Joost net antwoordde ik je al maar nu ook voor 'een ieder:
"Beste Joost,
'Bubbeltjes' onder de lak is een, ook bij LOTUS, bekend probleem (heeft te maken met de Franse productie van de carrosserie niet voor niets kent LOTUS maar 1 jaar, ook lak, garantie; zie ook napraten over LOTUS
http://www.speedsterclub.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=382 ), mijn 'T' heeft het ook (NB: de 2.2 daarvoor, ook Europa Blue, niet)
In 2 jaar is de 'T' inmiddels 6x 'onder garantie' gespoten (verschillende plekken, dat wel) en er is zelfs expertise van GM aan te pas gekomen.
Mijn dealer(!) verwacht nu dat deze plaatschade (let op: niet 'lakschade') valt onder de standaard carrosseriegarantie van OPEL: voor de standaard OPEL is dit 'tegen doorroesten' (zie
www.opel.nl onder 'Opel Service / garantie'). M.a.w.: dan kan ik nog even vooruit met mijn 'bubbeltjes', want dat ze terugkomen dat verwacht ik wel & zo blijft ie nieuw .
Maar gezien jouw ervaring: je bent dus ook afhankelijk van je dealer.... (wat in mijn geval waarschijnlijk helpt is dat deze T de 2e Speedy is die ik nieuw bij hen kocht & ik doe graag een goed woordje voor ze:
www.opeldealer.nl )"
Succes!
Overigens 'ter geruststelling'

: als je, net als ik je Speedy zomer en winter gebruikt en je ziet, zeker na een eerste winter (want 'bubbeltjes' komen m.n. op na vocht & vorst), nog geen bubbeltjes dan ben je volgens LOTUS engineers gevrijwaard van dit probleem.
Staat je Speedy daarentegen in de winter lekker warm binnen dan kan het probleem zich 'pas' voordoen na ca. 6 jaar, want dan krijgen de meeste ELISES e.d. gewoonlijk met dit probleem te maken, dus 'pas' bubbeltjes (nb: die schijnen vaker dan de Speedy uitsluitend in de zomer te worden gebruikt)