Pagina 1 van 1

video analyse software

Geplaatst: 08 jun 2018 23:45
door Smiley
MAXR van het UK forum kwam met de tip.
Kinovea kun je gebruiken om 2 video's naast elkaar te zetten en op een gelijk punt te starten.
Vertraagd afspelen, frame by frame analyse en nog veel meer. Leuk spul.
Het is gratis (opensource) software. http://www.kinovea.org

Download eerst de filmjes die je wilt vergelijken van YouTube met http://www.savefrom.net (Gebruik de browsermethode, niet de app)
Open kinovea, selecteer view, dan 'two playback analysis screens'.
Open beide filmpjes van je harddrive, en zet het startpunt gelijk.
Het resultaat kun je weer exporteren als filmpje.

Ik heb Maik zijn 2.01 tegen mijn 2.04 gezet om te zien waar ik het laat liggen.
https://www.youtube.com/watch?v=vOMRLYsVfrw

Een referentiepunt na elke bocht genomen, en dan kom ik op:
Afbeelding

Werk aan de winkel :yes:

Re: video analyse software

Geplaatst: 09 jun 2018 8:32
door S. Gonzales
Grappig :D Ik heb het er al vaker over gehad met Maik dat hij in 'die' bocht tijd laat liggen. Hij knijpt daar teveel naar binnen i.p.v. de auto uit te laten lopen naar links (je ziet hem daarnamelijk altijd 'vechten en wringen') en vervolgens naar rechts de baan 'oversteken om de volgende naar links goed aan te snijden.
Naar mijn mening gaat Maik constant onder de 2.00 minuten wanneer hij die gewoonte eens laat varen.

Re: video analyse software

Geplaatst: 09 jun 2018 9:35
door Smiley
Welke bocht bedoel je precies?

Re: video analyse software

Geplaatst: 09 jun 2018 11:05
door Exmantaa
De Renault (?), die scherp knijpende rechtsaf...

Re: video analyse software

Geplaatst: 09 jun 2018 11:37
door S. Gonzales
Exmantaa schreef:De Renault (?), die scherp knijpende rechtsaf...
Inderdaad, voorheen de Renault bocht en tegenwoordig ook bekend als 'bocht 9'.
Een lastige bocht om goed onder de knie te krijgen. Ik stuur daar vroeg in en laat hem dan naar buiten uitlopen richting de curbstones (die verderop links liggen) Maik stuurt hem daar laat in (naar mijn mening hè :wink: ) en probeert dan rechts te blijven zodat hij voor de volgende bocht links (bocht 10) niet de baan over hoeft te steken. Als je filmpjes van Maik terugkijkt zie je dat zijn auto daar altijd de neiging heeft om 'uit te breken'. Hij vangt dat weer super op.. :thumbsup: ..maar het kost weerstand (auto rolt niet soepel) en dus tijd. Wat dat betreft is karten, misschien wel juist met een 'maaimachine motortje zonder vermogen' een leerschool waar je goed merkt dat stuuruitslag de rolweerstand sterk verhoogt. Hoe vaker de voorwielen in de stand recht uit staan hoe beter :D :yes:

Re: video analyse software

Geplaatst: 09 jun 2018 14:18
door Smiley
Ah helder.
Toen ik pas begon en Maik me de lijnen leerde zei hij dat ie met opzet de renault opoffert voor de vodaphone.
En dat het persoonlijke voorkeur is.

Ik rijd gonzales zijn lijn daar.

Re: video analyse software

Geplaatst: 03 jul 2018 18:22
door Maik
Hey, kijk nou, een topic die ik nog niet gezien had :lol:
Over de Renault-Vodafone combinatie, daar offer ik inderdaad altijd de Renault op omdat ik daar altijd leuk hard in kan sturen om even de auto lekker te laten schuiven zodat ik wat extra aan dat stuur kan draaien :). Daarbij denk ik niet zozeer dat het een veel langzamere lijn is dan de meer voor de hand liggende buiten-binnen-buiten-oversteken naar bijna buiten-binnen-buiten lijn. Ik verlies het meeste tijd door de auto zo aggressief in te sturen om bedoeld onbalans te krijgen, en midcorner kakt mijn snelheid waarschijnlijk wat in :yes:
Ik zou de Renault ook met grotere radius kunnen nemen maar dan ga ik daar niet meer zo gek doen want hete semislicks kunnen bijten met dit soort grollen namelijk, dus wil ik ruimte houden aan de linkerkant. Ik zal toch eens een keer wat rondjes mij wat inhouden en beide lijnen wat netter nemen en de tijden vergelijken, wat Joop ook al eens opperde :wink:
Keep you posted.

Re: video analyse software

Geplaatst: 04 jul 2018 13:21
door Dominique
Hier zijn idd veel lijnen mogelijk.
Let wel op dat je enige reserve houd bij het uitgaan van de Renault bocht ivm. zeer krappe ruimte van asfalt tot vangrail aan de linker zijde bij het uitgaan van die bocht. :shock:
Zelf stuur ik hem vrij laat in, waardoor ik niet zo ver naar buiten hoef na die bocht.
Tevens hoef je dan niet zo overdreven 'over te steken' om te positioneren voor de Vodafone.

Ik moet wel zeggen dat ik het trailbraken in de Speedster nog niet 100% meester ben. :oops: