maand begonnen met opleuken van de #4800 Turbo.
Ik heb Quantum Zero.one dempers besteld en er komt een verstelbare Tillett B5 carbon stoel in.
En een flink potje meer vermogen (uit het ex beest van Tibby met een ander uitlaatspruitstuk):
- charge cooler
- 3inch tullett systeem
- z20leh blok met t16 turbo
- mapping met een zo soepel mogelijke vermogensopbouw en lekker hoog in toeren
- tussen de 350 en 400 pk
Co'tje schreef: ↑04 jan 2020 19:29
Na wat twijfel of ik hem wel of niet zou houden, ben ik de afgelopen maand begonnen met opleuken van de #4800 Turbo.
Ik heb Quantum Zero.one dempers besteld en er komt een verstelbare Tillett B5 carbon stoel in.
En een flink potje meer vermogen (uit het ex beest van Tibby met een ander uitlaatspruitstuk):
- charge cooler
- 3inch tullett systeem
- z20leh blok met t16 turbo
- mapping met een zo soepel mogelijke vermogensopbouw en lekker hoog in toeren
- tussen de 350 en 400 pk
400pk??
Moet ik ook maar weer es naar Klasen voor een nieuwe mapping en tijd voor een grote ijsblokjes houder op de intercooler.
En dan alleen nog op zoek naar de beste oplossing voor een mapping met een soepel verloop. Om oververhitting te voorkomen denk ik dat 330pk voorlopig wel genoeg is. Zeker met die hete zomers tegenwoordig, 2021 weer Dijon en voor het eerst Le Mans.
Co'tje schreef: ↑16 okt 2020 19:36En dan alleen nog op zoek naar de beste oplossing voor een mapping met een soepel verloop. Om oververhitting te voorkomen denk ik dat 330pk voorlopig wel genoeg is. Zeker met die hete zomers tegenwoordig, 2021 weer Dijon en voor het eerst Le Mans.
Wil je voor de mapping gebruikmaken van de OEM ECU of een upgrade naar een stand alone management?
Goeie keuze van de PWR chargecooler, ik wilde er ook eentje halen maar helaas was het nog een beetje ingewikkeld en uiteindelijk toch een nieuwe Pro-Alloy met ietsje korting besteld.
Rikster schreef: ↑16 okt 2020 19:48Wil je voor de mapping gebruikmaken van de OEM ECU of een upgrade naar een stand alone management?
Vond het verhaal van de VEMS ecu ook wel goed klinken. Maar dat kost wel weer een boel extra geld.
En heb de tip gekregen om met Van Drie tuning te bellen.
aKra schreef: ↑17 okt 2020 0:54 Goeie keuze van de PWR chargecooler, ik wilde er ook eentje halen maar helaas was het nog een beetje ingewikkeld en uiteindelijk toch een nieuwe Pro-Alloy met ietsje korting besteld.
Het is wel weer wat extra uitzoekwerk inderdaad en waarschijnlijk wat nieuwe slangen.
Het blok moet er toch uit dus dan kan ik er lekker goed bij.