#0051 reporting in

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
PuurPlezier
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 jan 2022 19:04

#0051 reporting in

Bericht door PuurPlezier »

Goedenavond iedereen,

Vanaf 4 februari ben ik als alles volgens plan verloopt, de nieuwe eigenaar van de rode Speedster met nummer #0051. Ik ben dan misschien nieuw hier op het forum, maar dat geldt niet voor de auto. In ieder geval twee voorgaande eigenaren waren lid van dit gezelschap. Vanaf 2009 PatrickL, en vanaf 2018 Remy (de laatste eigenaar op dit forum). Na Remy is de auto nog in handen geweest van iemand anders, maar die heb ik hier niet zien posten.

Mijn naam is Peter van Tulder, 44, eigen ondernemer in ICT, en wonend in Loenen op de Veluwe met mijn vrouw Gemma en dochter Yara (3). Vanaf jongs af aan ben ik gek op motoren en auto's, en heb er van beide dan ook een hoop in mijn handen gehad. In de stal waar de Speedster onderdak vindt staan op dit moment nog een Boxster S (987) en een Benelli Tornado Tre.

Met de Speedster kom ik heel dicht in de buurt van mijn ultieme jongensdroom, een Lotus Elise. Die komt er ook nog wel eens, maar je moet niet te snel je hoogste doelen behalen. De Speedster is voor mij een van de puurste vormen van plezier en rijbeleving denkbaar, ontdaan van alle poespas. Autorijden op zijn best. Hoewel 'mijn' Speedster is uitgerust met supercharger en allerhande race-upgrades, ga ik de auto niet op de track inzetten. Ik zal de auto voornamelijk gebruiken voor ritten op de Veluwe of richting Sauerland of Eifel. En wellicht als het weer kan eens een Speedster-meeting.
Meteen een vraag, mijn Toyo R888R semis zijn aan vervanging toe. Hebben jullie tips en goede ervaringen met bepaalde merken en types (gewone zomer)banden (205/45/17 en 235/40/17)? Er komen geen nieuwe semi-slicks onder.

Dank, en hoop jullie binnenkort eens in het echt tegen te komen.
:thumbsup:
Houd de rubberzijde onder!
Gebruikersavatar
rt10bin
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 14 okt 2021 10:29
Contacteer:

Re: #0051 reporting in

Bericht door rt10bin »

Welkom Peter!

Heel veel plezier met de Speedster, maar dat komt zeker goed!

Ik woon in Apeldoorn, dus we komen elkaar vast nog wel eens tegen op de mooie weggetjes op en rond de Veluwe

Gr Robin
Speedster nr1910
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: #0051 reporting in

Bericht door Smiley »

Welkom Peter,

Je hebt de juiste kleur in elk geval gekozen, en met de supercharger is het een mooi bommetje.
Tegen de tijd dat je voor een Elise gaat kijken zou ik zeker even proefrijden, want de 300NM die je nu hebt zijn moeilijk vervangbaar.
Zoek je sportieve vervangende banden of gewone zomerbanden?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
PuurPlezier
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 jan 2022 19:04

Re: #0051 reporting in

Bericht door PuurPlezier »

Dank mannen. Inmiddels staat de auto op mijn naam en wordt deze afleverklaar gemaakt door Wim van Autovakmeester van Lopik in Hardinxveld-Giessendam. Nog een weekje wachten.

Ik kwam je recente voorstelbericht al tegen Robin, leuk. We zien elkaar ongetwijfeld een keer rijden!

Voor iedereen die de auto van Patrick en Remy niet meer helder op het netvlies heeft hier nog een paar plaatjes.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Smiley schreef: 27 jan 2022 10:44 Zoek je sportieve vervangende banden of gewone zomerbanden?
Ik zoek gewone zomerbanden, die een sportievere rijstijl wel toestaan, maar niet voor langdurige circuitgebruik. Daarbij word ik wat beperkt doordat met name de maat van de achterband op deze ATS velg lastig (235x40xr17) of zelfs niet (225x40xr17) verkrijgbaar is. Behalve wat goedkopie-merken zie ik eigenlijk alleen een Toyo Proxes Sport band. Benieuwd naar jullie ervaringen.
Houd de rubberzijde onder!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: #0051 reporting in

Bericht door Smiley »

banden.jpg
De reden dat ik het vroeg, is omdat de meeste merken een typische straatband, 1 er tussenin hebben, en een semi.
Een semi heb je niks aan de de straat nee, dus blijft je keuze tussen de "straat" en de "tussenin" band.
De 5 merken hierboven zijn populair op onze speedster.

Ik heb niet elke band van elk merk exact nagekeken in het lijstje, dus doe zelf ook nog wat huiswerk om te zien of alles nog klopt.
En houd er rekening mee dat je met die SC boven de 240 kunt, dus je hebt eigenlijk een W waarde (270) band nodig, mocht je een keer gek willen doen op de autobahn.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
PuurPlezier
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 jan 2022 19:04

Re: #0051 reporting in

Bericht door PuurPlezier »

Smiley schreef: 27 jan 2022 22:42
De reden dat ik het vroeg, is omdat de meeste merken een typische straatband, 1 er tussenin hebben, en een semi.
Een semi heb je niks aan de de straat nee, dus blijft je keuze tussen de "straat" en de "tussenin" band.
De 5 merken hierboven zijn populair op onze speedster.
Dank je Smiley, dit is nuttige informatie. Dan zou ik inderdaad gaan voor de tussenvariant. Er staan overigens een aantal merken tussen die ik zelf niet gekozen zou hebben omdat ze als budget bekendstaan. Federal en Avon. Bij mij in ieder geval. :lol:

Ik zie trouwens ook leden op dit forum met dezelfde 17 inch ATS velgen die 205/40 (ipv mijn 205/45) voor en 225/45 (ipv 235/40) achter monteren. Met name die laatstgenoemde opent ineens een hele doos met Pirellis, Bridgestones en Michelins van deze wereld. Snap dat het weggedrag niet per se wordt van een hogere en smallere band, maar voor hoe ik de auto wil gebruiken lijkt me dat niet direct problematisch. Grappig, ik dacht dat je normaal gesproken niet aan de hoogtemaat van een auto mag tornen omdat daarmee de wielomtrek verandert.
Houd de rubberzijde onder!
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1511
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: #0051 reporting in

Bericht door Arno »

PuurPlezier schreef: 28 jan 2022 6:59 Grappig, ik dacht dat je normaal gesproken niet aan de hoogtemaat van een auto mag tornen omdat daarmee de wielomtrek verandert.
Klopt, maar 'met mate' kan en vaak is beschikbaarheid van banden-formaten een punt. ABS systemen vinden meestal een te grote afwijking niet leuk en kunnen bij te grote afwijking steeds storing geven.

205/40R17 tov. 205/45R17 kan op de Speedster trouwens 2 redenen hebben..

De orignele Speedster ABS is gemaakt op een voorwiel-maat van 175/55R17. Daar zit een 205/45R17 met 1.3% omtrek afwijking in de buurt en da's nog OK.

Echter.. De originele Speedster ABS unit was qua software niet zo goed (slaat snel in 'ice mode' waardoor je een hard pedaal krijgt) en werkte als een 2-kanaals, dus veel mensen hebben de electronica module van een Elise 111R gemonteerd op de ABS unit.

Deze is 4-kanaals en de software is een stuk verder ontwikkeld waardoor hij niet zo overdreven reageert.

Echter.. Daar zit een bij-effect aan..

De Elise waar deze ABS unit af komt heeft 175/55R16 of 195/50R16 standaard op de voor-as. Daar past een 205/40R17 qua rol-omtrek weer beter met 0.5% verschil.

Je zal dus moeten kijken/weten welke ABS unit er hier in zit. Misschien is dat ergens gedocumenteerd. Sommigen hebben een Lotus sticker. Evt. proberen uit te lezen via de diag stekker die Opel dingen kan. Als dat niet 'wil', dan kan het een Elise versie zijn.

Als er nu 205/40R17 op zit , dan vermoed ik de Elise variant. In dat geval zou ik niet een 205/45R17 monteren tenzij mensen dat hier zonder issues met een 111R ABS hebben gedaan.

225/45R17 (de originele Speedster en Elise achter-maat) is qua rol-omtrek in de buur tvan 235/40R17 (2%). Evt. zou een 245/40R17 nog beter matchen als je 'breed' wil houden (1%)

Qua banden voor de straat rij ik zelf op mij Elise alstijd gewoon op 'zomerbanden' van Dunlop, MIchelin, etc. Wegens de nieuwe(re) EU regels qua rol-weerstand en zo zijn veel van de 'intermediates' tussen de semislicks en de zomerbanden niet meer leverbaar. O.a. de Toyo R1R's bestaan niet meer of ze zijn dichter naar normale zomerbanden gegaan qua compound zoals de Yoko AD08RS

Ook deze 'tussenvorm' banden vind ik persoonlijk op de straat te veel grip hebben en te weinig (aanvang) profiel, waardoor grenzen erg ver liggen en als het dan een keer mis gaat dan gaat het vaak ook snel heel erg fout.

Oh ja.. Het is sowieso niet aan te raden in de meeste gevallen om verschillende banden typen/profielen op de voor- en achteras te monteren. Het is zeker mogelijk, maar gevalletje van 'weten wat je doet' en wat je wilt bereiken. Weggedrag kan er nogal 'interessant' van worden bij sommige combi's en dat is met deze auto's niet altijd een pre :lol:

Laat 'm trouwens ook eens uitlijnen cq. checken bij een toko die Elises en Speedsters goed kent en de procedure qua ballast-gewichten in de stoelen toepast. Juiste uitlijning, gedaan op de juiste manier, maakt het gdrag van de auto. Een slecht uitgelijnde Speedster of Elise is vaak uiterst onprettig om in te rijden en geeft je geen vertrouwen in de wegligging.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Re: #0051 reporting in

Bericht door sooike »

PuurPlezier schreef: 26 jan 2022 23:23
Meteen een vraag, mijn Toyo R888R semis zijn aan vervanging toe. Hebben jullie tips en goede ervaringen met bepaalde merken en types (gewone zomer)banden (205/45/17 en 235/40/17)? Er komen geen nieuwe semi-slicks onder.
Kies een band met een lage treadwear zoals de originele Bridgestones, die een waarde van 140 hebben. Banden met een hoge treadwear zijn uitstekend bij zwaargewichten, maar niet bij ons pluimgewicht, tenzij je er +100K kilometers mee wenst af te leggen. Die zijn gewoon te hard om bij een lichte auto goede grip te hebben.
Als je daar rekening mee houdt, vallen er al veel Continental, Michelin en andere premium merken uit de boot.

Het lijstje van smiley zijn populaire banden voor Speedsters al heb ik zelf minder goede ervaringen met de Toyo T1R (280) de R1R (140) vond ik veel leuker rijden, helaas niet meer leverbaar in de maat die ik nodig had.
Federal 595RSR (140) is ook een aanrader, ben ik zeer tevreden over.

Persoonlijke denk ik dat een 225 band vrij smal is voor jouw 9J brede achtervelg.
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
PuurPlezier
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 jan 2022 19:04

Re: #0051 reporting in

Bericht door PuurPlezier »

Dank voor de tips!
Arno schreef: 28 jan 2022 8:11 Je zal dus moeten kijken/weten welke ABS unit er hier in zit. Misschien is dat ergens gedocumenteerd. Sommigen hebben een Lotus sticker. Evt. proberen uit te lezen via de diag stekker die Opel dingen kan. Als dat niet 'wil', dan kan het een Elise versie zijn.
Hai Arno, dank voor je uitgebreide reactie. Ik leer weer een hoop wat ik niet wist. Ik ga ervan uit dat ik de gewone 2-kanaals Opel ABS-unit heb, aangezien de vorige een switch heeft ingebouwd om de ABS geheel uit te schakelen. Maar dan is de 205/45 band (die er nu ook al opzit) zeker niet een slechter alternatief.
sooike schreef: 28 jan 2022 8:18 Kies een band met een lage treadwear zoals de originele Bridgestones, die een waarde van 140 hebben.
Als je daar rekening mee houdt, vallen er al veel Continental, Michelin en andere premium merken uit de boot.
Van treadwear had ik zelfs nog nooit gehoord. De meeste bandenretailers vermelden dat gegeven volgens mij niet eens. Vind ik dat op de website van de fabrikant?
Houd de rubberzijde onder!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: #0051 reporting in

Bericht door Smiley »

treadware is niet echt publieke info van de meeste bandenboeren nee.
Onze lotusvrienden hebben ook een handige bandenwiki met veel info: https://wiki.seloc.org/a/Tyres
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Re: #0051 reporting in

Bericht door sooike »

Net wat info van de Duitse Speedsterclub geplukt ...

Treadwear, Traction, Temperature

Achilles
123 - 220

BF Goodrich
g-Force R1 - 40, B, A
g-Force T/A Drag Radial - 0, B, C
g-Force T/A Drag Radial 2 - 0, B, C
g-Force T/A KD - 200, AA, A
g-Force T/A KD SSS - 200, AA, A
g-Force T/A KDW - 300, AA, A
g-Force T/A KDW 2 - 300, AA, A
g-Force Sport - 340, AA, A

Bridgestone
Potenza RE010 - 120, A, A
Potenza RE011 - 140, A, A
Potenza RE030 - 140, A, A
Potenza RE040 - 140, A, A
Potenza RE050 - 140, A, A
Potenza RE070 - 140, A, A
Potenza S-02 - 140, A, A
Expedia S-01 - 140, A, A
RE71 Denloc - 140, A, A
RE-11 - 180, A, A
RE-01R - 180, A, A
RE-001 Adrenalin - 220, A, A
RE-002 Adrenalin - 220, A, A
Potenza RE050A Pole Position - 280

Continental
ContiSportContact 2 - 280, AA, A
ContiSportContact 3 - 280, AA, A

Dunlop
Direzza Sport Z1 Star Spec - 200, A, A
SP Sport 8000 - 200, A, A
SP Sport 2000E - 200, A, A
SP Sport Maxx - 240, AA, A
SP Sport Maxx TT - 240, AA, A
SP Sport 9000 - 280, A, A
SP Sport 01 - 280, A, A
Direzza DZ101 - 300, AA, A

Falken
Azenis RT-615 - 200

Federal
595 RS-R - 140, AA, A
595 - 240

Goodyear
Eagle ZR - 220
Eagle F1 Asymmetric - 240, AA, A
Eagle NCT5 EMT - 240
Eagle F1 GS-D3 - 280, A, A

Hankook
Ventus R-S2 - 200
Ventus R-S3 (Z222) - 140, A, A
Ventus S1 evo - 280, AA, A
Ventus V12 Evo K110 - 280, AA, A

Hoosier
A6 - 40, C, A
R6 - 40, C, A
Radial Wet - 40, C, A

Kumho
Ecsta XS - 180, AA, A
Ecsta MX - 220, AA, A
Ecsta V700 - 50, AA, A
Ecsta V710 - 30, C, A
Ecsta W710 - 30, A, A
VictoRacer V700 - 50, A, A

Michelin
Pilot Sport - 220, AA, A
Pilot Sport Cup - 80, AA, A
Pilot Sport PS2 - 220, AA, A
Pilot Sport 3 - 320, AA, A
Pilot Exalto PE2 - 240, A, A
Pilot Super Sport - 320, AA, A
Primacy - 240, A, A

Nitto
NT01 - 100, AA, A
NT05 - 200, AA, A
NT05R (Drag Radial) - 00, B, B
NT555R - 100, A, A
NT555 - 300, A, A
Neogen - 280, A, A
Invo - 260, AA, A

Pirelli
Eufori@ - 180, A, A
PZero - 220, AA, A
PZero Rosso - 220, AA, A
PZero Corsa - 60, AA, A

Silverstone
FTZ Sport EVOI VIII - 280

Toyo
Proxes RA-1 - 100, AA, A
Proxes 888 - 100, AA, A
Proxes T1R - 280, AA, A
Proxes TQ (Drag Radial) - 0, B, B

Yokohama
ADVAN A048 - 60, A, A
ADVAN A046 - 160, A, A
ADVAN Neova AD07 - 180, AA, A
ADVAN Neova AD08 - 180, AA, A
ADVAN Sport - 180, AA, A
ADVAN S.T. - 320, AA, A
AVS ES100 - 280, AA, A
AVS Sport - 220, AA, A
S.drive - 300, AA, A"

Quelle: Touristenfahrerforum http://www.touristenfahrerforum.de/foru ... =treadwear
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1511
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: #0051 reporting in

Bericht door Arno »

Hou er wel rekeming mee dat de treadwear index door de fabrikant zelf bepaald wordt en er op gezet. Er is geen standaard voor, dus vergelijk tussen merken is vaak beperkt mogelijk.

Daarom zijn sommige 240TWI banden van het ene merk 'plakkeriger' als een 180TWI van een andere.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: #0051 reporting in

Bericht door tibby »

sooike schreef: 28 jan 2022 15:52 Net wat info van de Duitse Speedsterclub geplukt ...

Treadwear, Traction, Temperature

Achilles
123 - 220

BF Goodrich
g-Force R1 - 40, B, A
g-Force T/A Drag Radial - 0, B, C
g-Force T/A Drag Radial 2 - 0, B, C
g-Force T/A KD - 200, AA, A
g-Force T/A KD SSS - 200, AA, A
g-Force T/A KDW - 300, AA, A
g-Force T/A KDW 2 - 300, AA, A
g-Force Sport - 340, AA, A

Bridgestone
Potenza RE010 - 120, A, A
Potenza RE011 - 140, A, A
Potenza RE030 - 140, A, A
Potenza RE040 - 140, A, A
Potenza RE050 - 140, A, A
Potenza RE070 - 140, A, A
Potenza S-02 - 140, A, A
Expedia S-01 - 140, A, A
RE71 Denloc - 140, A, A
RE-11 - 180, A, A
RE-01R - 180, A, A
RE-001 Adrenalin - 220, A, A
RE-002 Adrenalin - 220, A, A
Potenza RE050A Pole Position - 280

Continental
ContiSportContact 2 - 280, AA, A
ContiSportContact 3 - 280, AA, A

Dunlop
Direzza Sport Z1 Star Spec - 200, A, A
SP Sport 8000 - 200, A, A
SP Sport 2000E - 200, A, A
SP Sport Maxx - 240, AA, A
SP Sport Maxx TT - 240, AA, A
SP Sport 9000 - 280, A, A
SP Sport 01 - 280, A, A
Direzza DZ101 - 300, AA, A

Falken
Azenis RT-615 - 200

Federal
595 RS-R - 140, AA, A
595 - 240

Goodyear
Eagle ZR - 220
Eagle F1 Asymmetric - 240, AA, A
Eagle NCT5 EMT - 240
Eagle F1 GS-D3 - 280, A, A

Hankook
Ventus R-S2 - 200
Ventus R-S3 (Z222) - 140, A, A
Ventus S1 evo - 280, AA, A
Ventus V12 Evo K110 - 280, AA, A

Hoosier
A6 - 40, C, A
R6 - 40, C, A
Radial Wet - 40, C, A

Kumho
Ecsta XS - 180, AA, A
Ecsta MX - 220, AA, A
Ecsta V700 - 50, AA, A
Ecsta V710 - 30, C, A
Ecsta W710 - 30, A, A
VictoRacer V700 - 50, A, A

Michelin
Pilot Sport - 220, AA, A
Pilot Sport Cup - 80, AA, A
Pilot Sport PS2 - 220, AA, A
Pilot Sport 3 - 320, AA, A
Pilot Exalto PE2 - 240, A, A
Pilot Super Sport - 320, AA, A
Primacy - 240, A, A

Nitto
NT01 - 100, AA, A
NT05 - 200, AA, A
NT05R (Drag Radial) - 00, B, B
NT555R - 100, A, A
NT555 - 300, A, A
Neogen - 280, A, A
Invo - 260, AA, A

Pirelli
Eufori@ - 180, A, A
PZero - 220, AA, A
PZero Rosso - 220, AA, A
PZero Corsa - 60, AA, A

Silverstone
FTZ Sport EVOI VIII - 280

Toyo
Proxes RA-1 - 100, AA, A
Proxes 888 - 100, AA, A
Proxes T1R - 280, AA, A
Proxes TQ (Drag Radial) - 0, B, B

Yokohama
ADVAN A048 - 60, A, A
ADVAN A046 - 160, A, A
ADVAN Neova AD07 - 180, AA, A
ADVAN Neova AD08 - 180, AA, A
ADVAN Sport - 180, AA, A
ADVAN S.T. - 320, AA, A
AVS ES100 - 280, AA, A
AVS Sport - 220, AA, A
S.drive - 300, AA, A"

Quelle: Touristenfahrerforum http://www.touristenfahrerforum.de/foru ... =treadwear

Leuke lijst van info!
Ben ik ook wat mee!
Grtz
captain slow
tibby
Opperlid 1ste graad
Berichten: 4548
Lid geworden op: 10 sep 2009 17:39
Locatie: In turboland

Re: #0051 reporting in

Bericht door tibby »

PuurPlezier schreef: 27 jan 2022 16:23 Dank mannen. Inmiddels staat de auto op mijn naam en wordt deze afleverklaar gemaakt door Wim van Autovakmeester van Lopik in Hardinxveld-Giessendam. Nog een weekje wachten.

Ik kwam je recente voorstelbericht al tegen Robin, leuk. We zien elkaar ongetwijfeld een keer rijden!

Voor iedereen die de auto van Patrick en Remy niet meer helder op het netvlies heeft hier nog een paar plaatjes.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Smiley schreef: 27 jan 2022 10:44 Zoek je sportieve vervangende banden of gewone zomerbanden?
Ik zoek gewone zomerbanden, die een sportievere rijstijl wel toestaan, maar niet voor langdurige circuitgebruik. Daarbij word ik wat beperkt doordat met name de maat van de achterband op deze ATS velg lastig (235x40xr17) of zelfs niet (225x40xr17) verkrijgbaar is. Behalve wat goedkopie-merken zie ik eigenlijk alleen een Toyo Proxes Sport band. Benieuwd naar jullie ervaringen.
8) Mooie speedster!
captain slow
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: #0051 reporting in

Bericht door Daan »

Welkom en mooie speedster!

+1 voor Federal rs-r
Ik rij met 215/40/17 (of 45?) en 235/40/17 op de atd dtc's met ABS uitgeschakeld. Met ABS geeft dit echter ook geen problemen.

RS-R wordt als semi slick verkocht, maar is gewoon een goede straatband. Maatje minder "semi" als een R888 zeg maar (dus ook in prijs).
Opel Speedster 2.2 Turbo
Plaats reactie