Aanschaf advies Speedster gevraagd

Algemene zaken omtrent onze auto.
Plaats reactie
SvL
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2023 14:01

Aanschaf advies Speedster gevraagd

Bericht door SvL »

Hallo allemaal, ik zou jullie om wat tips/advies willen vragen voor een Opel Speedster die ik op het oog heb, namelijk: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/ove ... 2002-blauw

Kent iemand deze auto toevallig?
De bedoeling is uiteraard om de auto om te gaan bouwen naar een LHD uitvoering, zijn de onderdelen hiervoor nog redelijk verkrijgbaar?
En de belangrijkste vraag, wat zou deze auto ongeveer waard zijn (uitgaande van verder een nette/goede staat)? Ik vind het zelf wat lastig om dat in te schatten bij een geïmporteerde RHD auto.

Alvast bedankt voor jullie reacties, groet Sander
Gebruikersavatar
Silber
Lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 nov 2013 13:13
Locatie: Noord-Brabant

Re: Aanschaf advies Speedster gevraagd

Bericht door Silber »

Hoi Sander,

In duitsland word een ombouwkit aangeboden.



https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... pp_android

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7342
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Aanschaf advies Speedster gevraagd

Bericht door Smiley »

Regelin heeft de NA LHD voetensteun nog voor je.
https://www.regelin-performance.de/opel ... r-lhd.html

BPM is inmiddels verwaarloosbaar, dus je kunt rechtstreeks de UK NA prijzen als richtlijn aanhouden. Das zo'n 15k.

Samen met die ombouwkit, en een berg werk zou ik toch wel 2 keer nadenken, en gewoon in Europa rondkijken.
Deze hoef je alleen de lampen te fatsoeneren.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =366306680
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
SvL
Nieuw lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2023 14:01

Re: Aanschaf advies Speedster gevraagd

Bericht door SvL »

Dank voor jullie reacties. De ombouwset uit Duitsland had ik ook al gevonden.
Ik begreep dat in het verleden een ombouw door van der Kooi voor rond de EUR 6000.- werd uitgevoerd.
Dus als je dat bedrag meeneemt zou deze dus niet meer als 12K mogen kosten. De auto heeft al NL kenteken, dat scheelt. En dan heb je wel een exemplaar met weinig km's.

Ik hoop volgende week bij de auto te gaan kijken. Meer tips zijn hartelijk welkom :)
911gt2
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 mei 2022 14:59

Re: Aanschaf advies Speedster gevraagd

Bericht door 911gt2 »

SvL schreef: 01 jun 2023 20:08 Dank voor jullie reacties. De ombouwset uit Duitsland had ik ook al gevonden.
Ik begreep dat in het verleden een ombouw door van der Kooi voor rond de EUR 6000.- werd uitgevoerd.
Dus als je dat bedrag meeneemt zou deze dus niet meer als 12K mogen kosten. De auto heeft al NL kenteken, dat scheelt. En dan heb je wel een exemplaar met weinig km's.

Ik hoop volgende week bij de auto te gaan kijken. Meer tips zijn hartelijk welkom :)
Behalve dan dat je goed moet controleren of de KM stand wel klopt. Bij import is dat altijd maar de vraag.
brinky1987
Nieuw lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 feb 2023 18:32

Re: Aanschaf advies Speedster gevraagd

Bericht door brinky1987 »

Wat een werk om een Speedster om te bouwen..
Ik zou per persoonlijk iets bij leggen en een originele kopen waar het stuur niet in het dashboard kastje zit..
Er staan momenteel best wat speedsters te koop in de omgeving.
Kun je er gelijk van genieten 🤩
fhughes
Nieuw lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jul 2023 2:47

Re: Aanschaf advies Speedster gevraagd

Bericht door fhughes »

Deze auto had eerder 60k km, dus ik dacht dat dat ook wel een indicatie zou kunnen zijn voor het conditie. De KM stand is perfect, en de auto heeft geen uitlatingen of gebreken. Ik vond alle elektrische onderdelen functioneel, behalve de airco, die niet werkt (dat kan worden geholpen). En ik was erg tevreden over het handelsgebeuren in Nederland, want de verkoopers waren wel willen komen afspreken en hun auto goed aanbieden.
Ik ben ook bezig met ombouwen van mijn Speedster, maar ik heb nog niet zo'n uitgebreide ombouwkit gevonden. Wellicht kunnen we samen werken aan een praktische lijst voor de verkoop van mijn auto?
911gt2
Lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 mei 2022 14:59

Re: Aanschaf advies Speedster gevraagd

Bericht door 911gt2 »

Je hebt een Speedster met airco??? En ook nog elektrische onderdelen??? Impressive.
Plaats reactie