De oorspronkelijk voor een turbo bedoelde cilinderkop van de B207 heeft erg nauwe uitlaatkanalen, die bij lage toeren de uitlaatgassen snelheid geven om de turbo bij lage toeren al te laten draaien. Voor een supercharged motor is dit een enorme restrictie om de gassen vlot af te kunnen voeren en dus ongewenst.
Nu ik toch zo'n beetje het hele (nieuwe) Saab blok uit elkaar heb liggen om er een aangepast triggerwiel in te zetten ben ik vanmiddag even met de dremel de poorten van de nieuwe cilinderkop gaan aanpassen.
Het resultaat is hier onder te zien, voor en na de ingreep. Wat je al met een dremel en een vijl voor elkaar kan krijgen.
B207 kop bewerken
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
Re: B207 kop bewerken
Dat doe je leuk 9.5% grotere doorsnee als ik de meetlat op de foto's houd.
Ik zal mijn kop ook maar eens bij je afgooien denk ik. Goed bezig.
Laatst gewijzigd door Smiley op 23 feb 2014 9:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Maik
Mag ik mijn dremel nu dan wel weer terug hebben Dominique? Ik heb hem nodig voor nog wat suf slijpwerk....
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
voor het plaatsen van een tank?!?
- 911Speedster
- Actief lid
Misschien een beetje uit slijpen, kan hij nog een 9,5% extra brandstof mee nemenDominique schreef:voor het plaatsen van een tank?!?
Mooi werk, ga zo door, ben benieuwd naar het resultaat.
- Smiley
Gezien een SC speedster 1 op 3 doet op zandvoort, is dat met 3 extra liters toch weer 2 rondjes.911Speedster schreef:Misschien een beetje uit slijpen, kan hij nog een 9,5% extra brandstof mee nemen
Het leven is geen sprookje.