We zullen zien. Denk ook dat het laag bij de grond zitten en het kartachtige weggedrag van de Speedster zeker bijdragen aan de snelheidsbeleving.
Met alle respect voor jouw ex-993-biturbo, maar een oude stempel 911 Turbo van 1280 kilo zoals die van mij is toch ook weer iets andere koek dan een 993 van 1,5 ton. Hoe dan ook ben ik heel benieuwd naar e.e.a De pb is uiteraard al bijna een uur geleden verstuurd
Je hebt best kans dat je pas na het weekend antwoord krijgt van Maarten, hij rijdt namelijk de Monstertocht dit weekend. En hij zit in Zweden voor zijn werk altijd, dus zowiezo lastig om hem te pakken te krijgen
Je ervaringen waren bij mijn SEAT-dealer ook al bekend
Ik weet niet of je hem kent, maar ik heb het over Patrick M. (Golf III stationcar). Dus ik heb Patrick even uitgelegd dat de kleine "onvolkomenheden" van de Speedster zoals jij ze beschreven hebt eenvoudig en met relatief weinig Euri op te lossen zijn.
Mocht je de overstap maken dan denk ik dat je daar geen spijt van zal krijgen.
Ik ben nogal een leek op technisch gebied, maar wat is het verschil tussen een turbo en een compressor?
Een Turbo wordt door uitlaatgassen aangedreven en een compressor wordt mechanisch door een riem aangedreven.
(Je moet anders maar eens zoeken op compressor op dit forum)
En wat zijn die nitrons waar het de hele tijd over gaat op dit forum?
Hopelijk zeg ik dit goed: dat zijn schokbrekers en veren van het merk nitrons.
De Speedster heb ik gehuurd bij de Opel dealer in Koblenz.
Steve, geen idee wie dat is bij de Seat-garage, maar op mijn site komen nogal wat mensen (soms > 500 per dag) dus ik kan me voorstellen dat zij mij wel kennen, maar ik hun niet.
Voordeel van kompressor tov turbo is dat de kompressor niet zo abrupt inkomt en daardoor makkelijker te rijden is dan turbo. Dit is op een circuit met name op nat wel prettig. Een oer-turbo is echter wel spectaculairder door de enorme trap die je plotseling in je rug krijgt.