Saab B207R! of iets anders?
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7387
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Saab B207R! of iets anders?
Als ik de benodigdheden voor een 350pk SC even optel kom ik op een kleine 8k zonder de uren.
Lees je gewoon goed in in deze materie voor je aan het avontuur begint.
Lees je gewoon goed in in deze materie voor je aan het avontuur begint.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: Saab B207R! of iets anders?
Tsja Smiley, ik hoop dan ook dat dit idee me niet zoveel gaat kosten!
En met 154.000 km die een liter olie per maand lust en ik eigenlijk wel het dubbele pk's wil hebben.
Ik ga het toch een keertje doen, de speedster blijft nog heel lang!
Het is ook vooral Akra die mij heeft aangestoken met zn turbo haha
En met 154.000 km die een liter olie per maand lust en ik eigenlijk wel het dubbele pk's wil hebben.
Ik ga het toch een keertje doen, de speedster blijft nog heel lang!
Het is ook vooral Akra die mij heeft aangestoken met zn turbo haha
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7387
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Saab B207R! of iets anders?
De stap naar rond de 250pk is goed te doen.
Naar de 300 wordt al een stuk duurder.
Naar de 350 wordt bloeden geblazen.
MartinB heeft een dbilas turbo 260pk kit, waar ik eerder naar linkte.
Er zijn er nog veel meer die een stage II SC hebben van rond de 250pk.
Allebei redelijk te betalen.
Ga eerst eens wat proefritjes maken hier en daar, dan zul je zien dat dat al een hele transformatie voor je auto is.
En laat (of doe zelf) eens een compressietest op je auto om te zien of die verdwijnende olie wel van een versleten motor is of niet.
Naar de 300 wordt al een stuk duurder.
Naar de 350 wordt bloeden geblazen.
MartinB heeft een dbilas turbo 260pk kit, waar ik eerder naar linkte.
Er zijn er nog veel meer die een stage II SC hebben van rond de 250pk.
Allebei redelijk te betalen.
Ga eerst eens wat proefritjes maken hier en daar, dan zul je zien dat dat al een hele transformatie voor je auto is.
En laat (of doe zelf) eens een compressietest op je auto om te zien of die verdwijnende olie wel van een versleten motor is of niet.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: Saab B207R! of iets anders?
Ik ga eens kijken of we een 2e GB kunnen startenMaik schreef:Dat kan een stuk goedkoper. Die van mij stond voor 940 euro op de stoep, maar dat was wel een deal voor 2 blokken tegelijk.Daan schreef:Goedkoopste B207R komt van NeoBrothers en staat voor 1700,- op je stoep.
....

Voor 940,- mag tie em vandaag nog leveren

Opel Speedster 2.2 Turbo
- stefan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1452
- Lid geworden op: 30 jun 2008 9:18
- Locatie: grobbendonk
Re: Saab B207R! of iets anders?
de saab blok is wel niet plug and play he mannen....maar dat wisten jullie al wel he 

grasmaaiers..enz
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: Saab B207R! of iets anders?
External Triggerwheel en sensor adapterplaatjestefan schreef:de saab blok is wel niet plug and play he mannen....maar dat wisten jullie al wel he
Ontstekingsmodule aanpassen
Andere bougies
Thermostaathuis aanpasen geloof ik
..nog wat vergeten? Anders ff Smiley zn Saab topic bekijken en die van Vocky, staat bergen aan info in.
Opel Speedster 2.2 Turbo
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: Saab B207R! of iets anders?
Die kosten niet veel meer nee, maar ze melden niet hoeveel km ze gedraaid hebben (heb ik nagevraagd).tibby schreef:http://www.neobrothers.co.uk/used-engin ... eed6204bf1
Opel Speedster 2.2 Turbo
- Dominique
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1663
- Lid geworden op: 15 jan 2006 22:01
- Locatie: Noord Holland
Re: Saab B207R! of iets anders?
lol, dit is echt maar een tipje van de iceberg... het lijstje van hierboven is nodig om de motor aan de Speedster ECU hangen, thats it.Daan schreef:External Triggerwheel en sensor adapterplaatjestefan schreef:de saab blok is wel niet plug and play he mannen....maar dat wisten jullie al wel he
Ontstekingsmodule aanpassen
Andere bougies
Thermostaathuis aanpasen geloof ik
..nog wat vergeten? Anders ff Smiley zn Saab topic bekijken en die van Vocky, staat bergen aan info in.
thermostaathuis hoeft bythaway niet, je kan de Speedsterunit overzetten.

- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: Saab B207R! of iets anders?
Zal eens kijken wat ik nog gemist heb dan...
Opel Speedster 2.2 Turbo
- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: Saab B207R! of iets anders?
Kan je er geen motor van een nieuwe Opel GT in lepelen? Heb je al 260 Pk zonder dat je er iets aan moet wijzigen. Of verschilt dit blok teveel van het NA of Turboblok?
A thing of beauty is a joy forever!
- timmyboy55
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1590
- Lid geworden op: 16 okt 2012 19:34
- Locatie: Schoorl
- Contacteer:
Re: Saab B207R! of iets anders?
Als die erop past is dat ook zeker een idee, ik heb gehoord dat die te tunen is naar 400+ pk
Re: Saab B207R! of iets anders?

GT blok in speedster. F Janssens had me dit eens voorgesteld gehad (lang geleden)
Vrees dat je dan toch diep in de zakken moet gaan hoor.
linkje vd speedster
http://www.vx220.org.uk/forums/topic/11 ... -race-car/
grtz
captain slow
Re: Saab B207R! of iets anders?
Mailtje gevonden van Frank destijds. Dacht dat dit op een 7.5 tot 10k kon kosten.
Berichtdoor tibby » 04 apr 2012 16:48
Antwoord van Frank Janssen
Ik heb met meerder personen overlegt ivm. jouw wensen mbt. de verdere tuning van jouw motor…
Het is namelijk zo dat ik van mezelf uit reeds geen goed gevoel erbij had om deze motor verder te tunen..
Het is namelijk zo dat er zo ontzettend veel zaken aan jouw motor moeten vervangen worden om deze redelijk (let wel redelijk) betrouwbaar te maken om die 330pk mogelijk te maken..
Ook de turbo zal eraan moeten geloven…deze is namelijk te klein…en zal vervangen moeten worden door een grotere…
Dan komt sowieso het probleem met je motormanagement..het gaat veel tijd en kosten vergen om deze zo optimaal mogelijk aan het lopen te brengen.. Dit besturingssysteem is nu eenmaal niet echt optimaal voor turbomotoren..
Kortom de kosten worden dusdanig hoog en het resultaat te gering, waardoor ik het vanuit mezelf niet meer reëel vind om zoiets aan te bieden...Immers ik verdien graag iets, maar dan wil ik er wel resultaat bij zien…zodat de klant maar ook ikzelf tevreden is/ben..
Nu is het zo dat ik nog aan het bekijken ben in hoeverre het mogelijk is om een motor uit een GT te gebruiken als basis…en wat daarvan de kosten zijn… om deze in te bouwen en op je gewenste vermogen te brengen..
Je zou dan eventueel jouw motor kunnen verkopen en dan die andere inbouwen…waardoor je iets betrouwbaarders ervoor in de plaats krijgt…en je uiteindelijk ook nog voordeliger uit bent..
Ik houd je op de hoogte als ik meer info voor je heb..
Berichtdoor tibby » 04 apr 2012 16:48
Antwoord van Frank Janssen
Ik heb met meerder personen overlegt ivm. jouw wensen mbt. de verdere tuning van jouw motor…
Het is namelijk zo dat ik van mezelf uit reeds geen goed gevoel erbij had om deze motor verder te tunen..
Het is namelijk zo dat er zo ontzettend veel zaken aan jouw motor moeten vervangen worden om deze redelijk (let wel redelijk) betrouwbaar te maken om die 330pk mogelijk te maken..
Ook de turbo zal eraan moeten geloven…deze is namelijk te klein…en zal vervangen moeten worden door een grotere…
Dan komt sowieso het probleem met je motormanagement..het gaat veel tijd en kosten vergen om deze zo optimaal mogelijk aan het lopen te brengen.. Dit besturingssysteem is nu eenmaal niet echt optimaal voor turbomotoren..
Kortom de kosten worden dusdanig hoog en het resultaat te gering, waardoor ik het vanuit mezelf niet meer reëel vind om zoiets aan te bieden...Immers ik verdien graag iets, maar dan wil ik er wel resultaat bij zien…zodat de klant maar ook ikzelf tevreden is/ben..
Nu is het zo dat ik nog aan het bekijken ben in hoeverre het mogelijk is om een motor uit een GT te gebruiken als basis…en wat daarvan de kosten zijn… om deze in te bouwen en op je gewenste vermogen te brengen..
Je zou dan eventueel jouw motor kunnen verkopen en dan die andere inbouwen…waardoor je iets betrouwbaarders ervoor in de plaats krijgt…en je uiteindelijk ook nog voordeliger uit bent..
Ik houd je op de hoogte als ik meer info voor je heb..
captain slow
Re: Saab B207R! of iets anders?
captain slow