Klikgeluid na lege accu

Alle overige technische zaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elnielio
Actief lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 sep 2010 18:22

Klikgeluid na lege accu

Bericht door Elnielio »

Het is al een tijdje geleden dat ik gepost heb😅 maar fijn te zien dat het forum nog actief is.
Ik zit met een probleem met de speedster
Was vergeten de druppellader er op zetten begin vorige maand dus vandaag gedaan. kort daarna begon het alarm een vreemde tik te geven elke seconde. De batterij is inmiddels weer vol maar de tik gaat niet weg (ook niet als ik de lader eraf haal of de auto start) hier een filmpje van het geluid. https://youtu.be/3_SBPaDGojk?si=3BPjRL93Hw0yLjsU
Misschien iets simpels maar Enig idee wat dit zou kunnen zijn en hoe het te verhelpen?
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7343
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Re: Klikgeluid na lege accu

Bericht door Smiley »

Hoe reageert het alarm zelf als je het aan en weer uit zet?
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
niekcarfreak
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 jul 2023 6:40

Re: Klikgeluid na lege accu

Bericht door niekcarfreak »

Moet je het alarm niet opnieuw koppelen met de afstandsbediening? Al dan niet met code.
Zelf heb ik een Lotus met alarm en als ik batterij in de afstandsbediening vervang heb ik 10 seconden tijd hiervoor. Duurt het langer dan kan ik de afstandsbediening terug koppelen door de knoppen op de afstandsbediening op een bepaalde volgorde te drukken.
Een nieuwe afstandsbediening koppelen kan enkel met een pincode.
Kan me voorstellen dat na (de)montage van de autoaccu ook een pincode nodig is om het alarm weer te laten werken.
Gebruikersavatar
sooike
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1058
Lid geworden op: 09 jan 2009 20:46
Locatie: Noorderkempen (België)

Re: Klikgeluid na lege accu

Bericht door sooike »

Zou dit niet een fenomeen zijn als de "kikker" wat ik eens heb gehad? Dat fenomeen is van zichzelf weer verdwenen, en die kikker heb ik al 9jaar niet meer gehoord :lol:

De sirene zelf heeft ook een interne kleine accu, die wellicht leeg is geraakt. Misschien dat het afkoppelen en weer aansluiten van de sirene een soort reset geeft en het probleem met de tik doet verdwijnen.
Einfach nur ein nackter Sportler
Gebruikersavatar
Elnielio
Actief lid
Berichten: 219
Lid geworden op: 02 sep 2010 18:22

Re: Klikgeluid na lege accu

Bericht door Elnielio »

De afstandbediening leek geen effect te hebben, zag wel de knipperlichten reageren op de afstandbediening dus die link leek er nog te zijn. (Maar kreeg niet het standaard alarm op en af geluid) Na wat dingen te hebben afgesloten leek het afkoppelen en aankoppelen van de accu het probleem te verhelpen voor nu.
Thanks voor de tips
Hopelijk blijft het weg
niekcarfreak
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 jul 2023 6:40

Re: Klikgeluid na lege accu

Bericht door niekcarfreak »

Hopelijk is het hiermee opgelost.
Dank je voor de terugkoppeling.
Plaats reactie