veerhoogte i,m, lage front splitter,

Vragen over bekleding, velgen e.d.

veerhoogte i,m, lage front splitter,

Berichtdoor RollatorGT » 26 maart 2019 23:34

Hoi Alex,
In verband met de plaatsing van de frontsplitter op de Speedster
en een zeer lage ruimte/grond zijn er luchtveren.
deze zijn traploos met compressortje vertelbaar zowel buiten als in de auto.

Dus op de weg iets omhoog en op het circuit zo laag mogelijk.
Principe lijkt veel op systeem vrachauto,s.

Indien gewenst kan ik wat beelden toe sturen.

Groeten Henk.
Avatar gebruiker
RollatorGT
Actief lid
 
Berichten: 367
Geregistreerd: 29 mei 2016 23:52
Woonplaats: Biddinghuizen (Flevoland)

Re: veerhoogte i,m, lage front splitter,

Berichtdoor Exmantaa » 27 maart 2019 1:50

luchtvering op de krappe coilovers in een Speedster wordt toch een ander verhaal.. :wacko:
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
 
Berichten: 2029
Images: 2
Geregistreerd: 06 dec 2006 21:14
Woonplaats: Alkmaar

Re: veerhoogte i,m, lage front splitter,

Berichtdoor Arno » 27 maart 2019 10:30

Er zijn wel wat hydraulische systemen:

https://www.kwsuspensions.net/products/ ... ift_system
https://www.ramliftpro.com/

Of lucht:

https://iliftsystems.com/product/univer ... ft-system/

Mar goedkoop is dat allemaal niet en is nog de vraag of het allemaal toepasbaar is op de Speedster...

Evt. zou zoiets nog aan een hydraulische pomp te knopen zijn, maar ik vermoed dat de 'slag' maar hooguit een 10mm gaat zijn:

http://www.nitron.co.uk/catalogue_item. ... odID=75629

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Avatar gebruiker
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
 
Berichten: 1426
Geregistreerd: 03 dec 2004 8:45
Woonplaats: Woubrugge

Re: veerhoogte i,m, lage front splitter,

Berichtdoor aboellaard » 27 maart 2019 16:46

In mijn geval komt de splitter aan de bodemplaat vast te zitten. Ik heb er net eentje gemaakt van 6 mm Trespa overtrokken met carbon. Komt dus 6 mm lager uit. Op weg naar het circuit is dat een beetje uitkijken met drempels, maar ik denk dat ik die splitter er bij normaal straatgebruik gewoon af laat. Is trouwens uitschuifbaar, want om zo'n ding in de auto te hebben liggen is ook zo wat. Dus op circuit paar bouten los en uitschuiven. Klaar met rijden, bouten los en inschuiven.

Is wel zo dat een splitter blijkbaar efficienter wordt naarmate de auto lager komt te liggen, maar als die van mij nog meer naar beneden moet, gaan er heel andere dingen een rol spelen. Ik heb er wel zo ongeveer 10-15 kg aan gratis statische downforce bijgekregen. Door de veranderingen aan de voorkant. Zat nog te denken aan een RVS bodemplaat en/of splitter, maar dan wordt het wel heel veel daar aan de voorkant :D
Avatar gebruiker
aboellaard
Mega lid
 
Berichten: 765
Geregistreerd: 13 dec 2010 11:56
Woonplaats: Emst

Re: veerhoogte i,m, lage front splitter,

Berichtdoor S. Gonzales » 27 maart 2019 20:59

Ja ja....laat Alex maar schuiven :yes: :wink: :thumbup:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
http://www.gonzalestrackdaytraining.nl
Avatar gebruiker
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
 
Berichten: 1728
Geregistreerd: 02 jun 2009 21:21
Woonplaats: Noord Holland


Keer terug naar Interieur/Exterieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast