Nitrons overhalen?
Geplaatst: 28 jun 2022 20:54
Een tijdje gelden merkte ik dat één van m’n schokdempers lekte.
Bij inspectie bleek dat de zuigerstang zo erg was verroest, dat de oliekering kapot is geschraapt.
Het lijkt te komen doordat er vocht en viezigheid tussen de rubber bushing (gele rubber op de foto) en de stang blijft zitten dat dit gaat roesten. Misschien had ik dit al veel eerder zelf moeten merken door ze af en toe schoon te spuiten. Maar ik vind het toch een beetje vreemd dat dit zo kan. Zover ik weet is dit de eerste serie van de street series one . Ik heb een mailtje gestuurd naar Nitron Uk en ik kreeg een keurig mailtje terug dat het waarschijnlijk de oudere versie van hun NTR shocks is.
IK heb een kostenopgaaf gekregen voor het overhalen. Met verzenden erbij ga je dan zo richting de €1400 (piston rods, springs, spacers, O-rings).
Hoe gaat dat eigenlijk met de nieuwere Nitrons? Hebben die ook nog steeds die bushing?
De schokdempers hebben er ongeveer 65.000km onder gelegen en zijn een jaar of 16 oud. Dus ze hebben hun nut wel bewezen.
Ik heb de speedster gekocht met de Nitrons er al onder. Nu heb ik de originele Billstein's er weer onder gezet. Eerlijk gezegd vind ik die eigenlijk nog helemaal zo gek niet. Ze rijden een ieder geval een heel stuk comfortabeler.
Aan de ene kant vind ik het zonde deze set in de kliko te gooien, maar voor wat het opknappen moet kosten, kan ik net zo goed een nieuwe set kopen.
Wat vinden jullie?
Bij inspectie bleek dat de zuigerstang zo erg was verroest, dat de oliekering kapot is geschraapt.
Het lijkt te komen doordat er vocht en viezigheid tussen de rubber bushing (gele rubber op de foto) en de stang blijft zitten dat dit gaat roesten. Misschien had ik dit al veel eerder zelf moeten merken door ze af en toe schoon te spuiten. Maar ik vind het toch een beetje vreemd dat dit zo kan. Zover ik weet is dit de eerste serie van de street series one . Ik heb een mailtje gestuurd naar Nitron Uk en ik kreeg een keurig mailtje terug dat het waarschijnlijk de oudere versie van hun NTR shocks is.
IK heb een kostenopgaaf gekregen voor het overhalen. Met verzenden erbij ga je dan zo richting de €1400 (piston rods, springs, spacers, O-rings).
Hoe gaat dat eigenlijk met de nieuwere Nitrons? Hebben die ook nog steeds die bushing?
De schokdempers hebben er ongeveer 65.000km onder gelegen en zijn een jaar of 16 oud. Dus ze hebben hun nut wel bewezen.
Ik heb de speedster gekocht met de Nitrons er al onder. Nu heb ik de originele Billstein's er weer onder gezet. Eerlijk gezegd vind ik die eigenlijk nog helemaal zo gek niet. Ze rijden een ieder geval een heel stuk comfortabeler.
Aan de ene kant vind ik het zonde deze set in de kliko te gooien, maar voor wat het opknappen moet kosten, kan ik net zo goed een nieuwe set kopen.
Wat vinden jullie?