Bandenkeuze

Vragen over bekleding, velgen e.d.
Plaats reactie
philip1966
Actief lid

Bandenkeuze

Bericht door philip1966 »

Hallo,

Na een check blijken mijn banden al van 2004 te zijn :bangin: :bangin:

Dringend aan verandering toe dus.
Welke banden raden jullie aan voor enkel weggebruik in droge omstandigheden.
Momenteel liggen volgende maten op de ats dtc:
Vooraan: toyo proxes t1r: 205/45/17
Achteraan: toyo proxes t1r: 245/40/17

Dezelfde breedtes houden of vooraan naar bredere band gaan?
Bedankt.
Arno
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Contacteer:

Re: Bandenkeuze

Bericht door Arno »

Met de ATS-DTC velgen is dat de gangbare maat.

Breder als 205 voor gaat snel aanlopen aan de binnenkant tegen het chassis en tegen het spatscherm aan de binnenkant bij insturen, dus ik zou het gewoon zo houden als je er tevreden mee bent.

Goede ervaringen op mijn Elise met o.a. de Dunlop SPORT MAXX RT2 als zomerband. Iets als Michelin PILOT SPORT 5 of Continental ULTRACONTACT gaat ook prima zijn.

Maar... Als je toch niet veel kilometers maakt (gezien de 22 jaar oude banden :lol: ) kan je ook voor iets als een NANKANG SPORTNEX CR-S, TOYO R888R of een YOKOHAMA ADVAN A052 semislick gaan voor super veel grip maar dan wat compromis qua nat-wegdek gedrag.

De beperkende factor qua banden keuze is meestal "welke band maken ze in hetzelfde type voor en achter". Zolang je redelijke bekend/premium merk banden neemt gaat het allemaal prima werken mbt. weggedrag en zo.

Heel goedkope, veelal chinese en indiaase, merken zou ik niet zo gauw doen. Kan best werken, maar beetje te onvoorspelbaar over hoe goed/slecht ze gaan zijn.

En 'dure' banden is ook maar relatief als je zoveel jaar met een set doet..

Bye, Arno.
No-one can hear you scream at 8600 RPM..
the-duke
Mega lid

Re: Bandenkeuze

Bericht door the-duke »

Breder als 205 voor gaat snel aanlopen aan de binnenkant tegen het chassis en tegen het spatscherm aan de binnenkant bij insturen, dus ik zou het gewoon zo houden als je er tevreden mee bent.
Mee eens, ik heb voor sinds ruim een jaar ook 205/45R17 DUNLOP SPORTMAXX RT2 en bij max insturen wil deze bij nieuwe banden ook de chassiszijde licht raken, dus zou zeker niet breder gaan.
Had daarvoor ook de Toyo T1R (helaas niet meer te krijgen), maar moet zeggen dat de Dunlop zoals genoemd echt een prima alternatief is voor mijn gebruik (sportief/droog).

Gr,
The Duke
The bullshit stops when the light drops
Plaats reactie