Onderdelen pool?

Heb je een idee gooi het in de groep.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Piet, is prima, jou vertrouw ik 100%, zelfs nu je een compressor hebt 8)

Smiley, ik denk dat er wel uit te komen is, hoe je zoiets zou moeten/kunnen aanpakken, het staat of valt alleen met hoeveel echt 100% serieuze gegadigden er te vinden zijn.
Misschien dat we dit idee eerst eens een paar dagen hier in de week moeten leggen en dan een polletje starten hoeveel mensen hiervoor te vinden zijn.

In de tussentijd eens kijken welke opties er zijn om aan ruimte te komen. Het mooiste zou zijn om een ruimte te hebben waar een hele speedster een beetje normaal in past, want het idee van een complete speedster zonder schade in 1 keer kopen vind ik zo gek nog niet. Ik denk dat als je voor zeg 12000 euro een tweedehands belgje (tm Stefan) kan kopen, je dan een ongeëvenaarde value for money hebt...
Afbeelding
Gebruikersavatar
allen
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2801
Lid geworden op: 15 feb 2008 12:38
Locatie: dordrecht
Contacteer:

Bericht door allen »

Maik, hoe vaak rijdt je nu echt schade en wanneer dekt je verzekering het niet? Volgens mij ben jij onderhand de enige 'oenemeloen' met een verzekering die niet alles afdekt. Kijk Smiley alweer vrolijk rondrijden!
Caterham => Britse degelijkheid...
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Het gaat er niet om of de verzekering het wel/niet dekt, het gaat er meer om dat de speedsteronderdelen aan het opraken zijn... :? . Op sommige onderdelen (clams bv) zitten soms hele lange levertijden, omdat die l#llo's schijnen te wachten op genoeg orders voordat ze weer een batch gaan bakken :roll:
Als de schade gewoon gedekt wordt door de verzekering vang je gewoon het verzekeringsgeld en koop je daarmee een onderdeel uit de pool. Gegarandeerd in 2 weken tijd weer rijden dan :wink:
Voor de rest is het natuurlijk ook gewoon een beetje hobby. En wie weet verdien je op den duur ook weer wat terug als mensen eens een leuke prijs over hebben voor een onderdeel waar ze niet/moeilijk meer aan kunnen komen, maar dat zou voor mij bijzaak zijn.
Die speedster blijft nog wel even bij mij, dus ik zou nog steeds wel zoiets op poten willen zetten...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Het idee is toch juist om weer heel snel te kunnen rijden :?: Of er financieel beter van worden als de verzekering uitkeert en jezelf goedkoop je spullen koopt en inbouwt....

Ik vind het een goed idee, alleen veel te exclusief (te duur) voor mij, zeker als je nooit schade gaat rijden.
Ik wacht dan maar iets langer op spullen en zorg ervoor dat ik alleen schade rij op de weg en het via de verzekering geregeld wordt.

Het zou wel mooi zijn als het van de grond afkomt :D
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Piet, is prima, jou vertrouw ik 100%, zelfs nu je een compressor hebt
Damm, ik kom maar niet van die reputatie af. :wink:

Wat we ook zouden kunnen doen is de spullen wat verspreiden. Bij mij op zolder begint het al een beetje te lijken op een Speedster magazijn. Daar kan wel wat bij. Heb ook nog een stuk garage over waar wat grotere delen gestald kunnen worden. Moet mijn zwager wel ff opzouten met zijn winterbanden. :lol:
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Dennizz schreef:Het idee is toch juist om weer heel snel te kunnen rijden :?: Of er financieel beter van worden als de verzekering uitkeert en jezelf goedkoop je spullen koopt en inbouwt....
Jep, je was net te laat :wink:
Ik vind het een goed idee, alleen veel te exclusief (te duur) voor mij, zeker als je nooit schade gaat rijden.
Het geld wat je investeerd ben je niet zomaar kwijt natuurlijk, als de spullen tenminste niet snel dalen in waarde, maar ik denk dat dat wel mee zal vallen. Maar je moet wel eerst die inleg op tafel kunnen leggen inderdaad :)

Ik wacht dan maar iets langer op spullen en zorg ervoor dat ik alleen schade rij op de weg en het via de verzekering geregeld wordt.
Ik hoop niet dat het ooit gaat gebeuren, maar hopelijk zijn de onderdelen dan dus nog wel te krijgen...
Het zou wel mooi zijn als het van de grond afkomt :D
Dat zeker, maar ik heb er een hard hoofd in :wink:
Ik tel nu 3 geinteresseerde als ik tussen de regels door lees... maar wie weet hoeveel het er over een week zijn :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

piet schreef:
Piet, is prima, jou vertrouw ik 100%, zelfs nu je een compressor hebt
Damm, ik kom maar niet van die reputatie af. :wink:

Wat we ook zouden kunnen doen is de spullen wat verspreiden. Bij mij op zolder begint het al een beetje te lijken op een Speedster magazijn. Daar kan wel wat bij. Heb ook nog een stuk garage over waar wat grotere delen gestald kunnen worden. Moet mijn zwager wel ff opzouten met zijn winterbanden. :lol:
Mooi Piet! En wat nou als die rode stofzuiger van jou nou gewoon eens op straat gaat wonen, dan kunnen we mooi een belgje in jouw garage laten wonen :idea: :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

De actieve "beleggers" zal waarschijnlijk een klein intimie clubje blijven, vanwege de maandelijkse bijdrage.
Het clubje "gelegenheidskopers" zal groter zijn, maar die betalen er ook (veel) meer voor.

Ik had ook een 2ehands clam kunnen kopen, maar vd kooi melde ook dat als er controle komt, en de verzekering heeft een nieuwe afgetikt, en er staat een tweekleurig ding klaar, dat er wel stront aan de knikker is.
(hoewel het zeer verleidelijk was, aangezien ik een setje zgan achterlampen had liggen, en die alleen hoefde te tornado'en)

Is dus vooral interesant voor gevallen die niet verzekerd zijn, of die je buiten de verzekering wilt afhandelen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Piet, niet mee eens?

Smiley, ik denk dat er in bepaalde gevallen wel wat te regelen valt met een verzekeringsmaatschappij, vooral als er geen nieuwe onderdelen meer voor te krijgen zijn :wink:
Dus dat je gewoon de kosten terugkrijgt die gemaakt zijn, dus een tweedehandsprijs voor de onderdelen meegenomen.
Het zou ook vreemd zijn als dat niet kon, want tegenwoordig kan je juist extra meeverzekeren dat je je auto altijd alleen maar met NIEUWE onderdelen kan laten repareren, maw, soms kunnen er dus al tweedehands/gereviseerde delen gebruikt worden voor een reparatie, door de verzekering "geregeld"....
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dennizz
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1417
Lid geworden op: 05 jun 2008 18:16
Locatie: Nieuwe Wetering

Bericht door Dennizz »

Hoe gaat de pool dan onderdelen houden die niet meer leverbaar zijn? Die raken in de pool ook een keer op, alleen wat later... Maarja als je 3 voorclam`s op voorraad hebt, kan je die zomaar binnen 1 winter "kwijt" zijn. Dan staat de pool ook met lege handen.

Of gaat de pool dan iedere keer goede auto`s opkopen en die strippen om zo toch onderdelen op voorraad te houden wat natuurlijk goud geld gaat kosten.
Je kijkt te snel, ik kan niet harder!
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Tsja, dat is toekomstmuziek, maar nogmaals, zoveel clams worden er niet elke winter kapot gereden hoor :wink:
Maar dan nog, al kan je "maar" 1 of 2 keer zo snel aan een goede voorclam komen, dan is het het toch al waard geweest? Het kost je niets meer dan als je het niet georganiseerd had, maar je hebt er wel 2x profijt van gehad. En als er iets "op" is, dan heb je (hopelijk) weer even de tijd om op zoek te gaan naar een vervangend onderdeel, en daar hoef je heel vaak geen hele speedster voor te kopen, maar daar heb je wel veel tijd voor nodig. Nogmaals, tijd die je hopelijk dan hebt. En heb je 1 onderdeel niet meer, dan heb je waarschijnlijk nog wel een hele boel andere onderdelen...
En mocht het zo een keer uitkomen dat je wel snel wilt rijden, maar een onderdeel is er niet meer, dan kan je altijd nog terugvallen op het gewone circuit (dealer/schadebedrijf/verzekering).
Het geeft je dus gewoon meer opties en een geruster gevoel (en een legere spaarpot).

@Smiley: het idee van de maandelijkse bijdrage moet ik nog even aan wennen. Ik weet niet of ik dat wel de beste manier vind. Er zijn ook nog andere manieren te verzinnen om mensen wat meer te binden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smiley
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 7340
Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
Locatie: Etten-Leur

Bericht door Smiley »

@dennizz; die poel is er niet om voor 100 euri per jaar jouw handje vast te houden bij schade.
Het is slechts een aditionele vooraad, waar misschien een onderdeel inzit wat je zoekt. Enige voordeel boven ebay is dat je het kunt zien voor je het koopt. Het zal zeker niet goedkoper zijn, en als je geen lid bent, zelfs een stuk duurder dan ebay.

Zie het klein, zeker in het begin. Het gaat al bijna een half jaar duren, om 2 achter en 2 koplampen op te bouwen met weinig mensen.

@maik; jij mag in 1 x 240 schokken hoor. We hebben niet allemaal van die grote broekzakken als jij ;-)
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Gebruikersavatar
paulb
Actief lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 21 mar 2008 22:03
Locatie: Sittard

Bericht door paulb »

Goed idee. Ik wist niet van het bestaan (van het idee) af. tot nu. Wat de levertijden aangaan. Dat kan wel in de jaren lopen. Dus ik doe mee!

Maak het wat groter met Lotus onderdelen. Past toch in het straatje?


gr.

Paul
Gebruikersavatar
Dominique
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1663
Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
Locatie: Noord Holland

Bericht door Dominique »

Smiley schreef:Ik had ook een 2ehands clam kunnen kopen, maar vd kooi melde ook dat als er controle komt, en de verzekering heeft een nieuwe afgetikt, en er staat een tweekleurig ding klaar, dat er wel stront aan de knikker is.
(hoewel het zeer verleidelijk was, aangezien ik een setje zgan achterlampen had liggen, en die alleen hoefde te tornado'en).
De verzekering keert volgens mij gewoon schade uit, ongeacht wat jij er verder mee doet. Hij gaat voor de waardebepaling, hoogte van het uit te keren bedrag, uit van nieuwe onderdelen.
Je hebt zelfs de keus het niet te laten repareren...
Afbeelding
Plaats reactie