vauxhall logo

Op zoek naar onderdelen.
Blitz

Re: vauxhall logo

Bericht door Blitz »

Niet met polyester doen! kuststof aan polyester ziet er in het begin leuk uit, maar vroeg of laat gaat dit aftekenen of scheuren!
Lassen is de enige deftige oplossing:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een 2de, gemakkelijkere oplossing is mijn Speedster kopen. Daar zit een aangepaste "V" in :lol:

Afbeelding
philip1966
Actief lid

Bericht door philip1966 »

:-)

vrees dat de kosten te hoog zullen oplopen, aankoop , laten lassen & spuiten.
misschien toch overwegen om een carbon "v" aan te kopen...
of jouw "V" kopen en logo erop laten, moet dat dan wel mee zwart spuiten of dippen...
Neetmans
Mega lid

Bericht door Neetmans »

Ik zou voor dat laatste gaan ;-)
Blitz

Bericht door Blitz »

Ik heb de mijne zelf aangepast, dus heeft me enkel de aankoop gekost (ik dacht een €100)
Als je het moet laten doen, zou ik ook eerder die carbon versie kopen en eventueel een andere kleur geven.
Pipo
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Pipo »

Blitz schreef:Niet met polyester doen! kuststof aan polyester ziet er in het begin leuk uit, maar vroeg of laat gaat dit aftekenen of scheuren!
Lassen is de enige deftige oplossing:
Ja en neen. Je hebt gelijk wat bv PE of teflon betreft, maar er zijn meerder soorten polyester (thermoplastisch, thermohardend, PUR ...) en combo's die voor de constructie van bv bumpers en accessoires gebruikt worden. Die kan je wel herstellen met PX. Ik heb er geen idee van welke kunststof er voor die V gebruikt is. Plastics met PX herstellen is inderdaad geen goed idee. Door het verschil in uitzettingscoëfficiënt ontstaan spanningsvelden die er toe leiden dat het PX op lange termijn van het plastiek loslaat. Daarom dat plastics moeten gelast worden.
Er is echter nog een manier om plastics te herstellen. Een voorbeeld hiervan is de herstelling van een ABS motorkuip zoals in volgende link beschreven:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_me ... eton-.html

Zelf heb ik dit systeem met succes toegepast voor de herstelling van een megafoon die gevallen was. Ook hier ontbraken stukken in het omhulsel. Hiervoor heb ik enkele legoblokjes met MEK gesmolten. Het resultaat was een omhulsel steviger dan nieuw.
A thing of beauty is a joy forever!
Plaats reactie