Pagina 1 van 1
Verschillen tussen de 2.2 en de Turbo
Geplaatst: 01 dec 2005 13:30
door Tom.
Ik kon het eigenlijk nergens vinden, maar wat zijn de verschillen tussen de normale Speedster met 2.2 liter motor en de Speedster Turbo? Ik neem aan dat ze op een aantal punten (behalve de motor en de remmen) anders zijn.
Een linkje is natuurlijk ook goed.
Tnx!
Geplaatst: 01 dec 2005 15:22
door stef666
Hoi Tom. Het verschil tussen een 2.2 en een Turbo begint met zoals je al zei de motor. De V-bak is ook anders. En het onderstel is anders. Dit zijn eigenlijk de voornaamste dingen (correct me if i'm wrong) Daarnaast zijn er nog een aantal uiterlijke verschillen zoals.
Koplampen
Achterlichten
Motorkap
Wielen
Logo's (frontclam)
Voetensteun
opbergvakjes
Luchthappers (oren)
En waarschijnlijk nog een paar kleine dingen die ik vergeet.
Neem ook eens een kijkje op
http://www.vx220.org.uk/forums/index.php Of
http://forum.opel-speedster-club.de/
p.s. Hoe is het met de S2000?
Geplaatst: 01 dec 2005 15:35
door Tom.
stef666 schreef:Hoi Tom. Het verschil tussen een 2.2 en een Turbo begint met zoals je al zei de motor. De V-bak is ook anders.
Ah, dus de 2.2 heeft de 2.2 liter motor en versnellingsbak uit de Astra (Sport) en de 2.0 turbo met versnellingsbak komt uit de Astra OPC? Het zijn dus echt dezelfde motoren, als ik de cijfers zo zie.
Bij nader inzien, de remmen zijn wel hetzelfde, of niet? Zie op autoweek dat ze even groot zijn.
En het onderstel is anders.
Dan ben ik wel benieuwd naar wat er anders is aan het onderstel? Andere veren en dempers oid?
Koplampen
[..]Luchthappers (oren)
Aha, okay.
p.s. Hoe is het met de S2000?
Momenteel wat minder

weinig olie peilen en last krijgen van een hoog olieverbruik is in ieder geval geen goede combinatie, zegmaar.
Geplaatst: 01 dec 2005 15:40
door Piet
Onderstel van de Turbo is versterkt. Maar als je een late 2.2 hebt dat heb je dat ook (Heb ik gemerkt

).
Een Honda die olie verbruikt, dat klinkt niet best. Hopelijk is er een simpele verklaring.
Geplaatst: 01 dec 2005 15:50
door stef666
Ik heb het verhaal op Gummen gelezen Tom

Maar je bent je stiekum aan het orienteren op een Speedy?
p.s.1 De remmen zijn inderdaad exact hetzelfde. (niet onderbemeten)
p.s.2 De Veren + dempers zijn toch ook anders van de Turbo versie Piet?
Geplaatst: 01 dec 2005 15:54
door Piet
p.s.2 De Veren + dempers zijn toch ook anders van de Turbo versie Piet?
Weet ik niet, maar ik denk het wel al was het alleen al door het extra gewicht.
Geplaatst: 01 dec 2005 15:57
door Maarten
klopt vanwege de zwaarder motor en het hogere koppel zijn de achter veren en dempers van de turbo anders.
Geplaatst: 01 dec 2005 16:31
door Tom.
Okay, duidelijk.
De Turbo heeft dus:
- 2.0 liter turbo motor en versnellingsbak
- Onderstel versterkt
- Andere veren en dempers
- Optische veranderingen
piet schreef:
Een Honda die olie verbruikt, dat klinkt niet best. Hopelijk is er een simpele verklaring.
Een verklaring kan mijn Honda dealer niet geven, die zeggen dat het normaal is. Volgens Honda moet je elke tankbeurt olie peilen en is 1 liter op 1000km mogelijk.
Wat ik verder doe weet ik nog niet, maar heb de Speedster altijd erg gaaf gevonden en dat is na twee ritjes (in de 2.2 en Turbo) meegereden te hebben wel bevestigd. Geen idee wat budget is, op welke termijn, enzovoort.
Geplaatst: 01 dec 2005 19:04
door Piet
Een verklaring kan mijn Honda dealer niet geven, die zeggen dat het normaal is. Volgens Honda moet je elke tankbeurt olie peilen en is 1 liter op 1000km mogelijk.
Ja, dat roepen al die fabrikanten. Jij kent vast nog meer mensen met een S2000 en het zou mij verbazen als er nog meer zijn met zo'n hoog olie verbruik.
Geplaatst: 01 dec 2005 19:12
door Marcel
Ik heb vroeger wel veel honda's gehad.......ook VTEC's maar nooit oliegebruik gehad
Maarja ik kocht ze nieuw en binnen een jaar weeer weg, dus meer als 15000 km zal er nooit op gestaan hebben
De verschillen zijn inderdaad voornamelijk optisch.........dat zijn er wel aardig wat.......
bovenop die al genoemd zijn:
- Rooster in de motorkap (achter dus) zijn verhoogd
- Klokkenwinkel is anders
- Ze hebben vaak CV met AB en een tourerpakket (extra bekleed en geluidisolatie.
- Achterspoilertje
- Front splitters (spoilertjes onder de voorbumper)
- Andere leren bekleding als de 2.2 (indien blauw/zwart of rood/zwart)
en waarschijnlijk nog wel wat dingen.........
Geplaatst: 01 dec 2005 19:49
door Tom.
Marcel schreef:
Maarja ik kocht ze nieuw en binnen een jaar weeer weg, dus meer als 15000 km zal er nooit op gestaan hebben
Ik kocht em met 47.000km (dealeronderhouden, van de eerste eigenaar), met 55.000km wilde de auto niet starten en liep ie op 3 cilinders, reparatie á € 1.850,-. Bij 65.000 km is er door de dealer al olie bijgevuld, blijkbaar al erg veel, maar dat is mij niet verteld. Bij 70.000 km had ie alle olie verbruikt. Nu zit ik met een kapot blok, waarbij alle lopende onderdelen vervangen moeten worden. Kosten: € 4.250,-. Dealer legt de schuld bij mij. Kostenopgave mocht ik ondertekend terugfaxen. Honda Nederland wil er al helemaal niets aan doen (antwoord van 2 frut A4tjes). En helaas zit het juridisch ook wat lastig in elkaar.
Volgens de dealer is die auto helemaal in orde en als nieuw na die reparatie (heb ik eerder gehoord). Ik heb het gehad met Honda, ze mogen hem 'als nieuw' in de showroom zetten en de volgende eigenaar mag die auto inrijden. Jammer maar helaas, ik zal geen Honda meer kopen (ook al ben ik waarschijnlijk een pechgeval).
Geplaatst: 01 dec 2005 19:55
door Marcel
Mooi kl*te...........
ik ken wel iemand die bij zijn S2000 binnen een half jaar na aanschaf(nieuw) zijn versnellingsbak aan gort had gereden
Hopenlijk blijft de schade financieel beperkt voor je, en vindt je een mooie speedster..........
Ze hebben bij Oosterhout nog een mooie turbo staan

.......echt nog nieuw

Geplaatst: 01 dec 2005 20:08
door Tom.
Marcel schreef:Mooi kl*te...........
ik ken wel iemand die bij zijn S2000 binnen een half jaar na aanschaf(nieuw) zijn versnellingsbak aan gort had gereden
Hopenlijk blijft de schade financieel beperkt voor je, en vindt je een mooie speedster..........
Ze hebben bij Oosterhout nog een mooie turbo staan

.......echt nog nieuw

Haha ja, je andere topic over die Turbo had ik al gevonden

Ga van het weekend misschien even kijken (er stond ook een 2.2l). Je ex-Turbo is wel iets boven m'n budget gok ik, maar moet even gesprek met m'n dealer afwachten en kijken wat ik straks qua inruilprijs krijg. Of misschien wacht ik er nog een jaartje mee, ben er zelf nog niet helemaal uit.
Geplaatst: 01 dec 2005 20:52
door Piet
Volgens mij ben nogal zuinig met je auto als ik op zo op de rijvaardigheidscursus kan afgaan. Als dat waar is dan was de auto waarschijnlijk al overleden toen je hem kocht dat is dan mooi klote.
Bij Oosterhout stonden er vorige week een stuk of 4 Speedster binnen.