Met de tijd moet ik mijn stalling uit helaas .
Ik heb de auto nu iets meer dan 3 jaar in bezit ,
en in die tijd is er heel veel aan vervangen .
De auto is orgineel nederlands . het bouwjaar is 2003 en km stand is 68.000
apk loopt tot juli 2026.
exterieur :
De kleur is europa blauw, er zit wat steenslag op de voorkant en aan het linker achterlicht is te zien dat er ooit wat water in heeft gezeten .
Verder ziet hij er erg goed uit .
Alles wat ik hieronder plaats is in de afgelopen 3 jaar vervangen !!!
voor zitten carbon splitters en aan de zijkant aluminium skirts van ultimate carbon.
achter een aluminium diffuser van delage speedster .
Er zit een iets grotere ducktail achterspoiler en oem turbo oren op .
vorig jaar zijn er nieuwe nangkang semi slick banden op gezet.
interieur :
Het midden console en de plastic delen van de deurpanelen zijn door tijger leathers bekleed met kunstleer met sticksels .
er zijn carbon dash panelen en driehoek plaatjes achter de deurhendels gemonteerd .
Het interieur ziet er netjes uit maar is niet nieuw meer.
Onderstel:
Alle draagarmen zijn ontroest en opnieuw in de verf gezet . alle draagarm rubbers en kogels zijn vervangen door oem lotus delen van eliseshop.
De orginele billstein schokbrekers zijn gereviceerd door madeno racing .
er zit een elise shop toe link set op , en een regelin subframe brace .
De remschijven zijn rondom twee delig met aluminium hart van elise shop met carbon loraine blokken .
Er zit een setje goodridge remleidingen op .
Motor :
De motor is opnieuw opgebouwd .
De krukas is gebalanceerd door lucifer racing
Er zitten eagle drijfstangen en wiseco zuigers +0,5mm in.
De cilinderkop is geflowd door lucifer racing (raport heb ik er bij)
dbilas klepveren , inlaatspruitstuk,airbox, nokkenassen . 2,5inch uitlaatspruitstuk, 200 cells race kat, miltek uitlaat .
2,4 gasklephuis en obd tuner .
alle lagers , alle pakkingen, keerringen en klepseals vervangen door oem .
nieuwe oem bobine, nieuwe thermostaat en veel sensoren vervangen.
Met opbouw van de motor is de komplete distributie en oliepomp kettingset en spanner vervangen .
Er zit een versterkte kettinggeleider en neutrale balansas set in van zzperformance.
Met deze zuigers en drijfstangen is de motor ook evt klaar voor een turbo of supercharger .
Hij loopt echt goed, hij reageerd lekker fel op het gas, loopt lekker door in toeren en maakt er ook nog een leuk geluidje bij
Eigenlijk had hij zo uit de fabriek moeten komen .
Door de nokkenassen in kombinatie met een heel licht vliegwiel en powerflex motorsteun inserts geeft hij wel trillingen met stationair draaien .
zodra je rijd is het weg .Filerijden is wel goed te doen .
Overig :
Er zit een aluminium radiateur met nieuwe radiateur slangen op met spal koelven en een upgrade kachel .
Nieuwe zij motorsteunen dynamo met alu oversized pouley en de accu zijn nieuw.
Ik ben vast nog wel wat vergeten hier en daar .
De auto is gewoon in erg goede staat .
Er zit een softtop en hardtop bij en 2 dozen met onderdelen mocht je de motor ooit orgineel willen maken zit alles er bij .
De inlog gegevens van de obd tuner krijg je er natuurlijk ook bij .
Alles wat er aan gedaan is is gedocumenteerd met fotos en diverse rekeningen zijn er bij .
Dat blijft bij de auto.
Richtprijs voor alles is 20.000 euro