Zoals ik dus al zeiMarcel schreef:Hoi,
volgens mij hoeft het niet perse vocht te zijn.
Kunststoffen doen over het algemeen de eerste jaren nog gassen uitademen. misschien is dat het probleem, dat ze tussen de kunststof en de lak komen, zeker bij bepaalde temperatuurverschillen.......
LAK problemen!
Let er op dat bij de betreffende dealer bij onderhoud niet alleen je beurten worden afgestempeld in je onderhoudsboekje maar ook het gedeelte wat achterin staat.Officieel moet de carroserie bij een onderhoudsbeurt ook gecontroleerd worden op roest,schade`s en dat soort zaken en dit moet worden aangegeven achterin het onderhoudsboekje.Is dit niet netjes voor elkaar dan KUNNEN ze erg moeilijk gaan doen wat betreft enige vorm van garantie!!!
Doe hier je voordeel mee en let hier op.
Doe hier je voordeel mee en let hier op.
OPEL NL stuurd een technicus in schade naar een spuiterij van opel smit en co in zwolle. Daar moet ik mijn auto neer zetten en gaan ze de lak eens grondig bekijken, ik hoooooop dat die beste man mij helpt en dan wordt de auto gespoten, dus nog ff duimen maar....
ik blijf het vreemd vinden dan een half jaar na de garantie men zo moeilijk doet over een bladeren de auto, dit is niet normaal (mijn auto heeft slechts 7000km gelopen bij mooi weer). Als ze de lak niet herstellen, denk ik dat er over 10 jaar allemaal half gekleurde speedsters zijn
ik meld me bij meer nieuws!
ik blijf het vreemd vinden dan een half jaar na de garantie men zo moeilijk doet over een bladeren de auto, dit is niet normaal (mijn auto heeft slechts 7000km gelopen bij mooi weer). Als ze de lak niet herstellen, denk ik dat er over 10 jaar allemaal half gekleurde speedsters zijn
ik meld me bij meer nieuws!
schade fors?
Joost,
Als je schade fors is dan is het te overwegen om contact op te nemen met LOTUS UK omdat naar hun mening (en zij zijn tenslotte de maker) de blaasjes een carrosserie probleem is en geen lakprobleem (da's 'slechst' een uitwendig gevolg).... (zie ook wat ik eerder schreef in ''napraten'' LOTUS)
Als je schade fors is dan is het te overwegen om contact op te nemen met LOTUS UK omdat naar hun mening (en zij zijn tenslotte de maker) de blaasjes een carrosserie probleem is en geen lakprobleem (da's 'slechst' een uitwendig gevolg).... (zie ook wat ik eerder schreef in ''napraten'' LOTUS)
Re: Originele lak te dun ?
Euhm.. ik zou bij jouw omschrijving eerder denken aan steenslag beschadigingen onder de folie. Let wel, alhoewel de folie de lak netjes op de plaats houdt kan je inslagen niet volledig tegenhouden. De folie houdt de boel dan lekker strak, maar daaronder kunnen er problemen ontstaan.damnedt schreef: Echter de zijde met originele eerste lak gaf wel een probleem, de lak kwam gewoon een stukje los met de folie. Deze dus voorlopig maar snel terug geplakt.
Je zou ook kunnen overwegen zwarte folie toe te passen, dan heb je gelijk het probleem onder de folie getackeld.
-
rayz25
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7395
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Ik zou hem moonland houden. De turbo kleuren in NL volgens mijn databaseje:
5 x Europe Blue
5 x Zilver
4 x zwart
2 x moonland (waarvan 1 rhd)
2 x calipso rood
1 x petrol
1 x switch
1 x geel
1 x oranje
Volgens mij moet het polyester ook goed droog zijn na het nat schuren, anders krijg je ook osmose volgens mij (te vlug gespoten).
Misschien dat de verfspecialisten dit beter kunnen beamen.
5 x Europe Blue
5 x Zilver
4 x zwart
2 x moonland (waarvan 1 rhd)
2 x calipso rood
1 x petrol
1 x switch
1 x geel
1 x oranje
Volgens mij moet het polyester ook goed droog zijn na het nat schuren, anders krijg je ook osmose volgens mij (te vlug gespoten).
Misschien dat de verfspecialisten dit beter kunnen beamen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
