Eindemper van Miltek
Eindemper van Miltek
Iemand van de turbo boys nog belang bij een Milltek einddemper
Wil hem niet persé kwijt, maar zoek een geluid dat beter bij een 70 mm uitlaat past.
Wil hem niet persé kwijt, maar zoek een geluid dat beter bij een 70 mm uitlaat past.
- hellspeedster
- Actief lid
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 12 mar 2005 18:43
- Locatie: -Belgie
Re: Eindemper van Miltek
jans schreef:Iemand van de turbo boys nog belang bij een Milltek einddemper
Wil hem niet persé kwijt, maar zoek een geluid dat beter bij een 70 mm uitlaat past.
PRIJS
EX-2.2 rijder nr : 945
EX-Turbo-rijder nr: 4440
EX-Turbo-rijder nr: 4440
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2473
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
- Locatie: Twente
Re: Eindemper van Miltek
Dat moet je mij eens uitleggen Jans. Heeft Wolves je een CUP-uitlaat aangeboden ofzo???jans schreef:Wil hem niet persé kwijt, maar zoek een geluid dat beter bij een 70 mm uitlaat past.
Wat is er mis met jouw uitlaatgeluid, helemaal niets toch?! Of moet de diameter van de buizen ook richting de 70 mm? Ik dacht dat de Milltek al een 63 mm diameter heeft. En zover ik weet mag een uitlaat richting het einde van het hele systeem wat minder diameter hebben om voldoende flow te houden bij afkoelende uitlaatgassen. Dus technisch gezien is 70 --> 63 mm helemaal niet verkeerd.
SteV6
S4 Avant
- Arno
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
- Locatie: Woubrugge
- Contacteer:
Mja..jans schreef:.Hij komt van EPS te Hoogezant.
Heb wat van hun 'werk' gezien op verschillende auto's en ik moet concluderen dat wat ze maken grotendeels vrij twijfelachtige afwerking en constructie is.
1 voorbeeld is dat ze zo te zien alleen 'gewone' bochten in buizen buigen, dus knijpen die in de bochten dicht en daar gaat je mooie diameter...
Misschien kunnen ze wel met constante diameter buizen buigen (mandrel-bending), maar passen dat blijkbaar weinig tot niet toe.
Ik kan zelf niet lassen, maar de visuele kwaliteit en afwerking van het laswerk was ook nou niet zo lekker (veel 'klodders', vervuiling van lassen, geen goede passing, etc.) als ik dat vergelijk met andere uitlaten die ik ken (o.a. mijn huidige TubiStyle op m'n Elise)
Waarschijnlijk zijn ze prima om 'even snel' een uitlaat voor een circuit-auto in elkaar te rammen, maar als totaalprodukt voor langduriger gebruik op straatauto's heb ik nogal m'n twijfels.
Waarschijnlijk is het wel goed te krijgen als je er flink bovenop zit en dingen niet accepteert als ze niet aan je eigen eisen voldoen.
Bye, Arno.
Heb er een kleine beetje ervaring mee. Met EPS.
Heb daar toedertijd mijn precat laten verwijderen ,en sportcat laten monteren.Dit hebben ze netjes gedaan en 5 uur werk. Ook hebben ze goede materialen gebruikt. Kortom misschien heb ik toe wel geluk gehad,
Mede omdat ik toen de eerste speedster was.
Vorige maand ben ik er nog een keer geweest om het laatste stukjs pijp
te vergroten naar 70 mm, en óók dat zag er goed uit.
Wat ik dus heb laten doen ,was niet het moeilijkste!
Om daar een compleet nieuwe einddemper te laten maken, tja, voor het vermogen kan er niet veel mis gaan, want dat brengt nauwelijks 1 pk.
Er is vorige maand iemand van ons daar naar toe geweest, en een einddemper laten monteren.Heb het afgelopen zondag even aanschouwd en aangehoord. En er zat een mooie zware brom in.Maar dat is ieder zijn smaak. En kwalitatief ? de tijd zal het leren.
Heb daar toedertijd mijn precat laten verwijderen ,en sportcat laten monteren.Dit hebben ze netjes gedaan en 5 uur werk. Ook hebben ze goede materialen gebruikt. Kortom misschien heb ik toe wel geluk gehad,
Mede omdat ik toen de eerste speedster was.
Vorige maand ben ik er nog een keer geweest om het laatste stukjs pijp
te vergroten naar 70 mm, en óók dat zag er goed uit.
Wat ik dus heb laten doen ,was niet het moeilijkste!
Om daar een compleet nieuwe einddemper te laten maken, tja, voor het vermogen kan er niet veel mis gaan, want dat brengt nauwelijks 1 pk.
Er is vorige maand iemand van ons daar naar toe geweest, en een einddemper laten monteren.Heb het afgelopen zondag even aanschouwd en aangehoord. En er zat een mooie zware brom in.Maar dat is ieder zijn smaak. En kwalitatief ? de tijd zal het leren.
- Hendrik-Jan
- Giga lid Carbon
- Berichten: 3048
- Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
- Locatie: Paleis 't Loo
Was dat de Turbo van Iceman?jans schreef:Heb er een kleine beetje ervaring mee. Met EPS.
Heb daar toedertijd mijn precat laten verwijderen ,en sportcat laten monteren.Dit hebben ze netjes gedaan en 5 uur werk. Ook hebben ze goede materialen gebruikt. Kortom misschien heb ik toe wel geluk gehad,
Mede omdat ik toen de eerste speedster was.
Vorige maand ben ik er nog een keer geweest om het laatste stukjs pijp
te vergroten naar 70 mm, en óók dat zag er goed uit.
Wat ik dus heb laten doen ,was niet het moeilijkste!
Om daar een compleet nieuwe einddemper te laten maken, tja, voor het vermogen kan er niet veel mis gaan, want dat brengt nauwelijks 1 pk.
Er is vorige maand iemand van ons daar naar toe geweest, en een einddemper laten monteren.Heb het afgelopen zondag even aanschouwd en aangehoord. En er zat een mooie zware brom in.Maar dat is ieder zijn smaak. En kwalitatief ? de tijd zal het leren.
Lotus Elise S2
Wat zegt V-Max trouwens over de diameter van je/een uitlaat?
Ik weet dat het bij mijn EVO en ook de Sub trouwens een "verplichting" is om naar 3" (76 mm) te gaan als je over de 300+ Pk's gaat. Zou dat bij een Speedy ook zo zijn? Of heb je daar geen last van omdat het uitlaat traject toch erg kort is?
Ik weet dat het bij mijn EVO en ook de Sub trouwens een "verplichting" is om naar 3" (76 mm) te gaan als je over de 300+ Pk's gaat. Zou dat bij een Speedy ook zo zijn? Of heb je daar geen last van omdat het uitlaat traject toch erg kort is?
Grtn. Stefan
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer...
#0731
- stevenflappy
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2926
- Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
- Locatie: Flevoland
- Contacteer: