bevestigingspunten clams repareren

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
Thijskok
Actief lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mar 2018 17:39

bevestigingspunten clams repareren

Bericht door Thijskok »

Het heeft even geduurd maar de garagetent staat en de Speedster kan gerestoreerd worden.
Eerste actie zal zijn om de clams weer goed te kunnen monteren. Hiervoor heb ik een hele set met bouten en moeren laten komen speciaal voor de Speedster.
Nu heb ik onder de voorruit links en rechts, waar de steunen van de voorste clam bevestigd horen te worden, afgebroken bouten zitten. De clam was met zelf tappende bouten vastgezet. Hoe hoort dit er origineel uit te zien?
Gaan er bouten in de carrosserie (en zit daar dus een moer of schroefgat om de boel vast te draaien) of hoort er een bout uit de carrosserie te komen waar de steun van de clam overheen gaat (en een moer om vast te zetten).

Dit is een van de uitdagingen voordat de Speedster voor de APK en daarna naar de spuiter kan. Echter voordat de laats genoemde apk en lak aan de beurt zijn moet ik nog een waslijst van dingen uitvoeren. Maar ag je moet toch ergens beginnen......
Als ik het niet zelf kan is er altijd iemand anders die het wel kan.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: bevestigingspunten clams repareren

Bericht door Smiley »

Met blindklinkmoeren, zoals zo'n beetje alles vast zit wat niet gelijmd is.

Gaat het je om 1, 2 of 3?
Afbeelding
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Thijskok
Actief lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mar 2018 17:39

Re: bevestigingspunten clams repareren

Bericht door Thijskok »

Hoi Smiley,

Het gaat om nr 2! Op die plek zie ik twee afgeslepen bouten onder het raam uitsteken wat volgens mij niet de bedoeling is.
Beide kanten lijken de restanten van de moeren samen met de inklinkmoeren rond te draaien. Ik ben bang dat beide kanten de inklinkmoeren los zitten in de carrosserie en zal ik een manier moeten vinden om de handel te vervangen.

Bestaat er ook zo'n plaatje van de achterste clam?
Als ik het niet zelf kan is er altijd iemand anders die het wel kan.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: bevestigingspunten clams repareren

Bericht door Smiley »

Ja, nr 2 is een PITA ja :yes:

Bij mij was alleen de kop dol, en kon die er met moete uitkrijgen.
Geen ervaring van losse blindklinkmoeren.. Hier komen wat suggesties voorbij.
http://www.vx220.org.uk/forums/topic/13 ... clam-bolts

Alles is wel zo'n beetje terug te vinden in onze bibliotheek.
https://www.speedsterclub.nl/bibliothee ... index.html
In de TIS, of in de EPC sectie.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: bevestigingspunten clams repareren

Bericht door gertje »

Achterclam zijn niet veel bevestigings punten. Als je de rolbarcover weg hebt. 2 moeren achter de achterwand achter de zetels, ook 2 bouten in de hoeken daar. ( Zitten er niet altijd meer in)
Dan heb je aan elke kant aan het stukje achter de oortjes nog 2 bouten. Slijklappen eruit anders kan je er niet aan. De bouten van de diffuser los. Dan heb je nog een aantal bouten in het koffer ruim onder de mat zitten en dan kan je hem er normaal afhalen.


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

30/08/14 meet and greet.
Plaats reactie