nieuw lid

Stel jezelf en je auto voor.
matzwart
Actief lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jul 2022 14:45
Locatie: rotterdam

nieuw lid

Bericht door matzwart »

Ik ben ray 42 jaar jong,en ik kom uit rotterdam.

Gisteren heb ik bij van lopik een speedster gekocht.
In de loop van volgende week word hij afgeleverd.
Hij krijgt nog een beurtje, nieuwe apk, en de koplampen worden gepolijst en opnieuw gecoat.

De mistlampen ontbreken helaas, ze gingen navragen of de vorige eigenaar die nog heeft liggen.
Ik wil er wel graag mistlampen in hebben, de gaten vind ik niet zo mooi staan.

Er zijn wat kunststof delen in het interieur beschadigd, Die wil ik aankomende winter (laten) aanpakken.
Eerst maar eens rijden deze zomer :D
Het is mijn eerste sportauto,Dus alles is nieuw voor me.

Ik hoop op dit forum wat info over onderhoud en ervaringen te kunnen vinden .
Ik zag dat er dit weekend een toerrit werd georganiseerd, jammer dat ik dat net niet red,dan heb ik de auto nog niet :(

Groet Ray.
Bijlagen
speedster.jpg
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1511
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: nieuw lid

Bericht door Arno »

Welkom!

Dat de voor-mistlichten er uit zijn kan een paar redenen hebben...

Vaak/meest voorkomende is dat steenslag het glas (idd. deze hebben nog glazen voorkant, geen kunstof) gebroken heeft en wanneer ze gemonteerd zijn is dat een APK-afkeur, dus verwijderen en schakelaar onklaar maken en tadaa... Probleem opgelost.

Tweede kan zijn dat de plaatstalen beugel waar ze mee vast zitten weg/doorgerot was en dus maar verwijderd.

Derde optie kan als ombouw naar extra remschijf koeling, maar dan zou je een luchthapper en flexi-buis achter de openingen moeten hebben die uit komt achter de fusee en de lucht naar de naaf blaast.

Originele zijn misschien moeilijk meer te vinden, maar komen in duitsland nog wel eens (particulier) voorbij:

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 36bb92c4f3

1 en ander afhankelijk of de montage beugels er nog wel in zitten zal bepalen wat je nodig hebt.

Als je echter kijkt hoe simpel ze origineel gemonteerd zijn:

Afbeelding

https://www.speedsterclub.nl/bibliothee ... index.html

Dan is het niet zo moeilijk in te denken dat een generieke ronde mistlamp unit werkend/passend gemaakt kan worden. RVS or alu voor de montage-beugel/plaat is wel aan te raden ;)

Is dus het 1 en ander wel mogelijk.

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: nieuw lid

Bericht door S. Gonzales »

Welkom Ray,
Heb al een PB van je ontvangen….en antwoord is naar je onderweg :D

‘Mijn’ (niet meer :bangin: ) Europa blauwe Speedster is inmiddels van eigenaar (opel/lotus) gewisseld. De beide mistlampen incl. beugels heb ik er los bijgeleverd. De enige keren dat ze ‘gebrand’ hebben was tijdens APK keuringen. Een aantal jaren geleden heb ik ze uitgebouwd en gekozen voor extra koellucht naar de remmen, zoals Arno al aangaf.

Veel plezier met je mooie aanwinst. Mocht je ooit kiezen voor ‘verlaging’ (het kan echt nog lager :lol: ) dan heb ik nog een set instelbare GAZ dempers en veren voor je.

Groet, Joop
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
matzwart
Actief lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jul 2022 14:45
Locatie: rotterdam

Re: nieuw lid

Bericht door matzwart »

Bedankt voor de leuke en reakties en goede tips :thumbsup:

Gisteren tijdens de proefrit viel me op dat hij nog best comfortabel geveerd is .
Dat vind ik juist een plus punt, ik denk dat ik hem liever zo hou en de auto liever niet verlaag.

Als ik de plaatjes zo bekijk moet het inderdaad wel mogelijk zijn een andere mistlamp te monteren die er op lijkt met een beugeltje zelf maken :D
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1923
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: nieuw lid

Bericht door S. Gonzales »

matzwart schreef: 06 jul 2022 11:42 Bedankt voor de leuke en reakties en goede tips :thumbsup:

Als ik de plaatjes zo bekijk moet het inderdaad wel mogelijk zijn een andere mistlamp te monteren die er op lijkt met een beugeltje zelf maken :D
Nog een tip: wanneer je de koplampen eruit haalt, kun je er redelijk goed bij. En wanneer je de koplampen monteert, vervang de (zeskantige moeren) dan meteen voor een paar vleugelmoeren. En draai ze niet te vast!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: nieuw lid

Bericht door Smiley »

Welkom,

Jouw auto heeft een schuivertje gemaakt, waarbij ze vermoedelijk bij het herstellen niet meer aan de complete mistlampen konden komen.
Zoals Gonzales al aangeeft, zou je 1 van de koplampen los moeten maken om even in de binnenkant van de clam te kijken, maar ik vermoed dat je de complete brackets en mistlampen nodig gaat hebben.
Voor het zekerste zou je moeten kijken of alle bevestigingspunten daarvoor wel in de clam zitten, en of je de connectoren ervoor kunt vinden voor je geld uit gaat geven.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
911gt2
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 mei 2022 14:59

Re: nieuw lid

Bericht door 911gt2 »

Mooi ding ik heb er even naar gekeken toen ik mijne kocht (die stond ernaast) maar voor mij was het verleden een beetje hetgeen wat me tegenhield. Qua uiterlijk vind ik hem erg tof!
StefanM
Actief lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 13 dec 2014 13:09
Locatie: Noord Brabant

Re: nieuw lid

Bericht door StefanM »

Smiley schreef: 06 jul 2022 16:47 Welkom,

Jouw auto heeft een schuivertje gemaakt, waarbij ze vermoedelijk bij het herstellen niet meer aan de complete mistlampen konden komen.
Zoals Gonzales al aangeeft, zou je 1 van de koplampen los moeten maken om even in de binnenkant van de clam te kijken, maar ik vermoed dat je de complete brackets en mistlampen nodig gaat hebben.
Voor het zekerste zou je moeten kijken of alle bevestigingspunten daarvoor wel in de clam zitten, en of je de connectoren ervoor kunt vinden voor je geld uit gaat geven.
Was het een schuivertje of een flinke schade?
Ik had zelf, voor ik de mijne kocht, bijna de welbekende van Pascal gekocht die op de Nurburgring eraf gegaan was...
Blij dat ik het na zien van de foto's niet gedaan heb.

Wil overigens niet deze auto vol ter discussie stellen hoor, maar zou het zonde vinden als er veel schade geweest is wat bij (ver)koper wellicht niet eens bekend is en wat wellicht leidt tot "ellende" in de toekomst.... temeer omdat de onderdelen/vervangingsdelen voor onze polyester-wagentjes nogal schaars aan het worden zijn.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: nieuw lid

Bericht door Smiley »

Schades is helaas een extreem gevoelig onderwerp.
Voor de een is een net herstel helemaal prima, en voor de ander een complete afknapper.
Ook is niet van alle auto''s bekend wat er gebeurd is. Als het geen officieel geregistreerde schade is geweest, weet je het gewoon niet.

Bij deze auto is de complete voor en achterclam vervangen.

Matzwart kan me pm'en voor de foto's, dan kan hij zelf beoordelen wat ie wil doen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
911gt2
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 mei 2022 14:59

Re: nieuw lid

Bericht door 911gt2 »

StefanM schreef: 07 jul 2022 9:55
Smiley schreef: 06 jul 2022 16:47 Welkom,

Jouw auto heeft een schuivertje gemaakt, waarbij ze vermoedelijk bij het herstellen niet meer aan de complete mistlampen konden komen.
Zoals Gonzales al aangeeft, zou je 1 van de koplampen los moeten maken om even in de binnenkant van de clam te kijken, maar ik vermoed dat je de complete brackets en mistlampen nodig gaat hebben.
Voor het zekerste zou je moeten kijken of alle bevestigingspunten daarvoor wel in de clam zitten, en of je de connectoren ervoor kunt vinden voor je geld uit gaat geven.
Was het een schuivertje of een flinke schade?
Ik had zelf, voor ik de mijne kocht, bijna de welbekende van Pascal gekocht die op de Nurburgring eraf gegaan was...
Blij dat ik het na zien van de foto's niet gedaan heb.

Wil overigens niet deze auto vol ter discussie stellen hoor, maar zou het zonde vinden als er veel schade geweest is wat bij (ver)koper wellicht niet eens bekend is en wat wellicht leidt tot "ellende" in de toekomst.... temeer omdat de onderdelen/vervangingsdelen voor onze polyester-wagentjes nogal schaars aan het worden zijn.
De verkoper was hier zeker van op de hoogte, en voor zover ik kan oordelen zal hij dat ook zéker gemeld hebben.
StefanW
Actief lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:01

Re: nieuw lid

Bericht door StefanW »

matzwart schreef: 06 jul 2022 10:35 Ik ben ray 42 jaar jong,en ik kom uit rotterdam.

Gisteren heb ik bij van lopik een speedster gekocht.
In de loop van volgende week word hij afgeleverd.
Hij krijgt nog een beurtje, nieuwe apk, en de koplampen worden gepolijst en opnieuw gecoat.

De mistlampen ontbreken helaas, ze gingen navragen of de vorige eigenaar die nog heeft liggen.
Ik wil er wel graag mistlampen in hebben, de gaten vind ik niet zo mooi staan.

Er zijn wat kunststof delen in het interieur beschadigd, Die wil ik aankomende winter (laten) aanpakken.
Eerst maar eens rijden deze zomer :D
Het is mijn eerste sportauto,Dus alles is nieuw voor me.

Ik hoop op dit forum wat info over onderhoud en ervaringen te kunnen vinden .
Ik zag dat er dit weekend een toerrit werd georganiseerd, jammer dat ik dat net niet red,dan heb ik de auto nog niet :(

Groet Ray.
Gefeliciteerd met je aankoop. Goed gerepareerde schade hoeft geen probleem te zijn.

Mistlampen met beugel heb ik nog, één lamp is de lens defect: https://www.speedsterclub.nl/forum/vie ... 11#p127211
Gebruikersavatar
PuurPlezier
Lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 jan 2022 19:04

Re: nieuw lid

Bericht door PuurPlezier »

matzwart schreef: 06 jul 2022 10:35 Ik zag dat er dit weekend een toerrit werd georganiseerd, jammer dat ik dat net niet red,dan heb ik de auto nog niet :(

Groet Ray.
Als je wilt kun je met mij meerijden, Ray. Dan ben je toch deelgenoot van de fun en kun je alvast kennismaken met een aantal Speedstercollegas. Moet je alleen met eigen vervoer naar Apeldoorn komen.
Houd de rubberzijde onder!
matzwart
Actief lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jul 2022 14:45
Locatie: rotterdam

Re: nieuw lid

Bericht door matzwart »

De verkoper heeft netjes gemeld dat de auto schade heeft gehad.

Hoe erg de schade geweest is weet ik niet, maar hij verzekerde me dat het alleen bodywork schade was ,
en dat het chassis niet beschadigd was

Groet Ray.
matzwart
Actief lid
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jul 2022 14:45
Locatie: rotterdam

Re: nieuw lid

Bericht door matzwart »

De auto heb ik nog niet opgehaald, maar de eerste onderdelen komen al binnen .

Bedankt Gonzales :thumbsup:
Bijlagen
speedster4.jpg
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2355
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: nieuw lid

Bericht door gertje »

Heb hier nog een heel garage vol onderdelen liggen

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

30/08/14 meet and greet.
Plaats reactie