Niek uit Zeeland

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Niek uit Zeeland

Bericht door Smiley »

Gonzales heeft gelijk. De sproeier zit bij de kit, maar daar zijn geen problemen mee bekend, alleen de spanner.
Omdat daar ook een (groter in de nieuwe versie) gat inzit waar olie doorheen gaat was ik wat verward.

Links en rechts is een beetje hoe je je hand in de auto motorruimte steekt denk ik.
De rechter foto laat duidelijk de goeie (geroeste) spanner in het blok zien.

Wat betreft leeftijd van de speedster en gelopen kilometers; ik heb even geen foto's bij de hand, maar het probleem zit in de plastic geleiders die slijten na vele jaren. Ook bij weinig kilometers.
En als die eenmaal minder worden, kan de ketting verschieten met de gevolgen van dien.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
niekcarfreak
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 jul 2023 6:40

Re: Niek uit Zeeland

Bericht door niekcarfreak »

Gonzales en Smiley bedankt voor de toegevoegde info.
Dat probleem van die plastic kettinggeleiders is me ook bekend van de Mini's. Vooral de 2e generatie New Mini heeft daar last van.
Gebruikersavatar
S. Gonzales
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1924
Lid geworden op: 02 jun 2009 19:21
Locatie: Noord Holland

Re: Niek uit Zeeland

Bericht door S. Gonzales »

Smiley schreef: 01 aug 2023 19:16 Links en rechts is een beetje hoe je je hand in de auto motorruimte steekt denk ik.
De rechter foto laat duidelijk de goeie (geroeste) spanner in het blok zien.
Een handige tip om nooit meer te hoeven twijfelen wanneer het over links of rechts gaat (zodra het over een auto gaat :wink: )
Neem plaats achter het stuur! Dan is vóór en achter duidelijk én links en rechts. Zo is daar nooit meer verwarring over. :thumbsup:
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
niekcarfreak
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 jul 2023 6:40

Re: Niek uit Zeeland

Bericht door niekcarfreak »

Mee eens Gonzales :wink:
niekcarfreak
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 jul 2023 6:40

Re: Niek uit Zeeland

Bericht door niekcarfreak »

Ik had in een ander topic al eens gemeld dat ik ipv een Speedster een Lotus heb gekocht maar nog niet in mijn eigen topic met foto. Het is een Elise S2 R met oem SC supercharger kit. +/-220pk zou ze moeten hebben.

https://photos.app.goo.gl/ZKc68RYBS4YBBx616
Plaats reactie