Pagina 1 van 1
RIP - And another one bites to dust ... :(
Geplaatst: 21 sep 2005 18:52
door Pipo
Bij deze is het definitief, mijn Speedstervrienden. Mijn Speedster is officieel als totaalverlies afgeschreven.
Oorzaak: een ongeval door mijn eigen domme fout. Ik verwijt het mezelf nog iedere dag

Gelukkig zijn er geen gewonden. Behalve mijn trots dan.
Ter afscheid van mijn ex-trots en favoriete wagen, nog even een fotootje.
Wees voorzichtig allen. Geloof me, het is sneller gebeurd dan je denkt

Geplaatst: 21 sep 2005 18:55
door Piet
Chips, Pipo dat is ...
Sterkte, was je daarom opzoek naar een Turbo?
Geplaatst: 21 sep 2005 19:03
door jans

ging het niet hard genoeg dan

Geplaatst: 21 sep 2005 19:05
door jans
Wat moet dat overblijfsel opbrengen Pipo

Geplaatst: 21 sep 2005 19:05
door SteV6
Allereerst sterkte met het verwerken van je verlies Pipo!
Gaat de rest in onderdelen in de verkoop? Of is dat wat over is van je Speedster via de verzekering bij een handelaar terecht gekomen.
En is je Speedster economisch total loss of mechanisch total loss? Kortom alu-chassis-schaden?
Ik weet het, veel vragen, maar in het tweede geval blijft het belangrijk om potentiele kopers te waarschuwen.
SteV6
Geplaatst: 21 sep 2005 19:16
door Hendrik-Jan
Shit. De nachtmerrie van ons allemaal

.
Toch ziet het er minder heftig uit dan de gele Turbo (ex-OpelCentrum) en die auto ziet er ook weer netjes uit

.
De grote vraag is inderdaad; hoe is het met het chassis

?
Anders in delen verkopen of een Speedster met achterschade zoeken

.
RIP
Geplaatst: 21 sep 2005 19:43
door Pipo
Ja, dat is de reden waarom ik naar een Turbo uitkijk. Als ik dan toch moet veranderen, waarom dan eens niet naar de poetserszijde overgaan
De wagen gaat naar een opkoper en wordt waarschijnlijk terug hersteld. (Was omnium verzekerd) De schade valt eigenlijk nog mee. Hij is zijdelings aan het front net voor de voorwielen geraakt door een Ford Mondeo aan hoge snelheid. Zijnde die Ford dan; ik stond vrijwel stil. Mijn Speedster maakte een mooie pirouette.
De schade werd geschat op ca 10.000€. Het chassis en de mechaniek zijn nog in goede staat. Hooguit kan de voorophanging wat uit het lood zijn door de zijdelingse klap. Voor de rest is het hoofdzakelijk polyesterschade. De voorschelp, rooster en logolijst, koplichten, mistlichten, motorkap, voorruit gebarsten, radiator, batterij, crashbox; en nog wat kleinigheden intern vooraan.
Ik heb nog even gespeeld met het idee hem zelf op te kopen en te herstellen. Maar alhoewel ik ruim de kennis heb, ontbreekt me eenvoudigweg genoeg vrije tijd.
Voor de rest was mijn Speedster in super conditie en zeer goed gepleegd. Hij is het zeker waard weer op de baan gebracht te worden.
Ik voeg nog een paar fotootjes bij. Eentje van de andere hoek, en één van het motorcompartiment. Het geeft geinteresseerden een goede indruk van de schade.
Geplaatst: 21 sep 2005 19:53
door jans
Pipo Je moet nog wel je tekst onderaan veranderen.
Geplaatst: 21 sep 2005 20:00
door Maik
damn.....
Gelukkig ben je er zelf nog goed vanaf gekomen! (toch?).
Heel veel succes met het zoeken naar een mooie turbo, en dan snel deze ellende vergeten....
M.
RIP
Geplaatst: 21 sep 2005 20:01
door Pipo
jans schreef:Pipo Je moet nog wel je tekst onderaan veranderen.
LOL
Jans jongen, ik heb nog altijd een andere beauty in huis. Staat wel op twee benen ipv op wielen, maar ik rij er even graag mee

Geplaatst: 21 sep 2005 20:08
door jans
Pipo
maar toch wel binnens huis mag ik hopen
maar zonder gekheid. ik hoop voor jou dat je weer een mooie speedster op de kop kunt tikken

RIP
Geplaatst: 21 sep 2005 20:24
door Pipo
Bedankt Jans, ik hoop het ook. Ik was gek op mijn Speedster. Ik zal het nu maar bekennen. Ik was een echte poetser
Je zal me sowieso nog regelmatig op dit forum tegenkomen. Zo blijf ik tenminste nog wat de Speedstergeur opsnuiven
Groetjes en hopelijk nog eens tot ziens.
Pipo
Re: RIP
Geplaatst: 22 sep 2005 5:49
door Arno
Pipo schreef:De schade werd geschat op ca 10.000€. Het chassis en de mechaniek zijn nog in goede staat. Hooguit kan de voorophanging wat uit het lood zijn door de zijdelingse klap.
En da's nou precies het pijnpunt.. Wat hebben de ophangingspunten in het chassis gedaan met deze zijdelingse belasting?
Als die krom/gescheurd/'uitgelubberd' zijn. Helaas. Einde chassis. Meer is er niet nodig. Elises worden ook regelmatig afgeschreven omdat iemand tegen een stoeprand schuift. Dan heb je een afgeschreven auto zonder zichtbare schade, maar alleen een voorwiel wat er wat raar onder staat.
Rest van de schade is inderdaad niet spannend. Kostbaar, ja, maar niet ernstig.
Prijs klopt wel redelijk. Toen een motorfiets zich op de neus van mijn Elise stortte was de reparatie ook ongeveer €9500. Was toen voor een frontclam, radiator, crashbox, koplamp, richtingaanwijzer en de zaak de-, monteren en spuiten.
Heel groot deel van de kosten is het arbeidsloon. Als het chassis nog OK is, dan is het inderdaad voor iemand met ruimte en tijd om zelf er aan te werken een goed 'project'.
Bye, Arno.
Geplaatst: 09 okt 2005 8:20
door Akeem
Dit is wel spijtig voor je. Maar troost je, Ik heb ook een ongeval gehad met de mijne (ook een zilvere). Het is ondertussen 3 maand geleden.
en hij zit nog steeds in de garage!!! Als je moet wachten op wisselstukken bij Opel, amai mijn .

zene!!!!
En geloof niet dat ze het van de eerste keer juist leveren!!! Ik erger mij zo aan de service van Opel!!!!
ongeval akeem
Geplaatst: 09 okt 2005 21:58
door Pipo
Het spijt me dat te horen Akeem. Persoonlijk kan ik niet klagen over de service van Opel. Het zal wel van de dealer afhangen, zeker.
Op welke stukken zit je dan zo lang te wachten?
Pff, 3 maanden al zeg! Ik had na een maand al last van ernstige ontwenningsverschijnselen

Gelukkig dat ik af en toe eens naar het forum kon gaan.