Ik denk dat het naar Nederland brengen van de F1 in elk geval goed is voor CPZ, want het was behoorlijk oude meuk.
De verbouwingen vindt ik eigenlijk niet zo schokkend, en het karakteristieke old-skool circuit is naar mijn mening zeker bewaard gebleven.
Geen gigantische uitloopvlakken, maar oud-hollandse grindbakken. Als je een fout maakt, ben je de sjaak.
Gelukkig maar, want de meeste tilke creaties zijn helemaal niet zo lekker voor het betere duw en trekwerk, wat CPZ zeker gaat forceren.
Lekker korte pitstrook ook, wat hopelijk meer 2, of misschien zelfs 3 stoppers op gaat leveren.
Wat voor mezelf betreft, vindt ik het aanpassen van de Hugenholtz (ook een kom) en de audi-s niet verkeerd.
Dat waren toch al niet mijn favorieten, omdat ze de gang er flink uithaalden, en te vroeg op het gas daar best schade op kan leveren.
De kombocht in bos uit. Tja, je exit snelheid gaat wat omhoog. Geen idee of het nu al vanaf de kumho vol gas wordt.
Ik kom nu al aan bij de tarzan met 220
(bos uit zelf is rond de 130 bij mij)
Ook nog nooit in een kom op een circuit gereden, dus geen idee wat me te wachten staat.
Al gegoogled naar de ideale lijn voor een kom, maar veel wijzer nog niet geworden. Het advies lijkt buiten, binnen, buiten te zijn.
Hier wat mooie drone filmpjes van een lokalio over de verbouwingen.
Deel 1:
https://www.youtube.com/watch?v=gD2ISBtNqnQ
Deel 2:
https://www.youtube.com/watch?v=UWJ_dcJcJ58
Deel 3:
https://www.youtube.com/watch?v=6EwVGA_IP4o
Deel 4:
https://www.youtube.com/watch?v=lypLucP-WnM
En een volledige simulatielap
https://www.youtube.com/watch?v=_ypVsOpi-dI
Impressieplaatjes