Pas een speedster turbo aangeschaft met 20.000km op de teller. Nu als de motor stationair draait valt het toerental dikwijls (om de 10sec) eventjes omlaag, net of hij wilt stilvallen. Als je wat gas geeft is er niets van te merken.
Ook rijdt de wagen voor de rest normaal alleen die slechte rollantie (stationairloop), sorry ben van België
freturbo schreef:Dag allemaal,
Pas een speedster turbo aangeschaft met 20.000km op de teller. Nu als de motor stationair draait valt het toerental dikwijls (om de 10sec) eventjes omlaag, net of hij wilt stilvallen. Als je wat gas geeft is er niets van te merken.
Ook rijdt de wagen voor de rest normaal alleen die slechte rollantie (stationairloop), sorry ben van België
Fre
De LMM kan inderdaad de oorzaak zijn. Ook eens het inductietraject (luchtaanvoer) nachecken op lekken (hieronder vallen ook gebarsten wastegates of alles wat vakuum-aangestuurd is). Verdere mogelijke oorzaken: slechte bougies, falende onstekingsspoelen, haperende injectoren.
PS In't schoon vlaams zeggen ze 'ralenti' voor stationairloop; zoals vele woorden gepikt uit het frans
e LMM kan inderdaad de oorzaak zijn. Ook eens het inductietraject (luchtaanvoer) nachecken op lekken. Verdere mogelijke oorzaken: slechte bougies, falende onstekingsspoelen, haperende injectoren.
PS In't schoon vlaams zeggen ze 'ralenti' voor stationairloop; zoals vele woorden gepikt uit het frans
Ah ja, dat bedoelde ik, ralenti
Ga maar eens een setje bougies bestellen om te testen als het dan beter is.
freturbo schreef:
Ga maar eens een setje bougies bestellen om te testen als het dan beter is.
Fre
Lijkt me niet dat het probleem daarmee verholpen wordt, mijn eerste gedachte (schot voor de boeg) is een vacuumslangetje (losgeraakt of gescheurd) of een falende bdp sensor.
Wanneer de bougies slecht zijn zou dat zich eerder onder belasting openbaren.
Succes!
A je to!
"Buurman...wat doet u nú!"
Relax, nothing is under control!!
Vacuümslangen controleren, LMM even ontkoppelen kijken wat hij dan doet, en vaak is het ook de bobine. Ik heb nog een reserve bobine en LMM liggen waar je mee kan testen eventueel.