matzwarts projekt

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: matzwarts projekt

Bericht door Smiley »

Mooi wark.
Met een 2.9 pully en gepoorte kop, ga je richting de 300pk, wat ongeveer weer de grens van de oem zuigers is.
Na een dyno of straat run die duidelijkheid geeft, zou ik je aanraden de toeren limiet op ergens rond de kruising met de 280 pk te zetten.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
matzwart
Actief lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 jul 2022 14:45
Locatie: rotterdam

Re: matzwarts projekt

Bericht door matzwart »

Zo, een tijd geleden dat ik wat geplaatst heb .

Het projekt heeft een tijdje stil gelegen .
De nokkenassen die ik besteld had zouden een levertijd van 3 weken hebben .
Uiteindelijk werd het 4 maanden en kon ik een tijdje niet verder.
Vorig weekend zijn ze binnen gekomen, en vandaag heb ik vrij genomen om ze te monteren en dit weekend af te bouwen .
Het loopt iets anders, ze zijn vergeten schroefdraad in de nokkenassen te tappen voor de tandwielen :roll:
Ik ben er echt klaar mee nu, ik zet de orginele nokkenassen erin en ga deze terug sturen .

Wat ik nog wel wil doen is controleren of de sc pouley goed in lijn staat .
Hoe controleren jullie dit?
niekcarfreak
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 jul 2023 6:40

Re: matzwarts projekt

Bericht door niekcarfreak »

Jeetje. Wat een ellende met die nokkenassen.
Montage compressor kan ik helaas niks zinnigs over zeggen.
Stuur anders een pb naar Exmantaa, hij heeft er meerdere gemonteerd.
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: matzwarts projekt

Bericht door S. Gonzales »

matzwart schreef: 09 feb 2024 17:00 Zo, een tijd geleden dat ik wat geplaatst heb .

Het projekt heeft een tijdje stil gelegen .
Wat ik nog wel wil doen is controleren of de sc pouley goed in lijn staat .
Hoe controleren jullie dit?
Met een lange rei of met een laser bijvoorbeeld. Er zijn ook kleine laser apparaten in de handel om je kettinglijn te controleren bij motorfietsen (en of je achterwiel recht staat).

Wat Dbilas betreft, heb er zelf ook geen goede ervaringen mee. Ooit een uitlaatsysteem bij ze gekocht, kreeg het in onderdelen die ik zelf pas moest maken. Gelukkig had ik de beschikking over een draaibank en mig lasapparaat. De prijs was daar echter niet naar.
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
matzwart
Actief lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 jul 2022 14:45
Locatie: rotterdam

Re: matzwarts projekt

Bericht door matzwart »

Iedereen zal me wel voor gek verklaren, en terecht. 8)

Ik heb de supercharger set er op zitten, en hij heeft gedraaid.
Maar het is niet naar mijn zin .
De motorruimte is veel te vol ,
De koelvloeistof slangen die uit het inlaatspruitstuk komen zitten tegen het schutbord aan enzo.

Ik heb besloten alles er weer af te halen en hem weer atmosferisch te maken.

De plannen zijn nu:
dbilas airbox, inlaatspruitstuk en 256' nokkenassen .
2,5 inch max88 spruitstuk ,200 cells larini kat en miltek einddemper .
een lichter vliegwiel ,en mischien de kop laten flowen en de balansassen eruit halen als dit kan met de motor in de auto .

Het is een hoop werk voor niets geweest, maar het zit niet naar mijn zin zo, en ik wil zorgenloos kunnen rijden,
en ik ben bang dat dat zo niet gaat lukken.
Het is een lastige auto om aan te werken, maar nu kan ik overal nog slechter bij.
Laatst gewijzigd door matzwart op 15 feb 2024 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
niekcarfreak
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 jul 2023 6:40

Re: matzwarts projekt

Bericht door niekcarfreak »

Jeetje, balen van alle tijd en kosten.
Succes!
Gebruikersavatar
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1513
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:45
Locatie: Woubrugge
Contacteer:

Re: matzwarts projekt

Bericht door Arno »

Jouw auto, dus vooral doen waar jij je prettig bij voelt :!:

N/A motor oppeppen is vaak duurder, maar heeft ook z'n charme. Je kunt evt. zelfs wat koppel inleveren en meer toeren opzoeken door er bijvoorbeeld een 2.0 (86x86 boring/slag) van te maken en hoge(re) compressie zuigers en kop-bewerking en zo.

In ieder geval kan je tegenwoordig met OBDtuner op deze motoren ook daadwerkelijk de ECU mapping aanpassen op een rollenbank om het meeste uit dergelijke N/A aanpassingen te halen in plaats van te werken in de marges van de standaard ECU code/settings..

Veel succes! :yes:

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
matzwart
Actief lid
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 jul 2022 14:45
Locatie: rotterdam

Re: matzwarts projekt

Bericht door matzwart »

Ja het is jammer ,maar ik heb er goed over nagedacht voor ik de beslissing nam.

Ik moet vertrouwen in de auto hebben, heb ik dat niet dan ben ik bang dat ik hem snel weer weg doe.
En nu ik er al zo veel aan gedaan heb in de tijd dat ik de auto heb wil ik hem langer houden.
Ik ben een enorme zeikerd dat weet ik van mezelf .

Eigenlijk reed de auto afgelopen zomer met de dbilas spruitstukken en lichter vliegwiel al best leuk .
Veel meer heb ik niet nodig denk ik .

Ik heb besloten de balansassen te laten zitten , ik heb wel de ketting en de geleiders ervan vervangen .
In combinatie met de nokkenassen ben ik bang dat hij stationair veel trillingen zou gaan geven .

De cilinderkop ligt bij lucifer racing om te flowen en te vlakken .
De eigenaar heeft de kop goed bekeken en zei dat er best wat te winnen valt .
Hij heeft een flowbank, dus ik ben benieuwd :D

Ook heb ik een 65mm gasklephuis besteld .
Peter van obd tuner heeft al een andere basis map gestuurd .

Ik heb een astra motor kabelboom gekocht, ik hoopte dat die hetzelfde was, maar daar zit toch nog best wat verschil in .
Daar moet ik nog eens in duiken om de kabelboom weer orgineel te maken .
er is nu best een hoop aangepast in mijn kabelboom.
mijn plan is (als ik geen speedster kabelboom kan vinden) om de komplete kabels die in mijn boom aangepast zijn te vervangen door de kabels met stekkers en pinnen van de astra boom .
zodat alles weer o.e.m is en nergens in geknipt of gesoldeerd is .
niekcarfreak
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 jul 2023 6:40

Re: matzwarts projekt

Bericht door niekcarfreak »

Pppffff, respect voor de moed!
Plaats reactie