Speedster #0657 terug op het forum
Geplaatst: 03 sep 2020 13:09
Afgelopen week was het dan zo ver. Ik was na een tijdje zoeken van plan bij een speedster te gaan kijken in Brabant, en vlak voor het weekend kwam deze te koop in Almere. Ter vergelijk heb ik beide achter elkaar bekeken, de andere was nagenoeg origineel en in groene kleur. Qua vermogen en rijgedrag waren ze nagenoeg vergelijkbaar, grootste verschil was nog het uitlaat geluid (kom ik later op terug) Deze rode sprak me toch meer aan in de in mijn ogen mooiste kleur, de ATS DTC's, stoelen met 4 punts gordels, en andere kleine mods (racingstripes moet ik nog overnadenken
).
Ik ben overigens ooit aangestoken met het speedstervirus door Maik (destijds waren we collega's). Een klein rondje in de pauze in zijn SC speedster zal ik niet meer vergeten
Maik wees me ook al op dit recente filmpje van de auto; https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... ollenbank/
Afgelopen zaterdag heb ik hem opgehaald;

Zoals te zien is, meteen maar even een ritje naar de Posbank gedaan, heerlijk sturen daar, als je even de ruimte hebt
Ben van plan de auto lang te houden en hem komende tijd naar eigen smaak motorisch om te bouwen.
Ik heb eerder een Rotrex compressor op een BMW Z3 Clownshoe gebouwd, dus een turbo staat nu op het menu
De topics van Daan en Timmy heb ik al volledig bestudeerd
Maar voor nu, na de eerste paar dagen ben ik er achter dat;
- Het CEL lampje is gaan branden, ik heb nog een scangauge 2 die ergens stof ligt te vangen nadat ik hem niet meer nodig had voor de BMW.
- Het uitlaatspruitstuk gescheurd is, ik las dat ze er bekend om stonden, en toen ik het hitteschild gister even los haalde zag ik een gigantische scheur in het middelste Y stuk. Toch nog knap dat hij er dan 150PK uit weet te persen in het filmpje. Ik ben dan ook erg benieuwd wat voor aanpassingen de auto motorisch heeft gehad.
Ik wil eigenlijk meteen een compleet nieuwe uitlaat gaan maken (non turbo voor nu). Kort geleden ben ik gestart met mijn bedrijfje www.maxcustoms.nl waarmee ik voor vooral motoren RVS segment uitlaten maak. Ik heb ondertussen al redelijk wat inspiratie opgedaan en heb al aardig in m'n hoofd hoe ik het wil voor de speedster. Verder ben ik ook een eigenwijze en wil juist bewust voor ongelijke lengte headers gaan
Al is dit vooral voor het genot van een ander geluid
Ben helemaal gek van de speedster, maar een L4 klinkt toch al snel als Civics/Golfjes, helemaal mijne op het moment
En tevens wordt dit ook een experiment voor mijn bedrijfje, zie hier een voorbeeld waarbij ze een MX5 op deze manier het geluid van een boxer hebben gegeven; https://www.youtube.com/watch?v=EAWN3nEyq28 Echter wil ik voor een ander effect gaan, daarover later meer
- De nitrons zijn waarschijnlijk aan revisie toe, de kleinste oneffenheden klappen door de auto
- Ik de spiegels niet mooi vind, niet (meer) goed verstelbaar en al andere besteld heb
- De auto staat bij mij thuis onder een carport, dus misschien is het verstandig er een goeie hoes bij te kopen.
- Binnenkort maar eens nieuwe banden moet gaan scoren, voor zijn bijna af en achter zijn 5 jaar oude toyo proxes
- Ik wil gaan uitzoeken of de 2.4 intake mod gedaan is. Ik zie dat de ECU nog op het spruitstuk zit met originele boutjes, kan ik er dan vanuit gaan dat deze nog origineel is?

Ik ben overigens ooit aangestoken met het speedstervirus door Maik (destijds waren we collega's). Een klein rondje in de pauze in zijn SC speedster zal ik niet meer vergeten

Afgelopen zaterdag heb ik hem opgehaald;

Zoals te zien is, meteen maar even een ritje naar de Posbank gedaan, heerlijk sturen daar, als je even de ruimte hebt

Ben van plan de auto lang te houden en hem komende tijd naar eigen smaak motorisch om te bouwen.
Ik heb eerder een Rotrex compressor op een BMW Z3 Clownshoe gebouwd, dus een turbo staat nu op het menu

De topics van Daan en Timmy heb ik al volledig bestudeerd

Maar voor nu, na de eerste paar dagen ben ik er achter dat;
- Het CEL lampje is gaan branden, ik heb nog een scangauge 2 die ergens stof ligt te vangen nadat ik hem niet meer nodig had voor de BMW.
- Het uitlaatspruitstuk gescheurd is, ik las dat ze er bekend om stonden, en toen ik het hitteschild gister even los haalde zag ik een gigantische scheur in het middelste Y stuk. Toch nog knap dat hij er dan 150PK uit weet te persen in het filmpje. Ik ben dan ook erg benieuwd wat voor aanpassingen de auto motorisch heeft gehad.
Ik wil eigenlijk meteen een compleet nieuwe uitlaat gaan maken (non turbo voor nu). Kort geleden ben ik gestart met mijn bedrijfje www.maxcustoms.nl waarmee ik voor vooral motoren RVS segment uitlaten maak. Ik heb ondertussen al redelijk wat inspiratie opgedaan en heb al aardig in m'n hoofd hoe ik het wil voor de speedster. Verder ben ik ook een eigenwijze en wil juist bewust voor ongelijke lengte headers gaan




- De nitrons zijn waarschijnlijk aan revisie toe, de kleinste oneffenheden klappen door de auto
- Ik de spiegels niet mooi vind, niet (meer) goed verstelbaar en al andere besteld heb
- De auto staat bij mij thuis onder een carport, dus misschien is het verstandig er een goeie hoes bij te kopen.
- Binnenkort maar eens nieuwe banden moet gaan scoren, voor zijn bijna af en achter zijn 5 jaar oude toyo proxes
- Ik wil gaan uitzoeken of de 2.4 intake mod gedaan is. Ik zie dat de ECU nog op het spruitstuk zit met originele boutjes, kan ik er dan vanuit gaan dat deze nog origineel is?