'06 clams Turbo op een '02 2.2 speedster

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
Thijskok
Actief lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mar 2018 17:39

'06 clams Turbo op een '02 2.2 speedster

Bericht door Thijskok »

Heren,

Ik kan de volgende onderdelen laten overkomen vanuit Engeland voor een leuke prijs:

Front Clam
Lower Turbo spats (geen idee wat dat zijn)
Fogs
Grill
Bonnet
Rear clam
rear engine cover

Echter komen de onderdelen van een '06 Turbo en ik heb een '02' 2.2 versie
Ik ga er van uit dat dit gaat passen maar wil het toch ff bij jullie checken.
Als ik het niet zelf kan is er altijd iemand anders die het wel kan.
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1511
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: '06 clams Turbo op een '02 2.2 speedster

Bericht door Arno »

Achter-clam is rond de afscheiding tussen de motor en bagageruimte anders gevormd op de Turbo als de 2.2.

Ook zal je voor de originele turbo 'oren' ook de op-gelijmde stukjes die bij de 2.2 op de zijkant bij de zij-grilles achter de deur zitten er af moeten halen om die te kunnen monteren.

Is allemaal prima aan te passen, maar heeft dus wel een klein beetje extra werk nodig naast het overbouwen.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: '06 clams Turbo op een '02 2.2 speedster

Bericht door Exmantaa »

Mag ik vragen waar je dat allemaal voor nodig hebt?? :wacko:

Let wel op dat de engelsen het soms wat minder nemen met hun spullen in "perfecte staat" en dat het vaak buitenslapers zijn daar. Dus deze bodydelen kunnen wel wat beschadigingen, scheurtjes en/of listers hebben...
Thijskok
Actief lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mar 2018 17:39

Re: '06 clams Turbo op een '02 2.2 speedster

Bericht door Thijskok »

Mijn voor en achterkant zijn aan reparatie toe. Dit kan goed uitpakken maar ook slecht (achter clam heeft een kapotte bevestging van het achterlicht L bijvoorbeeld).
Ik heb de foto's gezien van de onderdelen in Engeland en het ziet er veelbelovend uit. Daarnaast zouden ze scheur en schade vrij zijn. Dit heb ik natuurlijk digital laten vastleggen zodat ik er op terug kan komen mocht dat nodig zijn. Aangezien ik bijna de hele body kan overnemen (geen "dorpels" helaas)
is het een mooie complete set voor een zeer schappelijk prijs.
Mocht ik uiteindelijk mijn eigen delen overhouden dan kan ik vast wel weer iemand anders blij maken.
Als ik het niet zelf kan is er altijd iemand anders die het wel kan.
#595
Actief lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 26 okt 2017 19:05
Locatie: Zutphen

Re: '06 clams Turbo op een '02 2.2 speedster

Bericht door #595 »

Heb jij de oranje speedster in Zutphen gekocht? Het body werk kan je vaak goed herstellen is gewoon een composiet zie hoe te doen de bibliotheek op het forum.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: '06 clams Turbo op een '02 2.2 speedster

Bericht door gertje »

Enkel de achterste motorkap past niet op en na clam maar wel weer op de turbo clam waarom ga je al je clams vervangen?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Thijskok
Actief lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mar 2018 17:39

Re: '06 clams Turbo op een '02 2.2 speedster

Bericht door Thijskok »

#595 schreef:Heb jij de oranje speedster in Zutphen gekocht? Het body werk kan je vaak goed herstellen is gewoon een composiet zie hoe te doen de bibliotheek op het forum.
Dat is hem inderdaad, ben jij bekend met die Speedster?. Hij leek aan de buitenkant op wat plekjes na aardig in elkaar te zitten maar ik kom er steets meer achter dat er toch wat meer aan de hand is. Zo is bijvoorbeeld de hendel om de klep voor open te maken afgebroken, zitten de achterlichten gekit (i.p.v. vastgezet met de daarvoor bedoelde bouten) en is er wel meer kit gebruikt op andere plekken. Misschien is het ook wel mijn onbekendheid met de speedster maar ik wil het dan ook meteen 100% goed doen meteen en daarom leek een "perfecte" body van een jongere versie onweerstaanbaar.

@ gertje, de lijst met onderdelen bevat zowel de achterklep als die van voor dus zou dat geen problem moeten wezen.
Als ik het niet zelf kan is er altijd iemand anders die het wel kan.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: '06 clams Turbo op een '02 2.2 speedster

Bericht door Smiley »

Achterlichten kunnen beschadigd raken als de moeren te strak aangetrokken worden.
Als je dan nog verder draait, kunnen de bevestigingspunten complete uit de lamp getrokken worden.
De kans dat het glasvezel op dat punt beschadigd raakt is minder groot dan de lampen.

Wordt het niet tijd dat er iemand van ons eens samen met je door je speedster loopt en je exact aangeeft wat er wel/niet klopt, haalbaar is aan reparatie/vervanging etc, voordat het een project wordt wat helemaal uit de klauwen loopt?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Thijskok
Actief lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mar 2018 17:39

Re: '06 clams Turbo op een '02 2.2 speedster

Bericht door Thijskok »

Hulp is altijd welkom!!! Denk alleen niet dat er leden in de buurt van Zutphen wonen (in de buurt van Apeldoorn/Deventer)
Als ik het niet zelf kan is er altijd iemand anders die het wel kan.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: '06 clams Turbo op een '02 2.2 speedster

Bericht door gertje »

Foto's zeggen meer dan woorden

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
aboellaard
Mega lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 13 dec 2010 10:56
Locatie: Emst

Re: '06 clams Turbo op een '02 2.2 speedster

Bericht door aboellaard »

Je bent welkom in Emst (tussen Vaassen en Epe in het geval je het mooie Emst niet kent). De achterclam van mijn Speedster ligt eraf, dus kan je ook eens kijken hoe het er daar uit moet zien. In jouw geval zou ik eerst eens de clams er af halen om te zien wat er werkelijk aan de hand is en dan pas beslissen of andere clams zin hebben. Goed adres voor reparatie is Creative Polyester in Kampen. Eenmans zaakje van een Engelsman die heel handig is in dat soort dingen. Spuiten doet hij alleen niet. Meeste dingen waar iemand ooit eens creatief is geweest met kit kunnen opgelost worden.
#595
Actief lid
Berichten: 113
Lid geworden op: 26 okt 2017 19:05
Locatie: Zutphen

Re: '06 clams Turbo op een '02 2.2 speedster

Bericht door #595 »

Je kan mijn speedster in zutphen bekijken. Die is helemaal origineel. Ik wil graag met je mee naar Emst aangezien ikzelf mijn auto pas sinds oktober heb en ook altijd objectieve tips zie en krijg.
Thijskok
Actief lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mar 2018 17:39

Re: '06 clams Turbo op een '02 2.2 speedster

Bericht door Thijskok »

Foto’s das waar ook, werkt deze ? https://myalbum.com/album/PugbNGWqtooq
Als ik het niet zelf kan is er altijd iemand anders die het wel kan.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: '06 clams Turbo op een '02 2.2 speedster

Bericht door gertje »

Die scheurtjes ga je op de meeste speedster vinden na al die jaren. De nr plaat is er volgens mij al eens uitgereden en opnieuw gemaakt. Auto is al zeker opnieuw gespoten geweest aan de naden te zien. De lichten zijn idd niet mooi gekit. Ik zou nu niet Direkt hiervoor nieuwe clams kopen

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Plaats reactie