LAK problemen!

Algemene zaken omtrent onze auto.
joost
Lid

LAK problemen!

Bericht door joost »

Ik heb een mooie speedster met maar 7000km op de teller MAAR ik heb last van lucht bubeltjes onder de lak op achter spartbord. de auto is net bij opel dealer geweest voor 1ste beurd en abs unit (terug roep actie). en ik kreeg de auto terug met 2 zwarte plekken op achter spartbord. heeft de monteer de luchtbelletje er af geschuurd met zijn kleding oid... dus het lijkt of mijn speedster aan het roesten is :evil: zwaar klote.

De garantie is er af, volgensmij maar 2 jaar op de lak. zijn er meer mensen met dit probleem? kunnen we gezamelijk een klacht indienen.

O ja en ik adviseer opel dealer smit en co raalte en zwolle niet aan voor speedster onderhoud! Je krijgt de auto beschadigd terug met zelfs barsten in kunstof dorpel en ze sjeezen er 6km in!!!!!!!!

I :twisted: them!

lastig als je zo'n leuke maar schade gevoelige auto hebt

gr. joost
Marcel
Mega lid in de orde van gouden nietje
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Zo dat is zeker even BAALEN !!

Gaf de dealer geen reaktie erop.......?

Bij de mijne gelukkig nog niks gezien :roll:
Dutch Boy
Actief lid
Contacteer:

nog maar eens

Bericht door Dutch Boy »

Joost net antwoordde ik je al maar nu ook voor 'een ieder:

"Beste Joost,

'Bubbeltjes' onder de lak is een, ook bij LOTUS, bekend probleem (heeft te maken met de Franse productie van de carrosserie niet voor niets kent LOTUS maar 1 jaar, ook lak, garantie; zie ook napraten over LOTUS http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=382 ), mijn 'T' heeft het ook (NB: de 2.2 daarvoor, ook Europa Blue, niet)
In 2 jaar is de 'T' inmiddels 6x 'onder garantie' gespoten (verschillende plekken, dat wel) en er is zelfs expertise van GM aan te pas gekomen.

Mijn dealer(!) verwacht nu dat deze plaatschade (let op: niet 'lakschade') valt onder de standaard carrosseriegarantie van OPEL: voor de standaard OPEL is dit 'tegen doorroesten' (zie www.opel.nl onder 'Opel Service / garantie'). M.a.w.: dan kan ik nog even vooruit met mijn 'bubbeltjes', want dat ze terugkomen dat verwacht ik wel & zo blijft ie nieuw .

Maar gezien jouw ervaring: je bent dus ook afhankelijk van je dealer.... (wat in mijn geval waarschijnlijk helpt is dat deze T de 2e Speedy is die ik nieuw bij hen kocht & ik doe graag een goed woordje voor ze: www.opeldealer.nl )"

Succes!
Overigens 'ter geruststelling' :twisted: : als je, net als ik je Speedy zomer en winter gebruikt en je ziet, zeker na een eerste winter (want 'bubbeltjes' komen m.n. op na vocht & vorst), nog geen bubbeltjes dan ben je volgens LOTUS engineers gevrijwaard van dit probleem.
Staat je Speedy daarentegen in de winter lekker warm binnen dan kan het probleem zich 'pas' voordoen na ca. 6 jaar, want dan krijgen de meeste ELISES e.d. gewoonlijk met dit probleem te maken, dus 'pas' bubbeltjes (nb: die schijnen vaker dan de Speedy uitsluitend in de zomer te worden gebruikt)
damnedt
Actief lid

Doe het liever zelf.

Bericht door damnedt »

Als ik dit zo allemaal lees ben ik een beetje blij dat ik een demo heb, waar de garantie overigens nu van over is.
Bij mijn demo zijn ze wat onvoorzichtig geweest en daardoor zijn ook enkele delen opnieuw gespoten en zelfs voor nieuwe vervangen (is te zien aan de ingestempelde datum).
Ga hem, net als mijn andere Opeltjes, lekker weer zelf onderhouden en bij lakschades zoek ik zelf wel een goede spuiterij.
Verder blijft het uitkijken daar de delen wel te vervangen zijn, maar erg duur. Polyester reparaties is wel goed te doen, zelfs door de botenbouwers !
Richard
Mega lid

Bericht door Richard »

Afgelopen weekend de auto gepoetst en precies hetzelfde probleem geconstateerd.
Een mailtje gestuurd naar opel nederland over het lak probleem.
Kreeg een mailtje terug dat ik naar een dealer bij mij in de buurt moest gaan zodat deze de situatie kunnen beoordelen.
Gelukkig hoef ik niet naar de dealer terug waar ik hem ruim een jaar tweedehands kocht, want daar was ik ook niet tevreden over.
Als ik jouw was zou ik ook een e-mail naar opel nederland sturen en dit uitleggen en hoop op hetzelfde antwoord.
joost
Lid

Bericht door joost »

dank je!

ga ik proberen

gr. joost
joost
Lid

Bericht door joost »

ik hoop dat ze mij kunnen helpen, maar ben bang dat ik het binnen 2 jaar had moeten zien!

zie hier opel garantie:

Zo wordt iedere nieuwe Opel geleverd met 2 jaar volledige fabrieksgarantie. Zonder kilometerbeperking. Dat geldt ook voor onze onderdelen. Op de carrosserie geven we maar liefst 12 jaar garantie! Het enige dat u hoeft te doen, is u houden aan de voorgeschreven instructies op het gebied van onderhoud. Zo gemakkelijk is dat!
SteV6

Bericht door SteV6 »

joost schreef:Zie hier opel garantie:

Zo wordt iedere nieuwe Opel geleverd met 2 jaar volledige fabrieksgarantie. Zonder kilometerbeperking. Dat geldt ook voor onze onderdelen. Op de carrosserie geven we maar liefst 12 jaar garantie! Het enige dat u hoeft te doen, is u houden aan de voorgeschreven instructies op het gebied van onderhoud. Zo gemakkelijk is dat!
Op basis van deze garantiebepaling is een uitgebreide discussie over de garantie wel aan te gaan! Opel geeft dus 12 jaar op de carrosserie. En de lakproblemen, in casu blazen of blaren, worden veroorzaakt door de carrosseriedelen. Dus als ik het zo beredeneer dan kunnen we 12 jaar lang onze Speedsters via de Opel-dealers laten overspuiten zodra er lakblaasjes ontstaan.

Binnenkort maar eens aan een paar juristen vragen of dit klopt.

SteV6
S4 Avant
paul
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door paul »

Hallo allemaal,

Ik heb dezelfde problemen en bij mij onstond het ook na de winterperiode.

Mijn Speedster is nu 10 maanden oud en ik ben er mee terug-
gegaan naar Opelcentrum Oosterhout. Ze laten er een expert
bijkomen zodra mjn wagen bij hen staat voor een aantal andere
(garantie) reparaties.

Dit zal waarschijnlijk de komende weken gebeuren, dus zodra ik
weet wat ze er aan gaan doen, laat ik het via het forum weten.

Groeten,
Paul
Cars are fun and without fun, life is nothing.
joost
Lid

Bericht door joost »

Nou ik heb contact gehad met opel nederland,

volgens de speedster garantie is 10 jaar op doorroesten car. verder niets!
lak valt er volgens opelnl geheel buiten.

kortom ik heb geen poot om op te staan.

best jammer koop je een mooie sportauto van 2002 met maar 7000km op de teller, gaat de lak los laten jemig :evil:

Er zit maar 1 ding op, geld sparen en de auto geheel laten overspuiten in LAMBO geel! kosten €3000,-

tip :
heb je garantie op je speedster, controleer de lak regelmatig!
ik heb deze gele speedster nu 3mnd en toen ik hem kocht zag ik er niets aan! nu heb ik allemaal klijne blaasjes op achterscherm en ik rij er niet eens mee, misschien 3x getankt in deze tijd! de auto staat in een warme schuur!
damnedt
Actief lid

Originele lak te dun ?

Bericht door damnedt »

Ik vond kort na aankoop de doorzichtige bescherming voor de achterwielen niet mooi. Wat doe ik, ik haal hem eraf.
De zijde die opnieuw was gespoten gaf geen enkel probleem, de folie was er zo af. Echter de zijde met originele eerste lak gaf wel een probleem, de lak kwam gewoon een stukje los met de folie. Deze dus voorlopig maar snel terug geplakt. Wat mij toen dus opviel is dat de originele lak wel heel erg dun is gespoten. Ik ga eerst wat sparen zodat ik ook deze zijkant gewoon opnieuw kan laten spuiten. Daarna breng ik kleine side wings (model Lotus) aan die de steenslag tegen moeten gaan houden.
Zijn zwart van kleur dus kunnen zo onder aan de bodem worden bevestigd op de originele bevestiginspunten van de bodemplaat.

Zie foto.
Maik
Groot Speedster Commandeur

Bericht door Maik »

joost schreef:Nou ik heb contact gehad met opel nederland,

volgens de speedster garantie is 10 jaar op doorroesten car. verder niets!
lak valt er volgens opelnl geheel buiten.

kortom ik heb geen poot om op te staan.

best jammer koop je een mooie sportauto van 2002 met maar 7000km op de teller, gaat de lak los laten jemig :evil:

Er zit maar 1 ding op, geld sparen en de auto geheel laten overspuiten in LAMBO geel! kosten €3000,-

tip :
heb je garantie op je speedster, controleer de lak regelmatig!
ik heb deze gele speedster nu 3mnd en toen ik hem kocht zag ik er niets aan! nu heb ik allemaal klijne blaasjes op achterscherm en ik rij er niet eens mee, misschien 3x getankt in deze tijd! de auto staat in een warme schuur!
Laat je nou niet te snel uit het veld slaan Joost!
Let nou op wat Stephan (SteV6) zegt. Het is dus niet een LAK-probleem maar een CARROSERIE-probleem! De lak is prima (ahum), echter vocht in het polyester is het probleem!
Dat de dealer jou met zo'n goedkope smoes afscheept vind ik jammer... maar je bent er in eerste instantie wel ingetrapt, maargoed dat wij er nog voor je zijn :wink: .
Mijn advies: ga er tegenin!

M.
Afbeelding
joost
Lid

Bericht door joost »

maar als open nederland niets wil???? hoe kan de dealer dan wel wat voor mij doen?

Ik heb de speedster bij een handelaar gekocht en niet bij hun, dus ze wimpelen me gewoon af.

en hoe kan er vocht in polyester zitten? lijkt me gek dat dat dan naar 3jaar er uit komt.....

eigenlijk moet ik een onafhankelijke expert hebben die dit wil aantonen en dan terug naar de opel dealer.

groet joost
ps. heeft iemand een layout van de wings voor de achterwiel scherm (lotus) dan ga ik die zelf maken, gaaf lijkt de auto breeder!!!
Marcel
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hoi,

volgens mij hoeft het niet perse vocht te zijn.
Kunststoffen doen over het algemeen de eerste jaren nog gassen uitademen. misschien is dat het probleem, dat ze tussen de kunststof en de lak komen, zeker bij bepaalde temperatuurverschillen.......
damnedt
Actief lid

Side wings.

Bericht door damnedt »

Heb om meer info gevraagd bij Moto Concepts maar men reageerd hier niet zo snel op. Komt vermoedelijk omdat de eerdere eigenaar van dit kleine bedrijfje nu voor de plaatselijke Volvo/Lotus dealer in Wiesbanden is gaan werken. Ik zag dat hij daar nog wel werkt dus ga ik het nog een keer vragen aan hem direct.
Wanneer we een tekening hebben kunnen we mogelijk kijken of er meerdere interesse hebben. Als jij er zou kunnen maken houd ik mij aanbevolen (natuurlijk tegen betaling).
Zall ook een kijken of universele ergens te koop zijn en of ik kans zie deze te passen en te fotograferen !

Overigens mbt. tot de lakproblematiek. Toen ik mijn speedster bij de dealer kocht wist men alles netjes te vertellen...ook dat het autootje aan kinderziektes hun al heel wat had gekost.
Plaats reactie