DVD: Bending the rules

Algemene zaken omtrent onze auto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

DVD: Bending the rules

Bericht door markv »

Van de week de DVD bending the rules van Andrew Walsh binnen gekregen. Andrew is de instructeur waarvan ik en Arno les hebben gehad afgelopen zomer in Engeland (zie 1st lotus airfield day). Een tijdje terug was er een aankondiging geweest dat Andrew een instructie DVD zou uitbrengen, dus gelijk maar ingeschreven :lol:

Gisteravond hebben we de DVD zitten kijken. Een negatief punt lijkt te zijn dat er weinig materiaal op staat. Maar achteraf valt dat eigenlijk heel erg mee. Het is vooral een DVD die je als een soort naslag werk kan gebruiken voor verschillende rij technieken. De scenes kun je echt steeds overnieuw blijven kijken om de techniek goed te begrijpen Er zijn veel picture-in-picture opnames waarbij je bv. de auto ziet en de pedalen en het stuur zodat je goed kunt zien hoe het wel en niet moet. Een aantal scenes zijn ook multi-angle, zodat je de techniek vanaf meerdere hoeken kan bekijken.

Ik denk dat er veel mensen zijn (inclusief mezelf) die met deze DVD wel hun voordeel kunnen doen, ik kan hem iig van harte aanraden :) Om een idee te geven van de inhoud (vrij vertaald):

Instructie & rij techniek:
- Sturen
- Heel & toe terug schakelen
- Introductie tot slip-angles
- Traction circle (met onderstuur en overstuur)
- Remmen met linker voet

Circuit instructie:
- Verkenningsronde
- Zet het ronde record (Caterham RST-V8)
- Hooligan in een Caterham RST-V8
- Rondjes met een elise (met meerdere camera hoeken):
- met de standaard technieken
- met heel & toe
- met links remmen
- als hooligan

Als je wat van Andy z'n rijtechniek wilt zien, hier is een clip van zijn "hot" lap op de Seloc sprint dag op het Northweal airfield waar we ook de training hebben gedaan:

Andy Sprint

Voor meer info over de DVD, kijk op:

Carlmits

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
Maik
Groot Speedster Commandeur
Berichten: 6850
Lid geworden op: 03 dec 2004 18:03
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik »

Ik heb de DVD ook al binnen, zelfs 1 dag voor kerst! :)

Interessante materie inderdaad, vooral het nemen van een bocht met gas erop en remmen tegelijk was erg interessant!

Aanrader...

gr.
Maikel
Afbeelding
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Maik schreef:Ik heb de DVD ook al binnen, zelfs 1 dag voor kerst! :)

Interessante materie inderdaad, vooral het nemen van een bocht met gas erop en remmen tegelijk was erg interessant!

Aanrader...
yup, wordt helemaal gaaf als je het gaat toepassen. ik heb wel tijdens de training de bocht met remmen gedaan (trailbraking). echt amazing om te voelen hoe stabiel je auto daarvan wordt. met de techniek die ik eerst deed (balanceren van het gas) begon de auto bij 80km/u dus al wat minder stabiel te worden, bij 90 stond ik steeds achterstevoren (was een 90 graden bocht). met trailbraking haalde ik hem dus met gemak met 140 :)

maargoed, daarna bleek dus dat andrew hem met 170 doet :lol:

en ik moet zeggen dat de stuurtechniek die ik van hem heb geleerd me HEEL goed bevalt. Dit was dus echt de 3e of 4e keer dat ik overnieuw heb leren sturen, en zijn methode vind ik (tot nu toe) de beste, en vooral het meest logisch..

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Dan ga ik denk ik toch maar even bestellen.

Ergens op mijn harde schijf slingerd nog wel een instructievideo van een Japanse drift"koning".

Indien daar intresse naar is ga ik proberen de originele URL terug te vinden.

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

SteV6 schreef:Dan ga ik denk ik toch maar even bestellen.

Ergens op mijn harde schijf slingerd nog wel een instructievideo van een Japanse drift"koning".

Indien daar intresse naar is ga ik proberen de originele URL terug te vinden.
Ah, is dat die van Keiichi Tsuchiya? Die is idd wel grappig, maar vind wel dat ie beetje enge techniekjes gebruikt om de auto om te krijgen.. Is beetje "bot". Maar wel grappig om naar te kijken.

Mark
C30-94@0.55bar
Gebruikersavatar
SteV6
Mega lid in de orde van gouden nietje
Berichten: 2473
Lid geworden op: 02 dec 2004 20:22
Locatie: Twente

Bericht door SteV6 »

Inderdaad is het de DriftBible van Keiichi Tsuchiya. De url waar ik hem heb gedownload heb ik teruggevonden, maar daar staat nu niets meer :?

Misschien dat google belangstellenden verder kan helpen om de film terug te vinden (1:15 uur en totaal +/- 122 MB).

Hier heb ik nog wel een ongelovelijk mooi staaltje voertuigbeheersing:

http://tom.kat.free.fr/mini.wmv

SteV6
S4 Avant
Gebruikersavatar
Maarten
Mega lid in de orde van Zilveren nietje
Berichten: 1134
Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
Locatie: Noord-Brabant Oost

Bericht door Maarten »

Dat filmpje van de mini is inderdaad erg leuk, vooral hoe hij stopt aan het eind.

Wie zei dat voorwiel aandrijving niet leuk kan zijn........


Maarten
Gebruikersavatar
Dutch Boy
Actief lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 dec 2004 7:42
Locatie: Nbrrrrrr
Contacteer:

Speedster inkorten?

Bericht door Dutch Boy »

een idee om een Speedster in te korten (net als die Mini) :?:
Gebruikersavatar
markv
Beheerder
Berichten: 1541
Lid geworden op: 28 nov 2004 19:31
Locatie: Waddinxveen
Contacteer:

Bericht door markv »

Voor degenen die de DVD hebben:

track 19 al geselecteerd op de DVD? Andrew die even loopt te "klooien" met de Caterham :D

Is alleen te selecteren door direct naar track 19 te gaan met je DVD speler, zit niet in het menu.

Mark
C30-94@0.55bar
Plaats reactie