Voorjaars verzamelproject
Geplaatst: 01 jun 2019 6:13
Ik heb de achterclam momenteel van mijn auto af omdat ik het uitlaatspruitstuk moest repareren en meteen ook van einddemper wilde wisselen en zo ook makkelijker bij het luchtfilter kon om dat schoon te maken. Dat is inmiddels allemaal gelukt
.
Mijn vraag is of het meteen slim is gelijk nog wat ander onderhoud te doen nu de kap eraf ligt? Ik heb de achterdempers ook van de auto af gehad, de draadarmen draaien mooi soepel en - voor zover ik kan voelen - zonder speling. Geen idee echter of je dat zo met de hand kan voelen? Ook de motorsteunen lijken mij goed, maar ik weet niet of het met het blote oog zichtbaar is als deze slecht zijn geworden?
Wat mij zelf verder opviel:
-draagarmen hebben heel licht oppervlakkige roest. Ben van plan dat met een roestconverter in de spuiten.
-koelvloeistoftankje heeft teveel zon gehad, tijd voor een nieuwe. Weet iemand zo welke type tank dat is?










Verder gaan de GAZ schokdempers naar de UK voor een servicebeurtje, rechtsachter was gewoon afgebroken (gelukkig veilig thuisgekomen). Voor 60 GPB per stuk vervangt GAZ de blauwe onderdelen voor nieuwe - steverige - versies. Ik heb alleen twee soorten achterdempers, moet nog even uitzoeken welke ik ga laten fixen. Degene die eronder zaten hebben ÊÊn langere veer, de tweede set die ik heb liggen en kortere veer en een hulpveer. Helaas is er weinig documentatie over te vinden.





Mijn vraag is of het meteen slim is gelijk nog wat ander onderhoud te doen nu de kap eraf ligt? Ik heb de achterdempers ook van de auto af gehad, de draadarmen draaien mooi soepel en - voor zover ik kan voelen - zonder speling. Geen idee echter of je dat zo met de hand kan voelen? Ook de motorsteunen lijken mij goed, maar ik weet niet of het met het blote oog zichtbaar is als deze slecht zijn geworden?
Wat mij zelf verder opviel:
-draagarmen hebben heel licht oppervlakkige roest. Ben van plan dat met een roestconverter in de spuiten.
-koelvloeistoftankje heeft teveel zon gehad, tijd voor een nieuwe. Weet iemand zo welke type tank dat is?










Verder gaan de GAZ schokdempers naar de UK voor een servicebeurtje, rechtsachter was gewoon afgebroken (gelukkig veilig thuisgekomen). Voor 60 GPB per stuk vervangt GAZ de blauwe onderdelen voor nieuwe - steverige - versies. Ik heb alleen twee soorten achterdempers, moet nog even uitzoeken welke ik ga laten fixen. Degene die eronder zaten hebben ÊÊn langere veer, de tweede set die ik heb liggen en kortere veer en een hulpveer. Helaas is er weinig documentatie over te vinden.




