Het ding werkt naar mijn idee relatief simpel.
Er zit een electromotor op met fan die rond draait. De fan blaast de warmte+vlam naar buiten.
Aan de achterzijde hiervan zit een schijf met 4 sleuven erin, daar zitten van die bakkelieten/carbonnen schijfjes. Die kunnen wat naar binnen en buiten bewegen.
Daar komt een houder op met 2 'kamers'.
1kamer voor lucht aanzuiging, 1kamer voor lucht weg blazen.
De lucht die weggeblazen wordt moet een druk hebben van ~50psi, maar ik kom slechts tot ~5psi.
Niet voldoende dus, want de lucht die weggepompt wordt moet die druk hebben om in de nozzle een vacuum te creeren om de brandstof op te zuigen uit de tank.
Zit een stelschroef op voor de druk, maar dat maakt niets uit. Ik krijg daar geen 45psi verschil mee
Heb al vanalles vervangen, pakkingen, behuizing met die 2 kamers, nieuwe filters. Krijg het niet gevonden... Ik dacht eerst dat de lucht gewoon ergens langs zou weglopen (een lek) maar het zit eigenlijk zo strak dat me dat haast onmogelijk lijkt.
Vraag me af of het nog uit maakt welke kant de motor op draait, maar op youtube filmpjes van hetzelfde apparaat zie ik hem ook dezelfde kant op draaien.
Heater guru gezocht dus