Heeft er iemand speakertips?

Alle overige technische zaken.
Matsuru
Actief lid
Berichten: 166
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:27
Locatie: Noord-holland

Bericht door Matsuru »

SteV6,

Als je de optie niet had genomen, dan had je ook geen "gat" in het dashboard gehad en geen speakergaten achter. Had je zelf een gat in het dashboard moeten maken en de aluminium balk die daar achter zit :shock:
Ik ben blij dat ik toen wel die optie heb genomen :D

Groeten Erwin[/quote]
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Ik heb 'm er ook inzitten hoor :wink:

Alleen de prijs-kwaliteit verhouding is naar mijn smaak ver te zoeken. En met de files is een radio een noodzakelijk "kwaad".

SteV6
S4 Avant
Matsuru
Actief lid
Berichten: 166
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:27
Locatie: Noord-holland

Bericht door Matsuru »

Vanmiddag "even" de speakers monteren..... en jawel hoor, passen ze niet bij mij :evil:
Blijkt het gat, waar de speakers in moeten, ruim één cm te klein te zijn (130mm) en mijn inbouw diepte is ook veel minder.
Nu verloop ringen gemaakt van 18mm dik en nu eindelijk één speaker gemonteerd.
In de eerste series speedsters zaten Alpine SPE-1620 speakers en later zijn ze volgens mij over gestapt op VDO.
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

aaaiiii, that sucks! :evil:
Ook minder inbouwdiepte?? Dat is raar, dan zou het achterschot echt anders moeten zijn!
Maak even een foto´tje als je klaar bent, misschien is het interessant...

Succes met de andere speaker!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bebear
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 dec 2004 15:43
Locatie: Purmerend

VDO radio's

Bericht door Bebear »

Hi All,

Zaterdag heb ik mijn Speedster 2.2 bij Opel in Tiel opgehaald. Nu bleek het frontje zoek geraakt te zijn. Voor deze VDO (3300?) is wel een meerprijs/optieprijs van €450,-- in rekening gebracht.
Pas na veel zeuren werd er een alternatief gemonteerd, een VDO 2102.
Op internet bleek dit zo ongeveer het goedkoopste type, maar daar kom je pas thuis achter.

Het klinkt echt niet!!!!!

Was een VDO3300 beter geweest of is dit een redelijk vergelijkbaar apparaat (en dus beide niets?).

Mijn standaard Mondeo-radiootje met 2 standaard speakertjes klinken in vergelijk hiermee als in een concertzaal.

Natuurlijk valt alles in het niet met het fraaie motorgeluid, maar toch ;-)

Wie o wie.

Bebear
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Ik durf niet te zeggen of dit echt een mindere radio is. Ik kan wel zeggen dat het een hoop geld is. Indien mogelijk had ik de optie laten vervallen en voor dat geld zelf een radio gekocht. Helaas was dat bij mijn auto niet mogelijk...

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

markv schreef:Ik durf niet te zeggen of dit echt een mindere radio is. Mark
Ik weet het wel zeker nu Mark :wink: , zie "mijn nieuwe autoradio" topic...

M.
Afbeelding
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Maik schreef:
markv schreef:Ik durf niet te zeggen of dit echt een mindere radio is. Mark
Ik weet het wel zeker nu Mark :wink: , zie "mijn nieuwe autoradio" topic...
Tja, is ook wel andere prijsklasse denk ik zo. Ik ben zelf ook aan het kijken voor een nieuwe radio, en zit heel erg te kijken naar weer een VDO :lol: . En nog een keertje zoeken naar andere speakers. De VDO's die er standaard in zitten zijn in iedergeval echt brak..

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Die prijsklasse is zelfs goedkoper als je de optieprijs van de VDO neemt Mark (niet helemaal eerlijk die vergelijking, ik weet het :wink: ).

Kijk alsjeblijft uit met dat VDO-spul, straks koop je weer zo'n ergonomische ramp als dat je had! :lol:

M.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Piet
Giga lid Carbon
Berichten: 3471
Lid geworden op: 28 nov 2004 13:15
Locatie: Center of the universe

Bericht door Piet »

Waarom in gods naam weer een vdo, Mark? Laat dan dat standaard ding zitten en koop een paar goede boxen.
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Als je de gewone winkelprijs vergelijkt is VDO niet duur.

Ik heb naar meerdere radio's gekeken in de prijsklasse tot 200 euro. Dan lijkt die VDO wel een erg aardige keuze. Wat mij vooral aanspreekt is de boordcomputer in dat ding. De kwaliteit van het apparaat opzich vind ik prima. De bediening ben ik erg aan gewent, die is nl. hetzelfde als de Carin die ik had van Philips, en daar heb ik jaren mee gereden.

Oh, en belangrijkste reden dat ik een andere radio wil, is dat ik mp3's wil kunnen afspelen. Lijkt me erg lekker op vakantie, anders moet ik een hele berg CD's mee gaan nemen.

Mark
C30-94@0.55bar
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

radio

Bericht door jans »

Hallo

Snap het niet goed, waarom er een betere radio in moet :?:
Kan iemand mij dat uitleggen :?: Als je honderd km p uur rijdt hoor je volgens mij de kwaliteit van een betere radio niet meer.
Heb er zelf de blauwpunkt DX-R52 inzitten incl navigatie.Die navi heb ik al veel aan gehad , en zou hem niet graag willen missen.Verder zitten er ook nog 2 hoge tonen luidsprekertjes standaard vóorin.Achterin zitten standaard 18 cm doorsnee blauwpunkt speakers.
De versterker is 4 keer 25 watt.

jans
Gebruikersavatar
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2804
Lid geworden op: 19 mar 2005 17:06
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: radio

Bericht door Marcel »

jans schreef:Hallo

Als je honderd km p uur rijdt hoor je volgens mij de kwaliteit van een betere radio niet meer.
jans
Ik dacht dat je bij jou niks meer hoorde met je hardtop erop haha

Ben het helemaal met je eens als je een beetje doorrijd maakt de auto muziek genoeg ;)
jans
Giga lid Carbon
Berichten: 3542
Lid geworden op: 02 dec 2004 21:05
Locatie: Sint jansdorp

Re: radio

Bericht door jans »

Marcel schreef:
jans schreef:Hallo

Als je honderd km p uur rijdt hoor je volgens mij de kwaliteit van een betere radio niet meer.
jans
Ik dacht dat je bij jou niks meer hoorde met je hardtop erop haha

Ben het helemaal met je eens als je een beetje doorrijd maakt de auto muziek genoeg ;)
Waren niet mijn woorden Marcel.
Heb gezegt dat ie t.o.v. een softtop echt stil is .

jans
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Re: radio

Bericht door markv »

Jans,
jans schreef: Snap het niet goed, waarom er een betere radio in moet :?:
Kan iemand mij dat uitleggen :?:
Ik ga dus ook niet voor een echt geweldige kwaliteit radio, dus niet beter op het gebied van geluidskwaliteit. Vind dat eigenlijk onzin voor in een auto, het blijft acoustisch toch altijd brak.
Maar ik vind de functionaliteit van de standaard radio wel erg beperkt (alhoewel de temperatuur display en de snelheidsafhankelijke volume regeling wel erg handig zijn). Vandaar dat ik een andere radio neem, met meer functionaliteit, maar wel in de lage prijsklasse.

Mark
C30-94@0.55bar
Plaats reactie