no.4800
no.4800
No. 4800 is een grijsmetallic Turbo, voor het eerst op kenteken 04-2007 in Luxemburg en die is nu van mij.
Hij gaat vooralsnog niet op kenteken en ga er alleen trackdays mee doen. Heb een bus en autotransporter enzo. De onderhoudsgeschiedenis is een beetje vaag, dus hij staat in de planning bij Vd Kooij later deze maand voor een uitgebreide check en service en uitlijning enzo. Het motortje is opgevoerd en hij gaat er inderdaad als een gek ventje vandoor. Als je niet beter weet dan zeg je M5 V10. Onderstel is aangepast met de juiste dempers, stabi's etc, versterkte draagarmen, ik zag blauwe pagids erop zitten, abs uit, verbterde rem en motorkoeling etc etc dus moet er zo circuit mee op kunnen. Racen doe ik al 15 jaar maar met wedstrijden ben ik gestopt sinds mijn zoon een stuk harder gaat dan ik. Dus heb mijn licencsie nog wel, geef een af en toe les les en doe zelf trackdays voor de lol.
Enige wat ik wellicht zal wijzigen zijn de wielen ( en banden) ,althans voor is wel erg Mickey Mouse. Ik snap het idee er achter dat wel.
Vraag aan jullie ervaren speedster specialisten:
- welke bredere bandenmaat kan op standaard breedte voorvelgen ipv de huidige 175 ?
- kunnen er spacers op voor en achter en hoe breed ( auto staat laag met de nitron dempers) ?
- welke alternatieve lichte velgen rondom 17 inch (breedte, steek, ET en bandenmaten met welke maten voor r888 of KumhoV70A ?
Thanks
HarryS
Hij gaat vooralsnog niet op kenteken en ga er alleen trackdays mee doen. Heb een bus en autotransporter enzo. De onderhoudsgeschiedenis is een beetje vaag, dus hij staat in de planning bij Vd Kooij later deze maand voor een uitgebreide check en service en uitlijning enzo. Het motortje is opgevoerd en hij gaat er inderdaad als een gek ventje vandoor. Als je niet beter weet dan zeg je M5 V10. Onderstel is aangepast met de juiste dempers, stabi's etc, versterkte draagarmen, ik zag blauwe pagids erop zitten, abs uit, verbterde rem en motorkoeling etc etc dus moet er zo circuit mee op kunnen. Racen doe ik al 15 jaar maar met wedstrijden ben ik gestopt sinds mijn zoon een stuk harder gaat dan ik. Dus heb mijn licencsie nog wel, geef een af en toe les les en doe zelf trackdays voor de lol.
Enige wat ik wellicht zal wijzigen zijn de wielen ( en banden) ,althans voor is wel erg Mickey Mouse. Ik snap het idee er achter dat wel.
Vraag aan jullie ervaren speedster specialisten:
- welke bredere bandenmaat kan op standaard breedte voorvelgen ipv de huidige 175 ?
- kunnen er spacers op voor en achter en hoe breed ( auto staat laag met de nitron dempers) ?
- welke alternatieve lichte velgen rondom 17 inch (breedte, steek, ET en bandenmaten met welke maten voor r888 of KumhoV70A ?
Thanks
HarryS
Re: no.4800
Hoi
Je speedster, is deze die met de carbon inserts (deurplaten,dashtrims)? 260 pk dacht ik? Andere nokken,grotere chargecooler? grotere benzinetank en boost/oliemetertje?
Hier opties voor op je oem velgen te leggen:
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... ohama++195
linkje andere 17 duims
http://www.regelin-performance.de/opel/ ... hwarz.html
http://www.tat-concept.com/en/catalog/o ... -a/wheels/
grtz
Je speedster, is deze die met de carbon inserts (deurplaten,dashtrims)? 260 pk dacht ik? Andere nokken,grotere chargecooler? grotere benzinetank en boost/oliemetertje?
Hier opties voor op je oem velgen te leggen:
http://forum.opel-speedster-club.de/ind ... ohama++195
linkje andere 17 duims
http://www.regelin-performance.de/opel/ ... hwarz.html
http://www.tat-concept.com/en/catalog/o ... -a/wheels/
grtz
captain slow
Re: no.4800
ja, dat moet em zijn want alle dingen die je opsomt dingen heeft ie ( en nog meer), hoewel ik er geen faktuur van gezien heb en ook niet weet wie de tuner was
Re: no.4800
Nog een optie wat sommige doen is een spacer van 10 (dacht ik) vooraan te plaatsen icm een achtervelg waarop men dan een 205 /45 bandje legt.
grtz
grtz
captain slow
Re: no.4800
captain slow
- Maarten
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1134
- Lid geworden op: 03 dec 2004 9:13
- Locatie: Noord-Brabant Oost
Re: no.4800
Welkom Harry,
Voor een circuitauto zeker geen achtervelgen voor monteren met spacers, want die zijn veel te zwaar en dat wil je voor zeker niet.
Hier op het forum zijn een aantal verschillende velgen in gebruik. De ATC DTC is in een batch speciaal voor de Speedster gemaakt, maar niet meer zo makkelijk aan te komen. Die gaan goed met R888 205/40-R17 op 7.5J en achter 235/40R17 op 9J.
Ik zou nu voor 16" voor en 17" achter gaan. Daar zijn veel meer banden combinaties voor te krijgen omdat de standaard grote van de Exige is.
Kijk ook eens naar de banden die ze bij "Lotus on Track" nu aanbieden. Dat zijn de banden waar ze de raceserie mee rijden en die schijnen het bijzonder goed te doen op de lichte Lotussen (en dus ook op de Speedsters), maar dan wel alleen in 16" voor en 17" achter te krijgen.
Veel plezier met de Speedster !
Groeten,
Maarten
Voor een circuitauto zeker geen achtervelgen voor monteren met spacers, want die zijn veel te zwaar en dat wil je voor zeker niet.
Hier op het forum zijn een aantal verschillende velgen in gebruik. De ATC DTC is in een batch speciaal voor de Speedster gemaakt, maar niet meer zo makkelijk aan te komen. Die gaan goed met R888 205/40-R17 op 7.5J en achter 235/40R17 op 9J.
Ik zou nu voor 16" voor en 17" achter gaan. Daar zijn veel meer banden combinaties voor te krijgen omdat de standaard grote van de Exige is.
Kijk ook eens naar de banden die ze bij "Lotus on Track" nu aanbieden. Dat zijn de banden waar ze de raceserie mee rijden en die schijnen het bijzonder goed te doen op de lichte Lotussen (en dus ook op de Speedsters), maar dan wel alleen in 16" voor en 17" achter te krijgen.
Veel plezier met de Speedster !
Groeten,
Maarten
Re: no.4800
tot zover dank allen voor de tips.
Als het goed is heb ik dit weekend al een set ATS DTC 17 inch 7,5 J en 9 J met 205 en 235 semi slicks overgenomen van een forum lid.
We gaan de auto dus eerst even laten servicen in Lochem en dan hoop ik in mei - juni - juli het circuit ermee op te gaan. Ben vooral benieuwd, ivm turbo en tuning, of de auto agiel genoeg is, gasrespons, hoe de gaspedaal curve is vanaf clippingpoint en exits. We zullen zien.
Als het goed is heb ik dit weekend al een set ATS DTC 17 inch 7,5 J en 9 J met 205 en 235 semi slicks overgenomen van een forum lid.
We gaan de auto dus eerst even laten servicen in Lochem en dan hoop ik in mei - juni - juli het circuit ermee op te gaan. Ben vooral benieuwd, ivm turbo en tuning, of de auto agiel genoeg is, gasrespons, hoe de gaspedaal curve is vanaf clippingpoint en exits. We zullen zien.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7351
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: no.4800
Welkom,
De meesten hier rijden met LOT dagen, en Zandvoort is wel het jaarlijkse piekje zeg maar. (vorig jaar rond de 20 speedsters/vx220)
http://www.lotus-on-track.com/lotshop/i ... i1ndifn5d5
De meesten hier rijden met LOT dagen, en Zandvoort is wel het jaarlijkse piekje zeg maar. (vorig jaar rond de 20 speedsters/vx220)
http://www.lotus-on-track.com/lotshop/i ... i1ndifn5d5
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: no.4800
Ik heb 1 aug opgeschreven maar waarschijnlijk ben ik dan in Assen, Gamma Racing Days, mijn zoon rijdt Formule Renault 1.6
Re: no.4800
Speedster gisteren afgeleverd bij Vd Kooij in Lochem en de uit te voeren werkzaamheden doorgenomen.
Over een week wel klaar.
Over 2 weken de ATS velgen en trackday banden erop en dan kunnen we eens kijken op het circuit wat we nou eigenlijk echt gekocht hebben....
Ben het meest benieuwd of de (getunende turbo) motor wel genoeg agilitiet en gasrespons geeft, dat is toch wel de lol voor mij van bochtjes rijden. Als ie een turbo gat of zo heeft, is voor mij de lol er snel af.
We zullen zien.
Over een week wel klaar.
Over 2 weken de ATS velgen en trackday banden erop en dan kunnen we eens kijken op het circuit wat we nou eigenlijk echt gekocht hebben....
Ben het meest benieuwd of de (getunende turbo) motor wel genoeg agilitiet en gasrespons geeft, dat is toch wel de lol voor mij van bochtjes rijden. Als ie een turbo gat of zo heeft, is voor mij de lol er snel af.
We zullen zien.
- aKra
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1778
- Lid geworden op: 20 sep 2007 17:11
- Locatie: NH
Re: no.4800
Er is een duidelijke bekende dip die verstandig is om er uit te laten chippen! Voor je er straks over begint
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7351
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: no.4800
Als ik de eerste post zo lees, is dit minimaal een stage 2, en daar zit die oem flap spot volgens mij niet meer in.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: no.4800
vandaag het opeltje opgehaald bij vd kooij, ze hebben hem op mijn verzoek uitvoerig geinspecteerd en geserviced.
rekening vond ik allezins redelijk.
morgen in belgie de ats velgen met de semi slicks halen.
maw, we gaan eens even een trackday uitzoeken, we kunnen 'los' met het opeltje
rekening vond ik allezins redelijk.
morgen in belgie de ats velgen met de semi slicks halen.
maw, we gaan eens even een trackday uitzoeken, we kunnen 'los' met het opeltje