Saab B207R! of iets anders?

Op zoek naar onderdelen.
Smiley
Groot Speedster Commandeur

Re: Saab B207R! of iets anders?

Bericht door Smiley »

Misschien moet je toch eens iets van een budget roepen Timmy, voordat men hier compleet los gaat :yes:
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

Heb hem de verlossende pb gestuurd :wink:
captain slow
aKra
Mega lid in de orde van Zilveren nietje

Bericht door aKra »

Zelf ook nog gekeken naar zo'n A20NHT blok, echter leek me het heel erg lastig om in te bouwen. Kon ik toen voor 1400 pond uit Engeland laten komen. Echter durfde mijn tuner geen garantie te geven dat hij het passend zou krijgen, dus niet die stap genomen. Misschien nu wel eens interessant om weer eens in te verdiepen en voornamelijk met de pasvorm.
timmyboy55
Contacteer:

Bericht door timmyboy55 »

Mijn budget loopt een beetje los, in mijn hoofd zet ik het limiet op de 5k.
Het idee was om een tijdje door de kosten zonder Sc of turbo te rijden, en als het geld er weer is die erop te zetten.

Als het echt nodig is heb ik wel het geld om alles tegelijk aan te schaffen, maar dit geld gebruik ik tot nog toe alleen als een buffer en "voor het geval dat"..

Dus het liefst geef ik het geld uit in etappes en rij ik eerst een tijdje op een NA motor en later meer vermogen.
(gereviseerde motor met al wel snellere drijfstangen en zuigers, later SC of turbo).
Dominique

Bericht door Dominique »

Is dat niet zo'n ding met variable kleptiming?...wordt dan waarschijnlijk een andere ECU. :alone:
Afbeelding
Smiley

Bericht door Smiley »

timmyboy55 schreef:Dus het liefst geef ik het geld uit in etappes en rij ik eerst een tijdje op een NA motor en later meer vermogen.
(gereviseerde motor met al wel snellere drijfstangen en zuigers, later SC of turbo).
Dan is die motor van Tibby eigenlijk wel een gezonde basis.
Is versterkt en klaar tot 400.
Tevens het makkelijkst om te wisselen met wat je hebt.

Dan kun je in fasen omgaan. Eerst NA, en later kiezen voor SC of turbo ombouw.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Co'tje

Bericht door Co'tje »

Smiley schreef: Dan is die motor van Tibby eigenlijk wel een gezonde basis.
Is versterkt en klaar tot 400.
Tevens het makkelijkst om te wisselen met wat je hebt.
Dan kun je in fasen omgaan. Eerst NA, en later kiezen voor SC of turbo ombouw.
Met de software van Speerke, kun je in stappen upgraden en zelf de software inleren.
Best een gemakkelijke keuze eigenlijk....
Dominique

Bericht door Dominique »

Hoe is 't met de rest van de auto qua performance?
Rij je nog rond met standaard remmen en vering?
Afbeelding
tibby
Opperlid 1ste graad

Bericht door tibby »

Beste voor Timmy is mss zijn eigen blok laten reviseren met zelf aangevoerde onderdelen om de kosten omlaag te houden.Lekker terug plug 'n play erin.
Bij een Lsj,saab,z20net , zijn er nog altijd bijkomende kosten. (of je moet een goedkoop item vinden).
Hangt er natuurlijk ook een beetje af hoe je het blok reviseerd natuurlijk, alles of gewoon de zwakke schakels erin.
Men moet er STEEDS rekening mee houden dat je ALTIJD over je budget gaat. Motortuning is nu eenmaal een straatje waar geen einde aan komt. :wacko: :wacko:
grtz
captain slow
timmyboy55
Contacteer:

Er zitten door JvdK geadviseerde Quantum Suspension dempers onder, ik ben nog op zoek naar of ATS DTc's of Motec Nitro's voor de bredere banden :p en kwa remmen... Mwa alles nog origineel.. Als de nu nog dikke blokken op zijn is mij Carbon remblokken en betere remvloeistof geadviseerd, daarna nog for the looks nette geperforeerde remschijven.

En inderdaad of de motor van Tibby, of mijn eigen motor reviseren... Gaat er mij nu om dat ik weet wat het slimst is als mijn motor echt niet meer te harde is.. (Met in het achterhoofd: veel vermogen en koppel vooral) dat ik dan een motor klaar heb staan, van tibby dus, of ik mijn motor gelijk laat reviseren.
En dus inderdaad een tijdje NA rijden en in fasen opbouwen.. Ik wil bijvoorbeeld dan ook de hele motorruimte netjes maken met nieuwe siliconen slangen, kabels, dempmateriaal tegen de 'cockpit' en hitteschild tegen de bagageruimte.
Moet er uiteindelijk nieuw uitzien die bak toch?! :lol:
Dominique

Bericht door Dominique »

tibby schreef:Beste voor Timmy is mss zijn eigen blok laten reviseren met zelf aangevoerde onderdelen om de kosten omlaag te houden.Lekker terug plug 'n play erin.
Bij een Lsj,saab,z20net , zijn er nog altijd bijkomende kosten. (of je moet een goedkoop item vinden).
Hangt er natuurlijk ook een beetje af hoe je het blok reviseerd natuurlijk, alles of gewoon de zwakke schakels erin.
Men moet er STEEDS rekening mee houden dat je ALTIJD over je budget gaat. Motortuning is nu eenmaal een straatje waar geen einde aan komt. :wacko: :wacko:
grtz
LOL. Ik ben bijna een jaar bezig geweest.... :
- als je dit vervangt, is het wel zonde als je dat ook niet doet, het blok is nu toch al open.
- als je iets meer toeren wilt draaien, moet je eigenlijk....

En je zal zien met meer vermogen, moet je eigenlijk wat aan je remmen doen. Ik zou het qua veiligheid zelfs beter om draaien.

Waar ik je eigenlijk voor wil waarschuwen is zoals Tibby al stelt, de kosten. :wacko:
Het scheelt natuurlijk als je zelf veel kan en de ruimte beschikbaar hebt.
Afbeelding
aKra

Bericht door aKra »

Volgens mij weet iedereen wel dat de kosten altijd uit de hand lopen... Er kan gewoon teveel met onze auto's.
timmyboy55
Contacteer:

Ik heb nu een leegstaande grote garage waar de speedster in kan staan, met wat hulp denk ik dat ik veel zelf kan doen.
En wat remmen betreft, ik hoor steeds van iedereen dat die al goed genoeg zijn, misschien een keertje reviseren maar dat kan ik zelf.

En tsja, daar hebben jullie allemaal gelijk in, er is altijd wel weer iets wat ik er nog weer 'extra' in kan zetten omdat het blok dan toch al open is... Als ik het geld er nog niet voor over heb, dan komt dat er dan ook nog niet in, net als de supercharger of turbo...
Ik denk dat ik het vast moet stellen, op fase 1: 190 pk.. Op fase 2: +-300 pk... Fase 3: 350+ pk (als er dan toch geld over is en ik niet weet waarvoor en dus snellere onderdelen erin trap haha)

Nu is alleen de vraag nog: Z22SE Reviseren of nu nog goedkoop een Saab blok kopen of een misschien een ander blok als basis? Dit word dus fase 1 als mijn motor echt te slecht wordt.

Daar ging het me hoofdzakelijk om... Mijn blok wordt slecht, daar moet iets op verzonnen worden, nu waren de saab blokken nog 'goedkoop' dacht ik (toch al best aan de prijs dus) en in de toekomst weet ik zeker dat ik zo'n 300+ pk wil hebben. Dus zolang mijn blok het nog goed blijft doen is er nog niks aan de hand, dan blijf ik doorsparen.. Maar een motorblok alvast voor onder de 1000 als reserve aanschaffen was wel een idee.
Exmantaa
Mega lid in de orde van gouden nietje

Bericht door Exmantaa »

Raad je aan om eens een keer in een "gewone" stage 2 sc te gaan rijden. Die conversie geeft nog steeds meeste waar voor je geld en rijdt bijzonder prettig. Daarboven wordt het al snel veel duurder omdat je al snel aan speciale onderdelen raakt en je blok open moet.
ik lees hier allerlei mooie wilde ideeën, maar dat is alleen haalbaar als je veel zelf kunt doen, anders moet je toch hele diepe zakken hebben.(check maar eens het aantal echte motorombouw/tuning projecten hier)
Smiley

Bericht door Smiley »

Exmantaa schreef:Raad je aan om eens een keer in een "gewone" stage 2 sc te gaan rijden
Afbeelding
Plaats reactie