lachgas

Alles over turbos, luchtfilters e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ramon
Nieuw lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 okt 2005 15:22
Locatie: Almere

lachgas

Bericht door Ramon »

In mijn speedster zit een nitro-kit ingebouwd. Heb de speedster zo aangeschaft.
Heeft iemand ervaring met nitro?


gr
Ramon
Bijlagen
speedster7.jpg
speedster7.jpg (8.6 KiB) 2820 keer bekeken
speedster5.jpg
speedster5.jpg (7.44 KiB) 2814 keer bekeken
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Aha! Die auto ken ik, die heb ik ook gezien toen ik naar een speedster aan het zoeken was :) . Het is een zilvere speedster als het goed is?

ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou het met zeer veel mate gebruiken. Al zegt iedereen (de leverancier ook bv) dat het helemaal oke is om te gebruiken vind ik het persoonlijk een beetje eng :wink:

Maar rijdt dat nou een stuk harder als je dat gebruikt?

Veel plezier met je nitrospeedy :wink:

Maikel
Afbeelding
Gebruikersavatar
speedster
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1367
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10

Bericht door speedster »

Volgens mij gebruik je het alleen met sprinten en het geen kwaad voor de motor zolang je het niet te lang gebruik. De motor wordt er namelijk warm van. Het is wel verboden om z'n installatie in je auto te hebben, maar wel erg gaaf. :wink:
Gebruikersavatar
speedyfan
Actief lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 16 mei 2005 11:28
Locatie: Midden-Limburg

Bericht door speedyfan »

ik heb zelf lachgas in mijn vorige auto gehad, een subaru impreza 555 (blok was wel aangepast op lachgasgebruik)

bij kortstondig gebruik (niet langer als +/- 13 sec) kan het geen kwaad, mits je het systeem alleen in de topversnelling gebruikt. gebruik tijdens wisselen van versnelling wordt afgeraden. verwacht ook geen wonderen (karrevrachten extra pk's) bij atmosferische motoren. bij een turbo kan het echter een leuke winst opleveren. zijn er trouwens voldoende vulcentra bij jou in de buurt waar je je nitrous bottle kunt bijvullen :?: :!:

er schiet me trouwens net nog iets te binnen. als ik me goed herinner is jou lachgaskitje bij dbm engineering te Maarssen ingebouwd. auto komt me namelijk vaag bekend voor.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

speedyfan schreef: ...

er schiet me trouwens net nog iets te binnen. als ik me goed herinner is jou lachgaskitje bij dbm engineering te Maarssen ingebouwd. auto komt me namelijk vaag bekend voor.
Dat zou inderdaad moeten kloppen. En als je niet helemaal lekker zit achter het stuur, dan komt dat omdat ze de rails verhoogd hebben omdat ze anders die fles niet kwijt konden achter de stoel :? (dacht ik).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ramon
Nieuw lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 okt 2005 15:22
Locatie: Almere

Bericht door Ramon »

Het is inderdaad gemonteerd bij dbm. Er staan mooie foto's van op hun site :!:

Dat de stoel wat verhoogd is, komt mij prima uit... ben niet zo lang 8)

Het levert me overigens, volgens opgave, 50 pk extra... en dat is dikke fun :P
Je hoort 'm klikken.. en dan een lekkere zoem... en je wordt diep in je stoel gedrukt 8)


Bedankt voor de info en waarschuwingen btw.

Ik vraag me overigens wel af of het legal is. Ik las ergens dat het wel gemonteerd mag zijn, maar alleen met de fles dicht. Klopt dat :?:
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Bericht door Hendrik-Jan »

DBM uit Maarssen is volgens mij wel een goed bedrijf. Ik ben met de eigenaar wel eens wezen rijden in de Fury kitcar (180pk in 500kg). In de garage staan allerlei racewagens die zij tunen.
Je kan daar voor alles terecht. Desnoods maken ze het zelf.
Lotus Elise S2
Plaats reactie