Verwijderen dashboard

Weetjes en tips voor onze auto.
Harmen
Lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 sep 2005 15:48

Verwijderen dashboard

Bericht door Harmen »

Kan iemand mij vertellen hoe het dashboard rond de ventilatiebediening en rond de verlichtingsknoppen is bevestigd??

Wil dit verwijderen ivm bekleden met leer

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Wanneer je de voorpaneeltjes (bij verlichting en radio) hebt verwijderd kun je bij de schroeven. Kijk door het voorpaneel en dan zie je schuine aluminium delen zitten waar de schorefjes in zitten. Bij mij zit ie vast met 3 schroeven, maar ik denk dat het er aan ligt hoe vaak je dashboard er al af is geweest hoeveel er nog zitten :)

Dan heb je nog het probleem met de kap over de stack unit. Die schuift in een sleuf in het dashboard. Met wat gerommel kan je hem er wel uit werken, mij is het alleen neit gelukt om hem er ook weer goed in te krijgen, zonder de kap van de stack unit te verwijderen.

Aan de achterkant van het dashboard zitten twee pennen die in twee gaten steken. Dus het is vooral een kwestie van naar je toe trekken en dan een beetje rommelen om hem eruit te krijgen.

Het is te doen met de kap van de stack unit "in place", maar het is handiger als je hem eraf kan halen. Daarvoor moet je echter wel de kappen achter het stuur verwijderen en die zitten (over het algemeen) nog met twee schroefjes vast ie achter het stuur zitten. Ik heb die laten verwijderen (omdat je het stuur eraf moet halen om daarbij te komen) en dan kan je dus wel redelijk makkelijk bij de bevestigingspunten van de kap komen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is :)

Mark
C30-94@0.55bar
Harmen
Lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 sep 2005 15:48

Bericht door Harmen »

Ehh dank je, maar ik wil eigenlijk alleen die voorpaneeltjes laten bekleden

(door er langsschuren met mijn voeten bij in en uitstappen is de verf hier aan het doorslijten)

Deze paneeltjes zitten gewoon geklikt neem ik aan?? Ik durfde er niet te hard aan te trekken...
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Sorry, niet goed gelezen :(

Die bij de verlichting zit alleen geplakt met dubbelzijdig tape.

De grote zit ook geplakt en zit aan de kant van het stuur in het dashboard gehaakt met een zijdelingse haak. Daarnaast zitten er drie dopjes waar het paneeltje vertikaal opgeschoven is. Het beste is om te proberen het tape los te maken en dan aan de verste kant, dus b ij de passagier het zaakje naar beneden te gaan duwen. dan klik je hem uit de houders. Dat kan overigens wel vrij zwaar gaan.

Kijk anders ff op deze pagina:

http://www.hairymoments.co.uk/cars/vx220sub.html

succes,

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

het gaat gebeuren

Bericht door linne150 »

De Speedster vandaag naar v.d.Burg om de boutjes tussen stuur en km. teller te laten verwijderen i.v.m. bekleden dash.Hoe gaat het met die van jou Mark? ik ben het niet vergeten hoor maar heb het nu wat druk.Maar geef de kleuren op of kom een keer stalen kijken.Tegelijk met de andere liefhebbers doen we meteen een bakkie of een kopje koffie.Stev6 als je je adres p.b.stuur ik stalen op.Het is edelvlies dat lijkt op Alcantara.Heee !!! Maik moet die hoofdsteun nog een beurt?Ik doe dat wel kan jij uitrusten van je garagevloertje verven.Je doet het toch niet met een 1 haar penseel ? Ik hoor het wel Groeten Wilbert
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 jun 2005 19:08

Bericht door stef666 »

Datumpje prikken dan maar Wilbert :?: :wink:

Bakkei koffie drinken ben ik wel voor in, En interesse in het dashboard bekleden ook :!:
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
#0731
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

Wordt dit een mini-meeting bij Wilbert?
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Ha Wilbert,

Ik ga je mijn adres wel even PB-en.

Mijn voorkeur gaat uit naar zwart of antraciet alcantara op het dash zelf en zilvergrijskleurig op die lelijke plastic panelen in de deuren.

Kijkavondjes/dagen gaarne in het weekend. Gezien de reisafstand en m'n huidige conditie is een doordeweekse afspraak voor mij een onhaalbare kaart.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

klussen met deuren

Bericht door linne150 »

Komt in orde, ik stuur je de stalen en natuurlijk gaan we voor jou in een weekeinde te werk als je de deur panelen los hebt is het een fluitje van een cent.We spreken elkaar.Wilbert
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik zeg: 3 of 4 december bij Wilbert al zijn cola opdrinken :)
Het weekend ervoor (komend weekend dus) ben ik aan het inpakken want de maandag erop ga ik over! :P

En dit kan je dus met 1 haar en veel geduld voor elkaar krijgen (ps: met een steel ging het beter, maar dat kwam ook vooral doordat de ondergrond met 2de laag voor geen mm meer zoog :wink: )
Bijlagen
IMG_3186s.JPG
IMG_3186s.JPG (40.45 KiB) 2210 keer bekeken
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hoe is het met mooi blijven bij die edelvlies :?: het ziet er allemaal zo kwetsbaar en vuilgevoelig uit vindt ik.

Ik zou de plank op mijn dashboard en het zwarte gedeelte van de deurpanelen hier wel mee willen bekleden, zwart edelvlies dan :!:

Dit samen met de zilverkleurige panelen (deurpanelen, dashstrip en middentunnel) mooi zilverkleurig spuiten moet volgens mij een heel mooi effect zijn, naar mijn mening.

Afhankelijk van de tijd kan ik misschien ook wel komen...even afwachten.
Gebruikersavatar
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1092
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
Locatie: Groningen

Bericht door paul »

Hai Wilbert,

Ik hou me ook aanbevolen voor het "staaltjes kijken". :lol:

Ik hoor wel wanneer??

Groeten,

Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

Bericht door linne150 »

Hee Maik is dit nou je keuken of je garage :lol: :lol: Wilbert
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Bericht door jans »

Volgens mij alle bij :shock: Foto is vanuit de kamer genomen.
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 jun 2005 19:08

Bericht door stef666 »

Maik heeft een "studio" gekocht, De foto is vanaf het bed genomen.... :mrgreen: :wink:
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
#0731
Plaats reactie