Pagina 1 van 3

het probleem was

Geplaatst: 16 nov 2005 19:15
door speedyfrakke
:)
Zoals belooft en voor wie het misschien interesseert heb ik de diagnose van de garage, blijkbaar was er niets ernstig aan de speedster maar eerder een stommiteit van de garage waar ik hem aankocht ! het probleem zat hem in het koolvloeistof in het reservaat blijkbaar zat er teveel koolvloeistof in en zodoende had hij af en toe overdruk en opstapeling van dit vocht dat ergens weg moest, resultaat was dat ik af en een rook ontwikkeling bekomt wat al weer in de verledentijd verkeerd.
hierbij hebben ze een groot onderhoud gedaan en rijd nu wel soepeler dan voorheen.
overzicht va de kosten,
luchtfilter =11e
kitremblokjes =275e
kitremblokjes = 325e
demperblok = 3,30e
olie =46,20e
remvloeistof =24,15e
batterij =6,40e
oliefilter =8e
o-ring =1,70e
reinigingsmiddel =1,40e
milieukosten = 2,00
+ 21%
totaal:1051,87euro

zijn dit normale prijzen
:?:

Geplaatst: 16 nov 2005 19:20
door stef666
Nou, Laten we zeggen dat je bij de remblokken redelijk gen@@id ben.... :shock: Moeten ze zoiets trouwens niet in overleg doen!?!?!?

Kijk maar eens bij Yvo op de site (om maar een voorbeeld te noemen)

http://www.elise-shop.com/index.php?mai ... 58a17d8b32

Geplaatst: 16 nov 2005 19:38
door speedyfrakke
stef666 schreef:Nou, Laten we zeggen dat je bij de remblokken redelijk gen@@id ben.... :shock: Moeten ze zoiets trouwens niet in overleg doen!?!?!?

Kijk maar eens bij Yvo op de site (om maar een voorbeeld te noemen)

http://www.elise-shop.com/index.php?mai ... 58a17d8b32
:o blijkbaar wel, ( heb wel de toelating gegeven)ben wel naar een ander garage gegaan met blijkbaar een beter services maar wel met hogere prijzen ( men kan alles niet willen he) :arrow: weet ik voor de volgende keer, ik heb nog een handremkabel in bestelling hopelijk kost dit ook geen325euro :x

Geplaatst: 16 nov 2005 20:23
door Hendrik-Jan
speedyfrakke schreef:
stef666 schreef:Nou, Laten we zeggen dat je bij de remblokken redelijk gen@@id ben.... :shock: Moeten ze zoiets trouwens niet in overleg doen!?!?!?

Kijk maar eens bij Yvo op de site (om maar een voorbeeld te noemen)

http://www.elise-shop.com/index.php?mai ... 58a17d8b32[/quote

:o blijkbaar wel, ( heb wel de toelating gegeven)ben wel naar een ander garage gegaan met blijkbaar een beter services maar wel met hogere prijzen ( men kan alles niet willen he) :arrow: weet ik voor de volgende keer, ik heb nog een handremkabel in bestelling hopelijk kost dit ook geen325euro :x
Zijn dat de standaard remblokken?

Geplaatst: 16 nov 2005 20:27
door speedyfrakke
Hendrik-Jan schreef:
speedyfrakke schreef:
stef666 schreef:Nou, Laten we zeggen dat je bij de remblokken redelijk gen@@id ben.... :shock: Moeten ze zoiets trouwens niet in overleg doen!?!?!?

Kijk maar eens bij Yvo op de site (om maar een voorbeeld te noemen)

http://www.elise-shop.com/index.php?mai ... 58a17d8b32[/quote

:o blijkbaar wel, ( heb wel de toelating gegeven)ben wel naar een ander garage gegaan met blijkbaar een beter services maar wel met hogere prijzen ( men kan alles niet willen he) :arrow: weet ik voor de volgende keer, ik heb nog een handremkabel in bestelling hopelijk kost dit ook geen325euro :x
Zijn dat de standaard remblokken?
:!: jaja heb gewoon de standard parts gevraagd wat te duur betaald blijkbaar :?

Geplaatst: 16 nov 2005 20:27
door paul
HJ schreef:
Zijn dat de standaard remblokken?
Ja ik denk het wel de standaard OPEL blokken
:? Je weet wel,... die blokken die een vermogen kosten,
maar absoluut niet remmen... :bag:
(zeker niet bij nat weer :twisted: )

groeten,

Paul

Geplaatst: 16 nov 2005 21:05
door Akeem
Fucking hell, maar dat is peperduur :!: :?
Naar het schijnt zijn de remblokken dezelfde als die van de gewone Vectra. Kan me niet voorstellen dat ze ook voor een Vectra zoveel geld vragen. Ga het eens nachecken bij Gman in Antwerpen.

Geplaatst: 16 nov 2005 21:42
door speedyfrakke
Akeem schreef:Fucking hell, maar dat is peperduur :!: :?
Naar het schijnt zijn de remblokken dezelfde als die van de gewone Vectra. Kan me niet voorstellen dat ze ook voor een Vectra zoveel geld vragen. Ga het eens nachecken bij Gman in Antwerpen.
tja ze zullen toch een tijdje moeten mee gaan vrees ik maar dit weet ik weeral voor de toekomst alvast bedankt alle x

:?: ik hen nog een vraagje wie is die vmax waar jullie altijd over hebben is dit n shop :?:

Zelf doen !

Geplaatst: 16 nov 2005 23:15
door damnedt
De Speedster is technisch gezien, motor, remmen etc echt een gewone Opel, dus mijn mening is....veel te duur.
Ik doe alles aan mijn Opel zelf dus betaal alleen voor de onderdelen en deze zijn echt niet duurder als van bijvoorbeeld de Astra.
Wat mij wel is opgevallen is dat de NL dealers prijslijsten voor onderhoud hebben hangen van zowat alle typen Opel behalve...... van de Speedster dus. Een kwestie van opzettelijk eclusief houden dus.
Laat je niet voor de gek houden, het is gewoon een Opel en nog gewoner, gewoon een vrij simpel in elkaar gezet bouwpakket met vrij eenvoudige techniek !

Geplaatst: 17 nov 2005 6:43
door YvoTuk
pfoe! Mooi verhaal Damnedt, maar heb je je ooit wel eens bezig gehouden met de historie van die Speedster?

Het enige Opel aan het ding is de motor en het logo, voor de rest is het een Lotus.

De gebruikte blokken zijn NIET dezelfde als die van een Vectra, sterker nog.. voor zover mij bekend gebruikt Opel in geen enkele andere auto dezelfde blokken.

In het algemeen moet je je realiseren dat originele onderdelen altijd duurder zullen zijn dan de onderdelen die je op de vrije markt kunt kopen. Als je bij Lotus een setje originele blokken op de auto laat monteren ben je net zo veel zoniet meer kwijt.

....en dat verhaal over onderhoudsprijzen.... kom op zeg... 'conspiricy a gogo' :shock: Zou het niet gewoon zijn dat er iets meer corsa's, adstras, vectra's etc. rondrijden dan Speedsters? De Speedster IS een exclusieve auto omdat er niet zoveel van in omloop zijn, dat daar dan door een dealer geen bordje voor opgehangen wordt zou je dan toch niet zo moeten verbazen?

Geplaatst: 17 nov 2005 7:56
door Maik
De remschijven zijn wel van de Vectra, de remklauwen zijn weer dezelfde als die van de elise toch?
Mijn mening is dat je het onderhoud prima door een (goede) dealer kan laten doen. Mijn eerste kleine beurt kostte bijna niets, was ook niets bijzonders gedaan, maar wel remvloeistof ververst. Voor remblokken moet je inderdaad NIET de opelblokjes nemen want dan weet je dus dat je teveel betaald. Maar dat van die remblokjes is dan wel het enige waar je "voorzichtig" mee moet zijn :)

Geplaatst: 17 nov 2005 9:38
door Hendrik-Jan
Ik was voor een grote beurt € 464,47 kwijt.
Dit was zonder remblokken maar inclusief:
-turbo voorspoilers
-2x gordelkapjes
-APK
-koplamp de- en monteren (slecht contact)
-bodemplaat de- en monteren

Geplaatst: 17 nov 2005 10:23
door markv
YvoTuk schreef: Het enige Opel aan het ding is de motor en het logo, voor de rest is het een Lotus.
Nou, niet echt hoor :P. De motor in geval van de 2.2 is ietsjes meer Lotus dan de Rover of Toyota (of was het nou Yamaha?) die Lotus in de Elise levert ;)

Mark

Lotus is ook niet echt eclusief hoor !

Geplaatst: 17 nov 2005 10:45
door damnedt
Laten we nou eens gewoon durven toegeven dat Lotus gewoon is begonnen als een Engels bouwpakket met diverse onderdelen van anderen. Natuurlijk een goed uitgedacht concept met perfecte eigenschappen, maar nou ook weer niet iets heeeeel speciaals.
Wanneer het gewicht net zo was als van een middenklasser bleef er van het concept echt niet al te veel meer over !!!!

Niet dat ik er niet tevreden mee ben, is gewoon erg goed.
En ik begrijp dat er geld moet worden betaald voor de uren dat er anderen (garage) aan de auto moet sleutelen. Maar ik vind het eigenlijk jammer dat er kennelijk maar weinig zijn die er zelf iets aan doen.
Een sleutelclub zou een uitkomst kunnen bieden.

Geplaatst: 17 nov 2005 15:48
door YvoTuk
Daar heb jij weer gelijk in Mark :thumbup: :lol:

Damnedt, het gaat me er niet om dat ik niet zou 'durven' toegeven dat Lotus leentjebuur speelt bij andere fabrikanten; er zijn uiteraard onderdelen 'van anderen' die slim toegepast zijn.

Maar als je de "Lotus only" delen van de Speedster afneemt hou je verdomd weinig over! (chassis, wielophanging, wielen, carosserie, ruiten, stoelen etc. etc.)