Pagina 1 van 1

Koppeling hulp cilinder vervangen

Geplaatst: 13 apr 2018 13:40
door StefanW
Afgelopen weekend tijdens de trackday op Abbeville is mijn koppeling gaan haperen, waarschijnlijk een lekke hulp cilinder want de olie hangt onderaan het blok/koppelings huis.

Zou willen vragen of iemand hier eerder de bak van een Turbo eruit heeft gehaald zonder de achter clam en motor te verwijderen? Ik vond een topic op het VX forum http://www.vx220.org.uk/forums/topic/10 ... ent-guide/, maar het document waar naar verwezen wordt is niet meer op de site beschikbaar. Alle tips welkom!

Re: Koppeling hulp cilinder vervangen

Geplaatst: 14 apr 2018 10:36
door S. Gonzales
Misschien heeft Nander (Akra) het document nog ergens?

Wel balen dat je al zo snel een probleem met je nieuwe speelgoed hebt. Hopelijk is het snel gefikst.

Re: Koppeling hulp cilinder vervangen

Geplaatst: 14 apr 2018 10:44
door S. Gonzales
P.s.
Ooit heb ik ergens foto's gezien waarbij alleen de bak was verwijderd om de koppeling te vervangen. Dat was op een 4 kolums hefbrug, maar het moet op de grond ook te doen zijn (als je nog jong en lenig bent :wink: )
Anders 'gewoon' beginnen, zolang je maar goed de veiligheidsmaatregelen in acht neemt. Zoals het gebruik van assteunen en maatregelen waardoor de auto niet achterover kan gaan kantelen.
Post het hier wanneer je tegen zaken aanloopt waar je geen oplossing voor weet.
Succes!

Re: Koppeling hulp cilinder vervangen

Geplaatst: 14 apr 2018 15:48
door aKra
S. Gonzales schreef:Misschien heeft Nander (Akra) het document nog ergens?

Wel balen dat je al zo snel een probleem met je nieuwe speelgoed hebt. Hopelijk is het snel gefikst.
:mrgreen:

Re: Koppeling hulp cilinder vervangen

Geplaatst: 14 apr 2018 19:45
door StefanW
Dank voor de tips en het document!

Re: Koppeling hulp cilinder vervangen

Geplaatst: 14 apr 2018 22:06
door André R
Als je van plan bent zelf te gaan knutselen onder de auto, heb je aan een goede krik en een flink aantal 30x30 beginregels voldoende.
Gewoon telkens een tandje hoger en ronden tegels onder de wielen. Telkens rondom 1 erbij tot je op een comfortabele werkhoogte bent. Je kan een flinke tegel onder de krik doen om nog hoger te komen.(hou er rekening mee dat de krik verrijd bij het omhoog krikken!) Zorg dat er iemand bij is voor het toezicht en om te kunnen helpen als het goed mis gaat.
Maar als je het met beleid en gezond verstand doet, is het prima te doen.
Zo’n plat ligkarretje is een perfecte hulp. Je hebt hebt ze in een setje samen mer assteunen en zo’n handig magnetisch schaaltje.Ideaal voor die tig schroefjesvan de undertray :D