Pagina 1 van 1

Stand alone z20let

Geplaatst: 30 mei 2018 13:28
door tibby
Zitten hier mensen op het forum die de z20let op een stand alone hebben draaien???

grtz

Re: Stand alone z20let

Geplaatst: 30 mei 2018 16:50
door Smiley
Als ik zou moeten gokken. Rik en Herman?

Re: Stand alone z20let

Geplaatst: 30 mei 2018 16:56
door tibby
Dacht dat Herman z'n spexige de lmm uitgeprogrammeerd was en gemapt op de oem ecu.
Rik dacht dat ik ook op de oem ecu met lmm nog reed.

Re: Stand alone z20let

Geplaatst: 30 mei 2018 16:58
door tibby
door Rikster ยป 22 aug 2017 11:58




tibby schreef:
Een vraagje aub,
Heb jij je MAF sensor nog zitten of heeft Markus hem uitgeprogrammeerd?

grtrz

Ik heb nu de MAF sensor van een RS4 ingebouwd in mijn Speedster. Voorheen was hij uitgeprogrammeerd, maar dan is de programmering niet altijd optimaal natuurlijk :wink:

Re: Stand alone z20let

Geplaatst: 30 mei 2018 17:24
door Smiley
Kun je je vragen niet bij Nev van het UK forum leggen?

Re: Stand alone z20let

Geplaatst: 30 mei 2018 17:42
door tibby
Smiley schreef:Kun je je vragen niet bij Nev van het UK forum leggen?
Nope, eerst aan de Vmax mannen hier .. :yes: ('t is tenslotte ook daar waar hij naartoe moet)

(ondertussen heeft Frank Janssen mij de stand alone sterk afgeraden en bij de motronic te blijven)

Gewoon wat snuffelwerk en naar ervaringen zoek ik hier...

Re: Stand alone z20let

Geplaatst: 30 mei 2018 18:50
door timmyboy55
Waarom rijd niemand een Haltech?

Re: Stand alone z20let

Geplaatst: 30 mei 2018 19:39
door S. Gonzales
timmyboy55 schreef:Waarom rijd niemand een Haltech?
Of een Holley dominator? :D

Re: Stand alone z20let

Geplaatst: 30 mei 2018 20:38
door Exmantaa
Volgens mij rijdt/reed Chris Randall met een Syvecs ecu op zijn Z20LET race Europa??

Re: Stand alone z20let

Geplaatst: 31 mei 2018 6:05
door Arno
timmyboy55 schreef:Waarom rijd niemand een Haltech?
Alle ECU's kan je kiezen die je wilt. Het valt en staat alleen in heel veel gevallen met de kennis en ervaring van de tuner/mapper met de desbetreffende ECU. (tenzij iemand dat zelf wil doen)

Haltech is hier in europa nu eenmaal nog niet zo bekend, dus zal je ook niet zoveel mensen vinden die deze willen mappen voor je, of er het beste uit kunnen halen omdat gewoon de ervaring en de kennis ontbreekt.

In NL zal je bijvoorbeeld redelijk wat mensen vinden die redelijk 'los' zijn op de KMS ECU ( https://kms.vankronenburg.nl/kms-produc ... ntrol-unit ) simpelweg omdat die heel veel in allerlei competitie klassen worden gebruikt, niet omdat die nou zo speciaal is of zo.

MoTEC is bijvoorbeeld ook zo'n ding die je niet vaak ziet. Daar hangt meestal ook een heeeel dikke prijskaart aan dus dat maakt ze voor veel mensen al meteen niet zo nuttig :)

Nou is de Z20LET natuurlijk verder een behoorlijk 'saaie' motor qua ingewikkelde dingen die er op zitten, dus kunnen de meeste ECU's die je kunt kopen er prima mee overweg. Geen moeizame of speciale nokkenas-speeltjes, geen hogedruk/directe injectie, geen rare ontsteking, etc. etc..

Vrij 'standaard' turbo motor met een boost-control setup wat dat betreft, dus dat maakt de zaak wel wat simpeler en heel veel ECU's zullen deze in de basis prima kunnen aansturen.

Het geniep zit vooral in de goede tuning/mapping van het geheel en bij 'algemene' mappable ECU's ook in ogenschijnlijk kleine details als koude- en warme-start gedrag en deel-last gedrag. Dit is iets wat vaak heel veel tijd kost om goed te krijgen (en kost dus veel geld als je dat laat doen!) en dat is nou precies wat in een 'gekraakte' fabrieks-ECU al helemaal 'ingebakken' zit voor je en wat ook gewoon blijft werken.

Voor race/track auto's boeit dat natuurlijk allemaal geen bal, dus die worden vaak 'gauw' gemapt op vooral vol-last en als ze dan met moeite starten, ach.. Niet interessant..

Bye, Arno.

Re: Stand alone z20let

Geplaatst: 31 mei 2018 14:19
door tibby
Arno schreef:.............................

Het geniep zit vooral in de goede tuning/mapping van het geheel en bij 'algemene' mappable ECU's ook in ogenschijnlijk kleine details als koude- en warme-start gedrag en deel-last gedrag. Dit is iets wat vaak heel veel tijd kost om goed te krijgen (en kost dus veel geld als je dat laat doen!) en dat is nou precies wat in een 'gekraakte' fabrieks-ECU al helemaal 'ingebakken' zit voor je en wat ook gewoon blijft werken.

.............

Bye, Arno.

Ongeveer ook wat Frank Janssens bedoelt. Warm weer/koud weer (zuurstofrijk),deel-last,koude/warme start,..... noem maar op...Komt allemaal veel bij kijken hoor

Mijn doel was eigenlijk om stand alone te gaan zodat die maf eruit kon. Eruit programmeren gaat ook maar dan loop je op een 'vast' programma. Vallen alle voorbeelden zoals boven vermeld weg.

Zelf heb ik hier een stand alone nog liggen van mijn 'voor' de speedster jaren . (staat trouwens al 7 jaar te koop merk ik hier) :lol:

Afbeelding