Supercharger pulley removal tool

Weetjes en tips voor onze auto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HydroMike
Nieuw lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 apr 2020 7:17

Supercharger pulley removal tool

Bericht door HydroMike »

Beschikt hier iemand toevallig over een supercharger pulley removal tool? Dit om mijn supercharger pulley uit te lijnen.
Groet,
Michael
Gebruikersavatar
Silber
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 nov 2013 13:13
Locatie: Noord-Brabant

Re: Supercharger pulley removal tool

Bericht door Silber »

pulley_trekker.jpg
pulley_trekker.jpg (97.04 KiB) 817 keer bekeken
Ik heb er destijds zelf een gemaakt.
Mag je lenen, ik woon in de buurt van Eindhoven.
Gebruikersavatar
HydroMike
Nieuw lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 apr 2020 7:17

Re: Supercharger pulley removal tool

Bericht door HydroMike »

He Silber,

Dank voor je reactie. Daar zat ik inderdaad ook naar te kijken, om zelf een te maken. Helaas woon ik in Amsterdam, niet echt in de buurt. Ik ga even kijken of ik zelf iets kan fabriceren. Weet jij toevallig welk draad (spoed) de M8 bout moet hebben om in de superchargeras te schroeven?

Misschien is opsturen een optie? Op mijn kosten uiteraard.

Groet,
Michael
Gebruikersavatar
Silber
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 nov 2013 13:13
Locatie: Noord-Brabant

Re: Supercharger pulley removal tool

Bericht door Silber »

Wil de pulley naar binnen of naar buiten trekken?

Bij mijn supercharger heb ik de pulley 1.5mm naar buiten moeten trekken.
Hiervoor heb ik een korte M8 bout (spoed 1.25) in de as gedraaid en op de kop hiervan heb
ik de bout van het removal tool gezet.

Mijn tool is niet geschikt om de pulley verder op de as te duwen.
Dan zal het aangepast moeten worden.
Gebruikersavatar
HydroMike
Nieuw lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 apr 2020 7:17

Re: Supercharger pulley removal tool

Bericht door HydroMike »

Naar buiten inderdaad. Ik heb nog wat aluminium platen liggen. Ik ga van het weekend even kijken of ik een tool vergelijkbaar met die van jou kan maken. Mocht het niet lukken laat ik het weten en zou ik graag jouw tool willen lenen :)

Thanks voor de hulp!
Gebruikersavatar
Silber
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 nov 2013 13:13
Locatie: Noord-Brabant

Re: Supercharger pulley removal tool

Bericht door Silber »

De pulley zit behoorlijk vast dus zorg ervoor dat je trekker recht op de as zet.

Hier een voorbeeldje van hoe het niet moet.
zo_niet.jpg
zo_niet.jpg (85.81 KiB) 810 keer bekeken
Mocht het niet lukken dan hoor ik het wel.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: Supercharger pulley removal tool

Bericht door Exmantaa »

HydroMike schreef: 05 jan 2021 8:48 Naar buiten inderdaad. Ik heb nog wat aluminium platen liggen. Ik ga van het weekend even kijken of ik een tool vergelijkbaar met die van jou kan maken. Mocht het niet lukken laat ik het weten en zou ik graag jouw tool willen lenen :)

Thanks voor de hulp!
Heb je last van een piepende snaar, of doe je dit a.h.v. oudere SC ombouwtopics?
Want dat is wat verouderde info en de snaar zou prima moeten passen als je 'm op de binnenste 5 poeliegroeven monteert... :wink:

Ik demonteer een SC poelie alleen nog als ik een andere maat poelie ga gebruiken. (En de originele zit zo vast dat ik al snel een hydraulische pers gebruik... :wacko:)
Gebruikersavatar
HydroMike
Nieuw lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 apr 2020 7:17

Re: Supercharger pulley removal tool

Bericht door HydroMike »

Exmantaa schreef: 07 jan 2021 18:45
HydroMike schreef: 05 jan 2021 8:48 Naar buiten inderdaad. Ik heb nog wat aluminium platen liggen. Ik ga van het weekend even kijken of ik een tool vergelijkbaar met die van jou kan maken. Mocht het niet lukken laat ik het weten en zou ik graag jouw tool willen lenen :)

Thanks voor de hulp!
Heb je last van een piepende snaar, of doe je dit a.h.v. oudere SC ombouwtopics?
Want dat is wat verouderde info en de snaar zou prima moeten passen als je 'm op de binnenste 5 poeliegroeven monteert... :wink:

Ik demonteer een SC poelie alleen nog als ik een andere maat poelie ga gebruiken. (En de originele zit zo vast dat ik al snel een hydraulische pers gebruik... :wacko:)
De snaar is aan 1 kant enigszins gerafeld waardoor ik het idee heb dat die niet helemaal zuiver recht loopt. Zit inderdaad op de binnenste 5 groeven.
Plaats reactie