Pagina 3 van 3

Re: Nieuw hier

Geplaatst: 15 mar 2023 20:58
door gertje
Is OEM spruitstuk ook tenzij jij hem vervangen had, begin eerst al eens met een feullearn sessie na het aanpassen van de uitlaat, dacht dat hij was afgesteld 1 veilige map 260pk 2 sprint map waar het max van de setup uitkomt en een pop en bangs map. ( Met de 260pk map is hij bij mij vertrokken en heeft hij nog veel veranderd eraan)
Man reed wel zonder cat rond, dus de mappings gaan zeker niet juist zijn.
De eigenaar voor jou is er ook nog aan het prutsen geweest.

Ipv hem op de rollen te zetten kan je ook zelf de tijd nemen om dit allemaal "veilig" te maken door simpelweg Frank een veilige map te vragen voor je setup en van hieruit verder werken

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk


Re: Nieuw hier

Geplaatst: 05 apr 2023 18:37
door brinky1987
Vermogen pakte gelukkig goed uit!.

Vanmiddag bij van Vught op de test bank geweest.
251pk en 323nm koppel

Hij loopt perfect en alles binnen de waardes
Dus denk dat hij toch wel aardig schier staat afgesteld nu.

Re: Nieuw hier

Geplaatst: 06 apr 2023 6:27
door gertje
Is idd de perfecte curve voor een supercharger, we leren hier weer uit dat de setup niets oplevert extra.
Gepoorte SC, 2.8 pully, grote gasklep, uitlaat.

Restrictie zit idd in het spruitstuk dan.

Wel de perfecte curve om veilig en zonder zorgen verder te rijden.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk


Re: Nieuw hier

Geplaatst: 07 apr 2023 7:46
door Exmantaa
Nette Speedster geworden. :yes:

Wat zit hier precies in qua motor/SC aanpassingen?
Die curve is een beetje standaard SC, maar piekt wat vroeg. Een standaard 2.2 blok kun je vrij safe naar 7000rpm draaien.
Ik lees hier kleinere poelie (2.8"?) en wat grotere gasklep (neem aan de "LSJ" 68mm)?

Re: Nieuw hier

Geplaatst: 07 apr 2023 7:53
door gertje
Gepoorte compressor en mainfold, ls4 gasklep, 2.8" pully standaard spruitstuk, Siemens injectors (weet niet meer maar dacht de grootste die je in obd tuner kunt kiezen)
Ik had de 2de vorige eigenaar, toen aangeraden om de toerenbegrenzer lager te zetten zodat de motor op een veilige pk uitkwam ( dat stuk heeft hij dus geluisterd)
Maar je hebt ook normaal nog andere maps in de ECU zitten die normaal meer moeten geven

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk



Re: Nieuw hier

Geplaatst: 07 apr 2023 9:32
door Exmantaa
Gepoorte compressor en manifold => Een M62 compressor "poorten" heb ik nog nooit verbetering van gezien. Intake manifold bewerken helpt waarschijnlijk wel iets, maar alleen bij veel pk's. (ik rij zelf ook met een Harrop charger erop en 300+)

ls4 gasklep => totale overkill met gevoelige gasrespons. Snel terugbouwen naar de 68mm LSJ klep!

2.8" pully => Verschuift de koppelcurve naar beneden en geeft meer compressorhitte. Ik zou het bij een 3.1 of 3.0 houden. (Std poelie = 3.25")

standaard spruitstuk => Als de rest van de uitlaat gedaan is, dan merk je een ander spruitstuk wel; hij draait allemaal wat lekkerder in z'n toeren. Maar goed spruitstuk = €€€

Siemens injectors; prima.


(weet niet meer maar dacht de grootste die je in obd tuner kunt kiezen)
Ik had de 2de vorige eigenaar, toen aangeraden om de toerenbegrenzer lager te zetten zodat de motor op een veilige pk uitkwam ( dat stuk heeft hij dus geluisterd)
=> Beetje apart om wel andere poelie te zetten, maar dan de ecu in toeren te begrenzen. Iets grotere poelie terug erop en wat meer toeren = meer lol. :mrgreen:

Maar je hebt ook normaal nog andere maps in de ECU zitten die normaal meer moeten geven

Re: Nieuw hier

Geplaatst: 07 apr 2023 10:03
door gertje
Idd was allemaal raar maar die man wou het zo, 3" is idd de beste pully alles kleiner ga gewoon meer hitte creëren.


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk