Op zoek... [GEVONDEN]

Stel jezelf en je auto voor.
911gt2
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 mei 2022 14:59

Op zoek... [GEVONDEN]

Bericht door 911gt2 »

Ik zal me hier kort voorstellen, mijn naam is Naud woonachtig in Breda.

Vorig jaar heb ik mijn 996 Turbo verkocht om meer trackdays te kunnen gaan rijden. Dat is gelukt! Ik heb een Megane 3 RS gekocht. En na een aantal mods al meerdere trackdays achter de rug. Waar mijn 996 een feestje was om in te rijden op de weg is de Megane een feestje om te rijden op het circuit. Maar de 996 voelde wel speciaal als ik er over een B-weg mee knalde, iets waar de Megane eigenlijk niet uit de verf komt. Dan is het toch vooral een snelle personenauto.

Mijn broer had een jaar of 10 geleden een VX220 Turbo (in de UK) daar heb ik naast een roadtrip door heel Schotland ook een trackday gereden en die auto gaf me een fijn gevoel zowel op het circuit als ernaast.

De Megane gaat er dus uit om plaats te maken voor een speedster/ Elise. Ik had natuurlijk het liefst een turbo gehad, maar de prijzen daarvan vind ik moeilijk te verantwoorden voor wat ik er mee ga doen. Dus het zal een 2.2 worden gok ik.

Ik wil eigenlijk deze week gaan kijken bij deze auto.

Dus advies is zeker welkom.
Laatst gewijzigd door 911gt2 op 21 jun 2022 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Op zoek...

Bericht door Smiley »

Welkom,

De 0062 is een vroeg model, dus zou zijn moeten geleverd met matzwarte modderbeschermers, en niet de glanzend zwarte van de latere nummers (ergens in de 3000)
Als ik inzoom op de foto van het raam met de van sten sticker, zie ik rechts een dun spuitrandje.
Hoeft allemaal niet erg te zijn, want ze hebben allemaal wel wat, maar dan weet je het ten minste.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1511
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: Op zoek...

Bericht door Arno »

Buitenkant ziet er netjes uit. Maar met polyester is dat niet zo moeilijk, want dat roest zo rot :lol:

Zoals Smiley al aangaf hier en daar wat overspuit dingetjes wellicht te zien. Maar dat hoeft geen schade te zijn. Nadeel van polyester is hier dat er soms ook (osmose-)bubbels onder de lak ontstaan en dan moet je 'm (uit)schuren en spuiten om dat weg te krijgen. Kan dus best een keer een cosmetische opknapbeurt hebben gehad.

Lijkt wel redelijk origineel en heeft zelfs nog het 'afdakje' boven de uitlaatpijpen die bij velen al er af gevallen is. Achterbanden lijken op de foto wat 'getrokken' op de velg, misschien een 215 brede gemonteerd ipv de juiste 225?

Zoals altijd bij deze autos, goed inspecteren in de wielkuipen en vooral even goed met de zaklamp de verschillende ophangpunten van de draagarmen aan het chassis bekijken. Als die (vooral aan de voorkant) er uit zien dat ze zijn 'ge-hobby-d' om te repareren, dan mag een bod wel heel flink stuk omlaag.

Ook even checken of de bodem van het chassis en de vloer mooi vlak is en geen deuken en butsen heeft.

Hoop zaken aan het chassis qua schade/issues is snel problematisch qua repareerbaarheid, dus dat vooral voor zijn.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
911gt2
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 mei 2022 14:59

Re: Op zoek...

Bericht door 911gt2 »

Dank voor de feedback, ik ga er zeker op letten. Is er ergens een goede plek om de auto te laten keuren?
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Op zoek...

Bericht door Smiley »

Voor een aankoopkeuring kun je het beste naar van Sten of van de Kooij.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
911gt2
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 mei 2022 14:59

Re: Op zoek...

Bericht door 911gt2 »

Ok, ben vanmorgen gaan kijken bij de auto, strakke auto ziet er goed uit. Weinig echt op aan te merken.
Van Sten gebeld, daar is hij zeer recent (minder dan 100km geleden) nog geweest voor onderhoud en die is er ook erg positief over.
Ik kreeg een redelijk inruilvoorstel voor mijn huidige auto, maar we hebben toch nog wel een klein beetje een gat :roll:

Kreeg ook een aanbod van een forum-lid, dus het is fijn om keuze te hebben nu.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Op zoek...

Bericht door Smiley »

Er staat ook nog een zwarte speedster op veiling.
https://www.autoblog.nl/nieuws/the-coll ... er-3350470
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
VROOAAAR
Lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 mei 2010 0:42
Locatie: Midden-Brabant

Re: Op zoek...

Bericht door VROOAAAR »

Welkom Naud! Zoals je ziet voelt dit forum meteen als een warm bad. Zo heeft Smiley mij twaalf (!) jaar geleden ook al super geholpen op mijn zoektocht die bij de vierde auto in aankoop resulteerde. Ook bij Van Sten gekeurd destijds. Al heeft die in jouw geval er natuurlijk wel belang bij de auto ‘goed’ te keuren. Van der Kooij is zeker een goed ander adres. Ik heb destijds (met een andere auto waar veel aan mankeerde) heel veel gehad aan een keuring bij OPC in Oosterhout maar die toko is inmiddels zo veranderd dat ik er ook voor onderhoud allang niet meer kom. Slechte ervaringen. (Hadden destijds nog wel een top chef werkplaats met heel veel Speedster ervaring). Hoop dat je iig binnenkort lid wordt van de familie. Je bent hier aan het juiste adres.
::: A Clockwork Mandarin :::
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Re: Op zoek...

Bericht door speedster »

911gt2
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 mei 2022 14:59

Re: Op zoek...

Bericht door 911gt2 »

Dank je, ik had hem vrijdag inderdaad al gebeld. Beide mooie auto's dus ga zeker kijken. Blauw vind ik echt een mooie kleur!

De ene (niet originele) heeft alleen wel gerepareerde schade zowel voor als achter, dus dat vind ik lastig te beoordelen of dat goed gemaakt is.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Op zoek...

Bericht door Smiley »

Van die schade heb ik nog wat screenshots als je de "ervoor" graag wilt zien.
pm me je email adres maar.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
PuurPlezier
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 jan 2022 19:04

Re: Op zoek...

Bericht door PuurPlezier »

Kreeg ook een aanbod van een forum-lid, dus het is fijn om keuze te hebben nu.
Hi Naud, welkom! Ik kan je keuze nog wat groter maken, alleen blijven al mijn pbs op magische wijze in mijn postvak uit steken. Als je interesse hebt in meer keus, mail ook mij even je mailadres.
Grt. Peter
Houd de rubberzijde onder!
StefanM
Actief lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 13 dec 2014 13:09
Locatie: Noord Brabant

Re: Op zoek...

Bericht door StefanM »

PuurPlezier schreef: 07 jun 2022 20:15 alleen blijven al mijn pbs op magische wijze in mijn postvak uit steken. Als je interesse hebt in meer keus, mail ook mij even je mailadres.
Grt. Peter
Als PB's in het postvak uit blijven steken is dit een teken dat de ontvanger ze nog niet gelezen heeft ;-)
Ze worden dus wel verzonden, maar pas op het moment van lezen/openen door de ontvanger gaan ze uit je postvak uit (zo heb ik ooit eens begrepen).

Groet,
Stefan
Gebruikersavatar
PuurPlezier
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 jan 2022 19:04

Re: Op zoek...

Bericht door PuurPlezier »

StefanM schreef: 08 jun 2022 9:46
Als PB's in het postvak uit blijven steken is dit een teken dat de ontvanger ze nog niet gelezen heeft ;-)
Ze worden dus wel verzonden, maar pas op het moment van lezen/openen door de ontvanger gaan ze uit je postvak uit (zo heb ik ooit eens begrepen).

Groet,
Stefan
Ah, dat werkt dus anders dan de MS Outlook-functionaliteit. Dank voor het ophelderen. :thumbsup:
Houd de rubberzijde onder!
911gt2
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 mei 2022 14:59

Re: Op zoek...

Bericht door 911gt2 »

Het is gelukt, ik heb gisteren een mooie speedster gekocht bij Van Lopik.
Afbeelding
Erg fijne service daar en ik kijk er naar uit om hem morgen op te halen. Meteen met een omweg naar huis. :D
Plaats reactie