Speedster bekijken in Duitsland

Je auto te koop aanbieden.
Grimmie
Nieuw lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jan 2022 23:16

Speedster bekijken in Duitsland

Bericht door Grimmie »

Hallo allemaal, voordat ik met de deur in huis val eerst even kort voorstellen.
Ik ben Wouter uit Veghel. De afgelopen 10 jaar heb ik als tweede auto een Mazda MX5 NA gehad. Leuk klein sport autotje wat ik in de loop van die 10 jaar omgebouwd had tot turbo race auto, licht, kaal, snel en altijd "problemen". Onlangs heb ik de MX5 verkocht, met bijleggen van wat spaargeld heb ik besloten dat een Speedster wel wat voor me kan zijn.

Ik wil komende zaterdag bij een Speedster gaan kijken in Oost Duitsland (lekker om de hoek... Ff 10-12 uur op en neer 😆).

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... urce=email

Ik wil graag een donkerblauwe maar het budget is krap, ik ben wel handig dus kan m'n tijd nemen en hem gaandeweg opknappen totdat hij helemaal hersteld is naar origineel+ staat.

Kent iemand deze auto toevallig? Zo ja, wat is de reputatie? Bekende problemen?

Het eerste doel zal zijn de wrap te laten verwijderen (dmv stoom reiniging bijv.), iemand ervaring met wrap op Speedsters of Lotussen en of het verwijderen van die wrap veel risico op lakschade geeft?

Afgezien daarvan, wat zijn nog meer tips om op te letten?
Kuip schade, rammelende ketting, anders nog iets?

En meteen maar de volgende brutale vraag... Toevallig 2.2 eigenaar in de buurt van Eindhoven, Den Bosch, Oss waar ik deze week in de avond een proefritje zou mogen maken zodat ik vergelijkingsmateriaal heb?

Thanks!
Gebruikersavatar
Daan
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
Locatie: Goes

Re: Speedster bekijken in Duitsland

Bericht door Daan »

Hallo Wouter,

Positief dat je een speedster op je netvlies hebt... echt de beste auto ooit!

Nee, zonder dollen. Ik zou eerst eens een rondje (mee)rijden met een speedster om te kijken of het echt wat voor je is. Je race mx5 komt ongetwijfeld in de buurt maar een speedster is wellicht toch net wat anders. Zou jammer zijn om xxx uren te rijden en er achter te komen dat het toch niet je ding is.

Verder zijn er redelijk wat hit or mis verhalen over gewrapte speedsters en de lakschades die er bij komen als je de wrap verwijderd. Bij de ene wel, de andere niet. Lak van de speedster schijnt niet van superkwaliteit te zijn heb ik wel eens gehoord.

Verder checken op schade aan het chassis. Zo ja, laten staan.
Meeste overige schades kan je wel fixen, maar kan aardig kosten voor bepaalde delen.

Op diverse verkoopsites kan je vinden wat(gebruikte) onderdelen kosten. Aan jou het oordeel over de auto en mogelijke schades of je het ziet zitten ja of nee.

Succes iig!
Opel Speedster 2.2 Turbo
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: Speedster bekijken in Duitsland

Bericht door gertje »

Hij zou hier ook ergens in de Verkoophoek nog moeten staan 2015 ongeveer

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

30/08/14 meet and greet.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: Speedster bekijken in Duitsland

Bericht door gertje »

https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app

Opel Speedster 2.2 NR 0896


Is ie dacht ik, verkocht voor 8500€ in de tijd

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

30/08/14 meet and greet.
Grimmie
Nieuw lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jan 2022 23:16

Re: Speedster bekijken in Duitsland

Bericht door Grimmie »

Op advies van Gert (via Facebook) heb ik besloten deze voorlopig toch maar te laten gaan.

Staat dus al erg lang te koop met een twijfelachtige geschiedenis.

En het is nogal een lange rit om mogelijk teleurgesteld terug naar huis te keren.

Ik ga proberen nog wat langer geduld te hebben, in de hoop dat er binnen mijn budget iets te koop komt wat meer in de buurt is en in betere staat.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Speedster bekijken in Duitsland

Bericht door Smiley »

Facebook Gert is hetzelfde als de gertje hierboven.
We weten nu dat je een blauwe zoekt, dus het gaat vast goed komen met wat geduld.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Grimmie
Nieuw lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jan 2022 23:16

Re: Speedster bekijken in Duitsland

Bericht door Grimmie »

Smiley schreef: 02 feb 2022 23:40 Facebook Gert is hetzelfde als de gertje hierboven.
We weten nu dat je een blauwe zoekt, dus het gaat vast goed komen met wat geduld.
Dat wist ik... Maar de discussie heeft buiten dit forum plaats gevonden bedoel ik 😉.

Thanks, als iemand iets heeft of iets weet hoor ik het graag.
Budget is wat krap... Maar ik accepteer het feit dat ik geen perfecte kan betalen. Als het maar in de basis een goede auto is, dan kan ik zelf wat kleine onvolkomenheden wel oplossen.
StefanW
Actief lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:01

Re: Speedster bekijken in Duitsland

Bericht door StefanW »

Er staan een paar tekoop in Nederland, waarvan sommige al best lang. Denk dat je je niet moet doodstaren op vraagprijzen, verkopers zouden best es bereid kunnen zijn om op een redelijk bod in te gaan. Toen ik mijn 2.2 verkocht stonden ze ook voor 22.000, uiteindelijk is de mijne voor 14500 weggegaan. Nog geen probleem omdat de auto 5 jaar eerder voor 15000 was gekocht. 5 jaar lang rijden en 0 afschrijven (ex inflatie) is niet slecht denk ik.

Succes met je zoektocht!
StefanM
Actief lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 13 dec 2014 13:09
Locatie: Noord Brabant

Re: Speedster bekijken in Duitsland

Bericht door StefanM »

Hallo Wouter,

De mijne, weliswaar geen blauwe, mag ook weg.
Ben nog niet heel actief met de verkoop - het is mogen, geen moeten.
Je zult niet snel een nettere vinden denk ik; volledig origineel!

https://www.speedsterclub.nl/forum/viewtopic.php?t=8077

Groet,
Stefan
Grimmie
Nieuw lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jan 2022 23:16

Re: Speedster bekijken in Duitsland

Bericht door Grimmie »

StefanM schreef: 08 feb 2022 7:51 Hallo Wouter,

De mijne, weliswaar geen blauwe, mag ook weg.
Ben nog niet heel actief met de verkoop - het is mogen, geen moeten.
Je zult niet snel een nettere vinden denk ik; volledig origineel!

https://www.speedsterclub.nl/forum/viewtopic.php?t=8077

Groet,
Stefan
Je kent mijn budget, ben benieuwd naar je vraagprijs.
Ik zal je een berichtje sturen.
kurt.sol
Nieuw lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 feb 2022 16:16

Re: Speedster bekijken in Duitsland

Bericht door kurt.sol »

Dag Wouter, ik las toevallig je bericht dat je interesse hebt in een Speedster.
Ik heb een originele ongevalvrije Europablauwe 2.2 nr.902 in m'n garage staan die technisch top is met 59Kkm, Bastuk uitlaat met keuringsattest voor autocontrolecentrum(apk in Nederland?), K&N luchtfilter voor directe gasrespons, remwerk en banden(Pilotsport4 rondom) als nieuw enz... geen motortuning, vooraan wat steenslagputjes in lak en instapslijtage.
Deze staat nu reeds een jaar zonder nummerplaten buiten dienst gewoon in garage wegens tijdsgebrek en andere hobby's.
Ik woon in heist op den berg provincie Antwerpen,België, niet zo ver van Eindhoven.
Bij interesse +32473986226.grt.Kurt.
Grimmie
Nieuw lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jan 2022 23:16

Re: Speedster bekijken in Duitsland

Bericht door Grimmie »

kurt.sol schreef: 15 feb 2022 17:13 Dag Wouter, ik las toevallig je bericht dat je interesse hebt in een Speedster.
Ik heb een originele ongevalvrije Europablauwe 2.2 nr.902 in m'n garage staan die technisch top is met 59Kkm, Bastuk uitlaat met keuringsattest voor autocontrolecentrum(apk in Nederland?), K&N luchtfilter voor directe gasrespons, remwerk en banden(Pilotsport4 rondom) als nieuw enz... geen motortuning, vooraan wat steenslagputjes in lak en instapslijtage.
Deze staat nu reeds een jaar zonder nummerplaten buiten dienst gewoon in garage wegens tijdsgebrek en andere hobby's.
Ik woon in heist op den berg provincie Antwerpen,België, niet zo ver van Eindhoven.
Bij interesse +32473986226.grt.Kurt.
Interessant, ik stuur je eens een berichtje!
Grimmie
Nieuw lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 jan 2022 23:16

Re: Speedster bekijken in Duitsland

Bericht door Grimmie »

Nooit meer een Speedster binnen mijn budget gevonden. Ook gestopt met zoeken op een gegeven moment.
Dus weer een Mazda MX5 gekocht, NC (3de generatie), 2.0 met 160pk. Qua performance komt het niet in de buurt van een Speedster, maar het is wel een stuk comfortabeler.

Wie weet tot ooit, misschien komt er ooit nog iets op mijn pad... maar met de alleen maar stijgende prijzen denk ik dat de kans eerder kleiner dan groter wordt... ach ja :P
Nelson87
Lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 aug 2015 20:46
Locatie: Achterhoek

Re: Speedster bekijken in Duitsland

Bericht door Nelson87 »

Grimmie schreef: 12 jul 2022 21:29 Nooit meer een Speedster binnen mijn budget gevonden. Ook gestopt met zoeken op een gegeven moment.
Dus weer een Mazda MX5 gekocht, NC (3de generatie), 2.0 met 160pk. Qua performance komt het niet in de buurt van een Speedster, maar het is wel een stuk comfortabeler.

Wie weet tot ooit, misschien komt er ooit nog iets op mijn pad... maar met de alleen maar stijgende prijzen denk ik dat de kans eerder kleiner dan groter wordt... ach ja :P
Ben nu bezig met een speedster uit Duitsland, ga volgende week kijken al hij er nog staat. Vraagprijs 16k, druklager moet wel vervangen worden, misschien nog wel meer. Hij paars gewrapt, lak eronder is in mindere staat staat erbij, ben benieuwd.

Wat was je budget?
Mazda Mx5 ND RF 2018
Corvette C4 1984
Opel Speedster 2003 oranje
Opel Speedster 2002 zwart
F-Kart 100cc zwart/groen
F-Kart 100cc rood/zwart
Dikke 16 tons heftruck Kalmar DC 12-600
StefanM
Actief lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 13 dec 2014 13:09
Locatie: Noord Brabant

Re: Speedster bekijken in Duitsland

Bericht door StefanM »

Nelson87 schreef: 15 aug 2022 20:20 Hij paars gewrapt, lak eronder is in mindere staat staat erbij, ben benieuwd.
Wees gewaarschuwd! Door de wrap kun je de exacte staat van de lak logischerwijs niet zien. Zeker wanneer de body aangetast is door osmose...
Plaats reactie