Pagina 7 van 7

Geplaatst: 18 nov 2009 23:50
door Smiley
Exmantaa schreef:Is dat die rode VX??
Dat is deze: http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=345526
Op de kartbaan sprak ik iemand die zei dat ze het ding als schade geimporteerd hebben, dus zou nooit op kenteken moeten komen. (wat raar is, want er lijkt niks mee mis)
Ook zou de richtprijs voor het ding 15k compleet moeten zijn, dus die zal nog wel lang staan te verstoffen voor die prijs. :roll:

Geplaatst: 22 nov 2009 23:44
door MichelV
Aangezien een aantal van ons op zoek is naar een frontclam is dit volgens mij een aardig gewild item. Een nieuwe kan aardig in de papieren lopen en tweedehands is lastig te vinden.

Nu ben ik op internet tegen een bedrijfje aangelopen die gespecialiseerd zijn in polyester reparaties. Nimbus in Groot-Ammers vlakbij schoonhoven.

Zij geven aan op de website dat het interessant kan zijn om in groepsverband mallen te laten maken van specifieke plaatdelen. Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn om dit voor onze clams te laten doen en of dit goedkoper zal zijn dan een nieuwe clam. Maar wellicht voor in de toekomst als deze niet meer nieuw geleverd kunnen worden kan dit een optie zijn.

http://www.nimbus-kunststof.nl/Speciali ... maken.html

Is dit een idee en heeft iemand ervaring met dit bedrijf?

Geplaatst: 29 nov 2009 11:14
door YvoTuk
Een mal voor een groot onderdeel als een frontclam kost al snel een paar duizend euro. Dan heb je een mal en nog niet één produkt..

..en dan moet je nog afwachten wat voor kwaliteit je uiteindelijk in handen krijgt.

Voorop gesteld, ik kan niet oordelen over deze firma. Ik ken ze niet.

Tot op heden heb ik echter in NL nog geen enkel schade reparatie bedrijf gezien wat in staat is om deugdelijke reparaties uit te voeren aan polyester, laat staan aan het spul wat voor de Speedster en Elise S2 is gebruikt.
Ieder schadebedrijf heeft de mond vol van de kennis en kunde maar in de praktijk wordt reparatie hier uitgelegd als het gebruik van een flexibele filler en overspuiten.
Dat is dus geen reparatie maar snel geld verdienen en het probleem naar de klant verplaatsen.

Het probleem wat we hier hebben heet arbeidsloon. Reparatie van polyester is zeer arbeids intensief. Arbeidsloon aan de andere kant van de plas is klaarblijkelijk lager en daar kan je dus ook wél de kennis vinden die nodig is om dit soort klussen te doen.

Been there, done that, got the tee. Ik mocht dit jaar ook op zoek naar een nieuwe achterclam omdat die na 'vakkundige reparatie' door 'zeer ervaren mensen' na vier jaar helemaal vol met gelcracks zat.