matzwarts projekt

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2358
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: matzwarts projekt

Bericht door gertje »

Lsj zijn juist genoeg voor de 250pk, de rest heeft andere stekkers

Verstuurd vanaf mijn CPH2449 met Tapatalk

30/08/14 meet and greet.
matzwart
Actief lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 jul 2022 14:45
Locatie: rotterdam

Re: matzwarts projekt

Bericht door matzwart »

Balen man, dat word weer een ander setje injectoren en andere stekkers :(
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2358
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: matzwarts projekt

Bericht door gertje »

Blijkbaar verdiend hij een berg aan die lsj of heeft hij er een berg liggen. In principe zijn die goed genoeg voor een gewone sc ombouw maar zitten ze redelijk op hun limiet en aangezien ze een max duty cycli van 85% aanbevelen vind ik ze te nipt denk dat ze 90% en erboven draaien Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn CPH2449 met Tapatalk

30/08/14 meet and greet.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: matzwarts projekt

Bericht door Exmantaa »

Het loont om even rond te shoppen voor Eagle rods en Comp cams, want Joe/Max haalt ze ook gewoon uit de US. :wink:
En vanuit de UK naar NL mag je weer Import + BTW aftikken...

Qua injectoren nog maar eens Mark's testbankmetingen:

Zwarte Z20LET: 365cc/min @ 3.8Bar (dit was vroeger dé standaard injector voor een 250pk Stage 2 SC remap, voor OBD-Tuner...)
Groene LSJ: 406cc/min @ 3.8Bar => Prima voor een 250-260pk Stage 2 SC. En plug & play!
Blauwe VXR injectoren: 442cc/min @ 3.8Bar
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: matzwarts projekt

Bericht door Exmantaa »

Exmantaa schreef: 21 aug 2023 14:25 Het loont om even rond te shoppen voor Eagle rods en Comp cams, want Joe/Max haalt ze ook gewoon uit de US. :wink:
En vanuit de UK naar NL mag je weer Import + BTW aftikken...

Qua injectoren nog maar eens Mark's testbankmetingen:

Zwarte Z20LET: 365cc/min @ 3.8Bar (dit was vroeger dé standaard injector voor een 250pk Stage 2 SC remap, voor OBD-Tuner...)
Groene LSJ: 406cc/min @ 3.8Bar => Prima voor een 250-260pk Stage 2 SC. (hoe vaak/lang zit je >7000rpm?) En plug & play!
Blauwe VXR injectoren: 442cc/min @ 3.8Bar
matzwart
Actief lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 jul 2022 14:45
Locatie: rotterdam

Re: matzwarts projekt

Bericht door matzwart »

Ja ik twijfel nog bij wie ik het ga bestellen , ik ben er nog niet over uit. .
Ik heb nog een mailtje gestuurd naar joe over wat onderdelen die ik besteld had, maar niet in de doos zaten.
even afwachten of en hoe hij daarop gaat reageren .
Als hij het netjes oplost wil ik het mischien nog wel bij hem bestellen.

Maar Ik ben nu het "refurbished" inlaatspruitstuk aan het schoonmaken omdat er een dikke laag vet aan de binnenkant zit .
En bij het bestellen heb ik gelijk gevraagd of hij de dual pass mod kan doen .
Het dual pass deksel zit er op , alleen denk ik dat de laminovas niet goed zitten 8)
De laminovas zijn ook erg vies, ik vermaak me nog wel even .

Voor injektoren moet ik de blauwe vxr hebben als ik het goed begrijp? thanks :thumbup:
Bijlagen
laminovas.jpg
Gebruikersavatar
gertje
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2358
Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
Locatie: kasterlee

Re: matzwarts projekt

Bericht door gertje »

Idd deze zitten verkeerd, ik heb deze dingen al veel meegemaakt met Joe. De Mainfold geeft precies alleen maar een grijze refurbished kleur gekregen en niet schoongemaakt.
Maar op het einde lost hij ze meestal wel op.Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn CPH2449 met Tapatalk


30/08/14 meet and greet.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: matzwarts projekt

Bericht door Exmantaa »

Tja...
Ik wil Joe /Max verder niet afvallen, maar valt me ook op dat zijn SC's een mooi zilver spuitbuskleurtje hebben, alleen inwendig er soms niet altijd zo fraai uitzien...

Mijn gebruikte SC's en manifolds uit haal ik altijd uit elkaar om te inspecteren en te kunnen reinigen, waarbij de Laminova cores apart gereinigd worden met nieuwe o-ringen etc. Dat kost nog best wat tijd en moeite om het goed te doen, maar ik wil wel knappe spullen leveren. (Kom bij demontage helaas ook wel eens beschadigingen tegen of soms gewoon volledig missende Lam. cores... :wacko: )

PS; is die foto van jouw geleverde manifold? Die Lam. cores zien er inderdaad niet zo fraai uit... Let wel op dat je bij verwijderen de cores niet beschadigd, want de o-ringen moeten wel goed afdichten op het aluminium.

Gewoon schoon aluminium :yes: :
http://www.vx220.org.uk/forums/uploads/ ... 406917.jpg
matzwart
Actief lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 jul 2022 14:45
Locatie: rotterdam

Re: matzwarts projekt

Bericht door matzwart »

dat spruitstuk van jou ziet er goed uit :D


Ik hoop dat ik die van mij ook zo mooi krijg .
De buitenkant van die van mij ziet er goed uit ,maar binnenin zit er een vieze vette laag in .
Ik denk dat hij van een motor met hoge carterdruk komt.

Dit zijn de laminovas voor een poetsbeurt .
Ik ben blij dat ik hem niet zo gemonteerd heb , dat koelt voor geen meter zo denk ik .
Is het nog aan te raden de supercharger olie te verversen?
Ik ga er vanuit dat dat dan ook niet gedaan is .
Bijlagen
laminovas2.jpg
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: matzwarts projekt

Bericht door Exmantaa »

Wow... :shock:
Daar is zo te zien helemaal niks aan gereinigd...
Ik haal altijd een paar spuitbussen remmenreiniger en daarmee kun je krachtig het vuil tussen de lamellen weg spuiten. Wel ff buiten doen!!
O-ringen en die afstandsringen ook reinigen en goed controleren op beschadigingen. Montage later met wat siliconenvet of anders wat afwasmiddel. Let ook hoe je de cores erin zet. Kleine gaatje is de koelwateringang, zoals hierboven staat, maar ook even opletten dat de brede openingen zo goed mogelijk in lijn komen te staan met de inwendige manifold gleuven.

In de manifold zelf zit bij de flens tussen 2 & 3 nog een pcv klep. Die er ook even uithalen en reinigen. (Draaien en trekken, zit met een o-ring op de klem)
Het kale spruitstuk gaat bij mij in de Dasty ontvetter, maar het kost wat moeite voordat je 'm overal schoon hebt.
Succes! :mrgreen:
matzwart
Actief lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 jul 2022 14:45
Locatie: rotterdam

Re: matzwarts projekt

Bericht door matzwart »

Ik denk ook dat er niets aan schoon gemaakt is .
Ja de buitenkant was schoon :?
ben een hele avond bezig geweest met schoonmaakmiddel , een kwastje ,een tandenborstel ,en een paar bussen remmenreiniger
maar het is nu schoon :D


Gelukkig ben ik vrijgezel,
als ik getrouwd was en mijn vrouw had me gezien met een spruitstuk in de goodsteen had ze waarschijnlijk een scheiding aangevraagd :lol:

De afdichtingen zijn allemaal een beetje hard geworden, die heb ik bij zz performance nieuw besteld.
Ik ben mischien een zeikerd , maar ik wil graag alle afdichtingen nieuw hebben .
Ik heb ook gelijk de by pass en throttle body pakking , sc olie , sc koppeling en de drijfstangen daar besteld .

Die pcv zal ik er ook even uithalen, goede tip :thumbup:
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: matzwarts projekt

Bericht door Smiley »

matzwart schreef: 24 aug 2023 16:24 als ik getrouwd was en mijn vrouw had me gezien met een spruitstuk in de goodsteen had ze waarschijnlijk een scheiding aangevraagd :lol:
Er zijn er meer die bijvoorbeeld de vaatwasser voor motoronderdelen gebruiken als vrouwlief even weg is.
Sommigen zelf het huis als opslag gebruiken: http://www.vx220.org.uk/forums/topic/11 ... n-da-house
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2177
Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
Locatie: Alkmaar

Re: matzwarts projekt

Bericht door Exmantaa »

matzwart schreef: 24 aug 2023 16:24 Ik denk ook dat er niets aan schoon gemaakt is .
Ja de buitenkant was schoon :?
ben een hele avond bezig geweest met schoonmaakmiddel , een kwastje ,een tandenborstel ,en een paar bussen remmenreiniger
maar het is nu schoon :D


Gelukkig ben ik vrijgezel,
als ik getrouwd was en mijn vrouw had me gezien met een spruitstuk in de goodsteen had ze waarschijnlijk een scheiding aangevraagd :lol:

De afdichtingen zijn allemaal een beetje hard geworden, die heb ik bij zz performance nieuw besteld.
Ik ben mischien een zeikerd , maar ik wil graag alle afdichtingen nieuw hebben .
Ik heb ook gelijk de by pass en throttle body pakking , sc olie , sc koppeling en de drijfstangen daar besteld .

Die pcv zal ik er ook even uithalen, goede tip :thumbup:
Goed bezig! :thumbsup:
matzwart
Actief lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 jul 2022 14:45
Locatie: rotterdam

Re: matzwarts projekt

Bericht door matzwart »

Gisteren kwam een pakketje binnen van zz performance :D
Alle seals om de laminovas weer terug te monteren, dus het inlaatspruitstuk is nu echt refurbished.
Morgen ga ik de olie en koppeling van de s/c vervangen .

Joe van max88 reageerde gisteren , het koelwater tankje was niet in voorraad en volgt later.
Hij was ook een paar pakkingen vergeten en die komen ook nog .

Nu twijfel ik nog een beetje over nokkenassen .

De dbilas nokkenassen, heeft iemand daar ervaring mee?

https://dbilas-shop.com/motor-ventiltri ... wellensatz
matzwart
Actief lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 jul 2022 14:45
Locatie: rotterdam

Re: matzwarts projekt

Bericht door matzwart »

ik heb een nieuwe bypass actuator gekocht bij zzp .

Toen ik hem monteerde viel me op dat de bypass klep niet helemaal goed sloot .
Je kan nog een flink stuk verstellen op de sleuf gaten maar het was gewoon te weinig .
Met het maximaal uitvijlen van de sleufgaten redde ik het maar net .
Op de foto kun je zien hoeveel de lengte van het asje verschild van de orginele en die van zzp.
Bijlagen
372755339_6439208219501158_4546719758632282812_n.jpg
Plaats reactie