Nog even wat foto's toevoegen voor het nageslacht
Vertrek op maandagmorgen 8:30u. Dominique woont het meest in het noorden, dus hij kwam mij oppikken. Daarna door naar Antwerpen, waar we Alain oppikten bij een benzinepomp.
Aankomst bij het hotel in Dijon, rond 17:00u was dat geloof ik. Allemaal speelgoedauto'tjes op de afgesloten parking achter het hotel.
Leuk detail: alle speelsters, elises en exiges hoefden niet op het knopje van de spoorboom te drukken, maar konden er zo onderdoor
Dinsdagochtend, op het paddock van Dijon-Prenois. Toen deze foto gemaakt werd was het al wat droger.
Een foto van de baan. Hier ook al wat hoogteverschillen, een beetje a la Zandvoort.
Later in de ochtend werd het steeds droger, en in de middag was de baan een tijd helemaal droog. Daarna kwam er helaas weer een flinke bui welke gelukkig niet al te lang duurde. Het opdrogen van de baan hierna ging echter niet heel snel zodat we de rest van de middag nog op een opdrogende baan reden.
Het zonnetje ging wel weer lekker schijnen, maar om 17:00u was de circuitdag hier voorbij en konden we weer gaan inpakken en in het zonnetje weer terug naar het hotel rijden.
Hier de rotzooi die ik mee zeulde, één gereedschaptas van een kilo of 20, en een onderdelentas van 25 kilo. En ik heb er uiteindelijk niets van nodig gehad
De volgende dag, woensdagochtend, op pad gegaan richting Orange. We hadden een leuke route uitgestippeld via Grenoble. Wel af en toe even tanken natuurlijk (de oranje N/A was van een Deense eigenaar, wie Alain z'n dag nog gered had doordat hij reservebatterijtjes voor de AB bij zich had!
).
Aangekomen bij het hotel in Orange, waar de eigenaar van het hotel een lotusliefhebber bleek te zijn (spot de niet-subtiele hint).
Een leuke parkeerplaats met allerlei mooi spul.
De volgende ochtend, de donderdag, vroeg op pad om op tijd voor de briefing te zijn op het circuit van Ledenon. Hier staan we geparkeerd op het paddock achter de pitsstraat.
En dit is de pitsstraat, waar het niet erg druk was in de ochtend, want toen was daar nog geen schaduw. En schaduw was kostbaar daar in het zuiden
Jammer dat ik niet meer foto's van de baan zelf heb. Wát een baan! Veel hoogteverschillen, veel grip, mooie, uitdagende en blinde bochten, redelijk veilig qua uitlopen, en mooie voorzieningen.
Dat was zeker ook "race control", waar we met een groepje binnen mochten kijken en waar er informatie werd gegeven over het system. Elk stukje circuit op sommige kleine rechte stukjes na, is te zien op één van de schermen, en alles wordt opgenomen. Indrukwekkend!
Vrijdag de laatste circuitdag op het circuit bij Alès.
Het was hier ook weer erg warm, maar er stond hier iets minder wind dan op Ledenon, omdat het meer in een dal ligt, dus nog iets meer puffen soms
Het paddock:
Geen foto's van de baan helaas, maar ik zal nog wel filmpjes posten van het rijden op de baan. De baan lijkt wat op Abbeville qua karakter, maar dan met leuke hoogteverschillen.
Hadden we trouwens nou al verteld dat je minder grip krijgt als je bovenaan een heuvel komt op hoge snelheid?
Paraplu'tje op de speedster om de zetels niet 150 graden te laten worden (nog bedankt voor de tip Dominique!).
En toen hadden we die mooie rit naar en op de Mont Ventoux. Robin voorop met de Caterham. Nog even weer wat foto's, omdat het zo mooi was.
Zaterdagochtend dus weer vertrokken richting Nederland, nu alleen met Dominique.
En omdat de route via Grenoble naar het zuiden op woensdag zo goed was bevallen, hebben we deze ook weer op de terugweg gedaan.
Helaas was het tweede deel van deze route nu wel een stuk drukker, omdat het op de zaterdag was (veel touristen die weer terug naar huis gingen denk ik).
Het was een onvergetelijke week, met mooie circuits, gave auto's, en leuke mensen. Erg jammer dat dit dan toch de laatste French Frolic lijkt te zijn. Maar wie weet...
Mocht er een volgende keer komen, dan verwachten we natuurlijk wel meer inschrijvingen van mensen van deze club he....