Omdat ik nog wel even blijf ....

Stel jezelf en je auto voor.
Gebruikersavatar
mevistox5
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 aug 2005 8:43

Omdat ik nog wel even blijf ....

Bericht door mevistox5 »

Een paar berichtjes heb ik al geplaatst, maar het ziet er naar uit dat ik hier nog wel even zal blijven rondhangen, vindt ik het wel zo netjes mij even voor te stellen.

Mijn naam is Nico van Steen en woon in het Rijk van Nijmegen. Ben 41 jaar oud, getrouwd en geen kinderen. Hobbies??? Ach hoe kan het ook anders auto's, maar ook het bourgondische leven en veel reizen. (Hoe hou ik eigenlijk tijd over om te werken en dit alles te financieren??)

Mijn auto historie hegint in 1986:
Mazda 626 sedan (86-88 )
Mazda 626 2.0 coupe (88-90)
Mazda 323 F GT (90-93)
Mazda MX-5 (93-01)
Peugeot 205 1.1 (96-98 )
Mazda 323F (98-00)
Subaru Impreza GT turbo) 555 (00-03)
Mitsubisshi EVO VI (02-04)
Subaru Impreza STI (03-04)
Mazda MX-5 (03-heden)
Subaru Legacy 2.5L (04-heden)

In 2006 krijgt het wagenpark weer uitbreiding. Zoals je uit bovenstaand overzicht kunt opmaken is in 2004 de bijl gegaan in de sprotieve modellen. Dit had enerzijds te maken met zakelijke km's en verbruik (1:7, 98 Ron bij normaal gebruik was normaal) en anderszijds een akkefietje met de sterke arm der wet (moest me dus een tijd koest houden). Daarnaast is het publiek bij de soort auto's aan het verschuiven en worden de auto's meer risicogroepauto's en verliezen exclusiviteit.

Maar goed het bloed kruipt waar het niet gaan kan.. De eerste schermutselingen naar een nieuwe auto, was mijn vraag over de gele speedster die enkel maanden geleden in Oosterhout te koop stond. Vorige week is de knoop doorgehakt en er komt weer een leuke auto in de garage (en uiteraard op de weg) te staan. Afgelopen donderdag heb ik bij Kooimans een Lotus Exige besteld. Kleur: Nightfall blue. De auto komt met airco, het performance pakket (in 2006 met traction control), Nitron dempers, trackbar achter, verstelbare stabies voor en ultralichtgewicht velgen (zo'n 1,2 kg per wiel lichter dan de toch al lichte standaard wielen).

De auto komt in april 2006. Dus dat wordt nog wel even wachten. Maar goed dan is de winter voorbij (als die nog een keer komt) en kan je direct gaan rijden.

Groetjes,

Nico
Laatst gewijzigd door mevistox5 op 29 okt 2005 9:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Re: Omdat ik nog wel even blijf ....

Bericht door Maik »

mevistox5 schreef:
Afgelopen donderdag heb ik bij Kooimans een Lotus Exige besteld. Kleur: Nightfall blue. De auto komt met performance pakket (in 2006 met traction control), Nitron dempers, trackbar achter, verstelbare stabies voor en ultralichtgewicht velgen (zo'n 1,2 kg per wiel lichter dan de toch al lichte standaard wielen).

De auto komt in april 2006. Dus dat wordt nog wel even wachten. Maar goed dan is de winter voorbij (als die nog een keer komt) en kan je direct gaan rijden.

Groetjes,

Nico
:thumbsup:

Heeeeeeel erg mooi (en lekker), een exige.... (jaloers!)
Kom ons binnenkort (ahum... april :( ) maar trakteren dan op een paar mooie foto's!
Heel veel plezier ermee.

Leuk dat dit heel langzaam aan ook een beetje een lotus forum wordt :wink:

Maikel
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hendrik-Jan
Giga lid Carbon
Berichten: 3048
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:13
Locatie: Paleis 't Loo

Re: Omdat ik nog wel even blijf ....

Bericht door Hendrik-Jan »

mevistox5 schreef: Vorige week is de knoop doorgehakt en er komt weer een leuke auto in de garage (en uiteraard op de weg) te staan. Afgelopen donderdag heb ik bij Kooimans een Lotus Exige besteld. Kleur: Nightfall blue. De auto komt met performance pakket (in 2006 met traction control), Nitron dempers, trackbar achter, verstelbare stabies voor en ultralichtgewicht velgen (zo'n 1,2 kg per wiel lichter dan de toch al lichte standaard wielen).

De auto komt in april 2006. Dus dat wordt nog wel even wachten. Maar goed dan is de winter voorbij (als die nog een keer komt) en kan je direct gaan rijden.

Groetjes,

Nico
Bijzonder gave bak.
Volgens mij ben je hiermee ook altijd welkom op een Speedster bijeenkomst.
Lotus Elise S2
Gebruikersavatar
linne150
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1649
Lid geworden op: 23 jan 2005 14:09
Locatie: duh haag

Bericht door linne150 »

Het is wel de betere tak (adel) maar het blijft familie.Het zelfde nest tenslotte.Welkom op de meetings.linne150
Gebruikersavatar
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1092
Lid geworden op: 03 dec 2004 8:10
Locatie: Groningen

Bericht door paul »

Welkom Nico,

Hoop dat je net zoveel plezier gaat beleven van je Exige, als
wij van onze Speedsters :wink:

Hoop je komend voorjaar te mogen begroeten op onze
gezellige :lol: meetings, die er ongetwijfeld weer gaan komen.

groeten,

Paul.
Cars are fun and without fun, life is nothing.
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Welkom Nico............

Prachtauto heb je besteld :!:

Bij Hessing stond ene helemaal zwarte, prachtig.

Zelf ben ik meer een Cabrio rijder......maar TOP AUTO !!!
Gebruikersavatar
mevistox5
Lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 14 aug 2005 8:43

Bericht door mevistox5 »

Marcel schreef:Welkom Nico............

Prachtauto heb je besteld :!:

Bij Hessing stond ene helemaal zwarte, prachtig.

Zelf ben ik meer een Cabrio rijder......maar TOP AUTO !!!
Die bij Hessing, was dat eentje met rood/zwarte stoelen en een glazen achterruit (ipv kippengaas)? Die stond vorige week nog in Lochem. Inmiddels staat daar een bordeaux-rode met creme interieur. Niet mijn kleur, maar toch een mooie combinatie.

Ook het cabrio-gevoel stroomt door mijn aderen, vandaar dat de MX-5 blijft. En anders is er nog altijd een softtop voor de exige te bestellen.
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

mevistox5 schreef:
Marcel schreef:Welkom Nico............

Prachtauto heb je besteld :!:

Bij Hessing stond ene helemaal zwarte, prachtig.

Zelf ben ik meer een Cabrio rijder......maar TOP AUTO !!!
Die bij Hessing, was dat eentje met rood/zwarte stoelen en een glazen achterruit (ipv kippengaas)? Die stond vorige week nog in Lochem. Inmiddels staat daar een bordeaux-rode met creme interieur. Niet mijn kleur, maar toch een mooie combinatie.

Ook het cabrio-gevoel stroomt door mijn aderen, vandaar dat de MX-5 blijft. En anders is er nog altijd een softtop voor de exige te bestellen.
Nee die bij hessing was echt alles zwart, interieur, exterieur, velgen :lol:

Ik wist niet dat je in de exige ook een softtop kon zetten :shock:
Paskal
Actief lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 01 aug 2005 6:56
Locatie: ZO-Brabant
Contacteer:

Bericht door Paskal »

Nico,

Gave Lotus heb je besteld. Ik ben een fervent Nürburgring-bezoeker en daar zie je ze bij bosjes rijden. Volgens mij moet dat wel zo ongeveer de ultieme circuit-wagen zijn. In Nederland zie je echter (bijna) niet.

Nog even geduld en dan wordt het genieten met een grote G volgens mij :)

Paskal
Gebruikersavatar
stevenflappy
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2926
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:12
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Bericht door stevenflappy »

Nico,

een exige, wat kan ik zeggen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Nico had mij wat bewijsmateriaal gestuurd, dat de exige ook kan cabrio-en........KWIJL KWIJL KWIJL :!: die wil ik die wil ik hahaha maar dat duurt wle een paar jaar 8)
Bijlagen
exige softtop2.JPG
exige softtop2.JPG (44.57 KiB) 8997 keer bekeken
exige softtop3.JPG
exige softtop3.JPG (46.13 KiB) 9003 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Marcel op 30 okt 2005 9:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Nog twee
Bijlagen
exige softtop4.JPG
exige softtop4.JPG (41.45 KiB) 8992 keer bekeken
exige softtop.JPG
exige softtop.JPG (45.33 KiB) 8990 keer bekeken
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

Welkom in de wereld die Lotus heet :)

Misschien wil je hier ook nog wel even kijken: www.lotuslounge.nl en op www.seloc.org is er voor Lotus enthousiastelingen ook genoeg te doen.

Als je van rijden houdt maar ook van 'het bourgonische leven' kan ik je aanraden om eens te kijken wat we ieder jaar rond 13 september doen. (Stelvio) Dat is buiten de circuitdagen zo ongeveer het meest ultieme als het gaat om lekker knallen en 's avonds met z'n allen plezier :)

Oh.. en niet te vergeten.. Lotus-On-Track is een leuke club mensen die zeer regelmatig op het circuit vertoeven. Buiten het rijden op het circuit gaat het daar ook om de gezelligheid, geen gez*** maar gewoon lekker met z'n allen een dag of paar dagen uit :) Die mannen organiseren overigens ieder seizoen wel een paar dagen in Frankrijk of Benelux of zo, dit jaar waren er buiten alle trackdays in de UK ook een serie in Frankrijk (Croix, Dijon en Magny Cours) en een mix van Folembray, Spa en Abbeville maar ook 'gewoon' op Zandvoort.

Kortom... begin maar vast te strepen in de agenda, je gaat het druk krijgen! :):)
Afbeelding
YvoTuk
Mega lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 09 jul 2005 7:19
Contacteer:

Bericht door YvoTuk »

ahh.. ik zie dat je ook al kennis gemaakt hebt met Frédéric? 8)
Afbeelding
stef666
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 jun 2005 19:08

Bericht door stef666 »

Gefeliciteerd Nico :woship:

Is het deze kleur?

Afbeelding

Afbeelding
Grtn. Stefan

Op een dag weet je het, Dan rijd je geen Speedster meer... :cry:
#0731
Plaats reactie