Speedster turbo op slot

Weetjes en tips voor onze auto.
Plaats reactie
SpeedyT
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2018 7:17

Speedster turbo op slot

Bericht door SpeedyT »

Hoi,

Kan niet meer in mijn Speedster turbo :-(

Accu is wat zwak dus afstandsbediening werkt niet. Er is een knopje achteraan wat je kan indrukken en dan zou het terug werken maar helaas.
Gekeken of ik raam naar beneden kan drukken, niet gelukt. Kap iets omhoog halen ging ook niet ...

Tips?

gr

ps. Bij de NA Speedster heb je een mechanisch slot de turbo heeft dit niet helaas.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: Speedster turbo op slot

Bericht door gertje »

Als het knopje aan de nrplaat niet werkt, lijkt mij het simpelste om via het voorwiel aan het slot van de voorste kap te geraken. Deze zo open te doen en dan hem aan een lader te hangen tot de batterij opgeladen is.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Speedster turbo op slot

Bericht door Pipo »

SpeedyT schreef:Hoi,
Kan niet meer in mijn Speedster turbo :-(
Accu is wat zwak dus afstandsbediening werkt niet. Er is een knopje achteraan wat je kan indrukken en dan zou het terug werken maar helaas.
Gekeken of ik raam naar beneden kan drukken, niet gelukt. Kap iets omhoog halen ging ook niet ...
Tips?
ps. Bij de NA Speedster heb je een mechanisch slot de turbo heeft dit niet helaas.
Dat is exactly waarom ik die optie op mijn tweede Turbo niet meer wou hebben. De ingenieur die dat systeem heeft bedacht was dement :wacko: . Tegen de tijd dat je startbatterij versleten is en de geest geeft, is dat noodbatterijtje ook leeg of werkt dat knopje niet meer door oxidatie, en daar sta je dan. Het was goedkoper én praktischer geweest een standaard slot naast de centrale vergrendeling te laten bestaan.
Je enige optie is inderdaad wat Gertje voorstelt.
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Speedster turbo op slot

Bericht door Smiley »

Ik kan mij een foto herinneren van een turbo met centrale deurvergrendeling, waar over het slot aan de buitenkant gewoon een huls zat die eraf kon.
Daaronder zat het normale slot.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2038
Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Speedster turbo op slot

Bericht door Pipo »

Dan toch niet bij mijn blauwe Turbo. Dat heb ik toen gechecked en er was geen slot voorzien. Waar normaal het ronde sleufplaatje zat waar de sleutel doorglijdt, was dit vervangen voor een gesloten rond plaatje waarachter geen slotmechanisme zat.
A thing of beauty is a joy forever!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Speedster turbo op slot

Bericht door Smiley »

Was misschien een after-market oplossing.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: Speedster turbo op slot

Bericht door gertje »

Nooit op slot doen, doe ik ook niet

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Re: Speedster turbo op slot

Bericht door sooike »

Smiley schreef:Ik kan mij een foto herinneren van een turbo met centrale deurvergrendeling, waar over het slot aan de buitenkant gewoon een huls zat die eraf kon.
Daaronder zat het normale slot.
4801578 is de onderdeelnummer van de cover, terug te vinden in de onderdelencatalogus van Opel :yes:
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1778
Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
Locatie: NH

Re: Speedster turbo op slot

Bericht door aKra »

Recentelijk de batterij vervangen van het 'reserve systeem'. Inderdaad al een hele tijd plat want nooit gebruikt. Ze zijn wel herlaadbaar maar geen idee of dat gebeurd überhaupt.

Ik heb het geluk dat mijn bestuurdersdeur gewoon een normale slotvergrendeling heeft (overgang van de 2.2 naar de Turbo).
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Speedster turbo op slot

Bericht door S. Gonzales »

Misschien is het beter om oplossingen voor dit probleem in "clubchat" te plaatsen? :bangin:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Speedy3481
Nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:12

Re: Speedster turbo op slot

Bericht door Speedy3481 »

gertje schreef:Als het knopje aan de nrplaat niet werkt, lijkt mij het simpelste om via het voorwiel aan het slot van de voorste kap te geraken. Deze zo open te doen en dan hem aan een lader te hangen tot de batterij opgeladen is.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Net even gekeken en vind niet meteen een plekje :-( Voorwiel kan er helaas niet af dus veel ruimte heb ik ook niet.
Een collega met lange armen gaat straks eens proberen.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: Speedster turbo op slot

Bericht door gertje »

Wiel moet eraf slijklamp eruit en dan moet je eraan kunnen.

Ze hebben een nieuwe post voor jou geopend kijk daar ook eens naar

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Speedy3481
Nieuw lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:12

Re: Speedster turbo op slot

Bericht door Speedy3481 »

Het is gelukt ... met een stalen draad knopje van centrale vergrendeling omhoog en klaar.

Wel briliant design Opel/Lotus :-)
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Re: Speedster turbo op slot

Bericht door André R »

Wat voor lader gebruik je?
Een gewone acculader zonder druppelstand werkt wel, maar voor een accu die regelmatig leeg raakt doordat hij niet wordt bijgeladen is een slimme druppellader aan te raden. Ik heb een Optima 3. Die kijkt eerst naar de staat van de accu en past daar z’n laadprofiel op aan. Hij zou zelfs “luie” accu’s weer tot leven kunnen wekken claimt de fabrikant.

Een gewone loodcel accu kan sowieso slecht tegen diepontladen. Een gel-accu is daar beter tegen bestand.
Ik heb een Odyssey PC680. Een compacte accu. Wel een loodcelaccu, Maar AGM uitgevoerd (glasmatten). Zeer bestand tegen diepontladen. Makkelijk in en uitte bouwen. En ook nog eens een kilo of 6 lichter. :)
Opel Speedster 2.2 zwart
Gebruikersavatar
André R
Mega lid
Berichten: 715
Lid geworden op: 23 mei 2006 8:52
Locatie: Alblasserdam

Re: Speedster turbo op slot

Bericht door André R »

André R schreef:Wat voor lader gebruik je?
Een gewone acculader zonder druppelstand werkt wel, maar voor een accu die regelmatig leeg raakt doordat hij niet wordt bijgeladen is een slimme druppellader aan te raden. Ik heb een Optima 3. Die kijkt eerst naar de staat van de accu en past daar z’n laadprofiel op aan. Hij zou zelfs “luie” accu’s weer tot leven kunnen wekken claimt de fabrikant.

Een gewone loodcel accu kan sowieso slecht tegen diepontladen. Een gel-accu is daar beter tegen bestand.
Ik heb een Odyssey PC680. Een compacte accu. Wel een loodcelaccu, Maar AGM uitgevoerd (glasmatten). Zeer bestand tegen diepontladen. Makkelijk in en uitte bouwen. En ook nog eens een kilo of 6 lichter. :)
Sorry; het verkeerde "turbo op slot"-topic :D
Opel Speedster 2.2 zwart
Plaats reactie