De Speedy op de Autobahn.
- SteV6
- Mega lid in de orde van gouden nietje
De toerenbegrenzer van mijn Speedster knalt er bij ongeveer 6600 rpm keihard in. Ik wilde even weten of de berekende 97 km/h voor de 2e klopt. En omdat ik weet dat op dit moment mijn tellerafwijken bij 100 km/h slechts 2 km/h is, durf ik sinds vanmiddag te beweren dat ik in de 2e versnelling 96 geijkte kilometers per uur haal. Net tegen het streepje van de 100 km/h kapt de begrenzer af.
SteV6
SteV6
S4 Avant
hi stephanSteV6 schreef:De toerenbegrenzer van mijn Speedster knalt er bij ongeveer 6600 rpm keihard in. Ik wilde even weten of de berekende 97 km/h voor de 2e klopt. En omdat ik weet dat op dit moment mijn tellerafwijken bij 100 km/h slechts 2 km/h is, durf ik sinds vanmiddag te beweren dat ik in de 2e versnelling 96 geijkte kilometers per uur haal. Net tegen het streepje van de 100 km/h kapt de begrenzer af.
SteV6
vanmorgen toevallig ook geprobeerd, het rode lampje begint bij mij bij 6500 rpm en alles is over bij7000rpm heb dan op de teller 108 km
Ik weet niet of ze de toeren begrenzer hebben afgehaald'.
Hmm, ik vond hem nou niet echt keihard ingrijpen hoor. Ik bedoel, je wordt naar voren gelanceerd ofzo, zoals je bij andere auto's hebt. Ik vond hem wel subtiel ingrijpen...SteV6 schreef:De toerenbegrenzer van mijn Speedster knalt er bij ongeveer 6600 rpm keihard in. Ik wilde even weten of de berekende 97 km/h voor de 2e klopt. En omdat ik weet dat op dit moment mijn tellerafwijken bij 100 km/h slechts 2 km/h is, durf ik sinds vanmiddag te beweren dat ik in de 2e versnelling 96 geijkte kilometers per uur haal. Net tegen het streepje van de 100 km/h kapt de begrenzer af.
Mark
C30-94@0.55bar
- SteV6
Vergeleken met de begrenzer van de V6 in de Leon, grijpt de begrenzer in de Speedster hard in. En dan bedoel ik duidelijk de "takke, takke, tak"-manier. Bij de Leon voel je de begrenzer zijdezacht ingrijpen, zo'n 300 rpm ervoor wordt langzaam het vermogen weggenomen en daardoor neemt de accelaratie voelbaar af. En uiteindelijk draait de motor niet meer dan z'n maximale toerental (ook hier weer lang leve het drive-by-wire), zonder dat de ontsteking wordt weggenomen.
Schiet me nog iets te binnen. Bij de Leon kan je niet gelijktijdig gasgeven en remmen. Zodra het rempedaal wordt ingetrapt, wordt door de ECU de gasklep gesloten. Ben vergeten om dat vandaag ook nog te testen bij de Speedster. Dat komt later wel, zodra het weer weer beter gaat worden.
SteV6
Schiet me nog iets te binnen. Bij de Leon kan je niet gelijktijdig gasgeven en remmen. Zodra het rempedaal wordt ingetrapt, wordt door de ECU de gasklep gesloten. Ben vergeten om dat vandaag ook nog te testen bij de Speedster. Dat komt later wel, zodra het weer weer beter gaat worden.
SteV6
S4 Avant
- Maik
- Groot Speedster Commandeur
Dat kan bij de speedster wel Stephan, dat heeft Mark al geprobeerd met zijn race cursus in de UKSteV6 schreef: Schiet me nog iets te binnen. Bij de Leon kan je niet gelijktijdig gasgeven en remmen. Zodra het rempedaal wordt ingetrapt, wordt door de ECU de gasklep gesloten. Ben vergeten om dat vandaag ook nog te testen bij de Speedster. Dat komt later wel, zodra het weer weer beter gaat worden.
SteV6

Dus we kunnen ook mooie burn-outs maken

Hehe, ZEKER weten dat dat kan bij de Speedster. Ik rij dat ding continue met heel&toe, en dat gaat niet als je niet gelijk gas kunt geven en remmenSteV6 schreef: Schiet me nog iets te binnen. Bij de Leon kan je niet gelijktijdig gasgeven en remmen. Zodra het rempedaal wordt ingetrapt, wordt door de ECU de gasklep gesloten. Ben vergeten om dat vandaag ook nog te testen bij de Speedster. Dat komt later wel, zodra het weer weer beter gaat worden.

Mark
C30-94@0.55bar
- Pipo
topsnelheid
Niet helemaal akkoord. Ik heb een 2,2 en kan hem probleemloos in de rpm-begrenzer draaien (6,500rpm). Ik rij dan effectief ca 225km/h. Het is wel zo dat er geen katalisators meer opstaan en de einddemper gemodifieerd is (minder tegendruk). Maar dat levert me zeker geen tientallen pk's op. Ga hem wel eens op de rollenbank laten zetten om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen 
Pipo
Hieruit blijkt wel dat een 2.2i door de rol- en luchtweerstand begrensd is in topsnelheid en dat een Turbo in de toerenbegrenzer loopt. Dus om een 2.2i een hogere top te geven moeten er enkele tientallen pk's "gevonden" worden, en moet bij de Turbo de toerenbegrenzer "opgeschroefd" worden.

Pipo
Hieruit blijkt wel dat een 2.2i door de rol- en luchtweerstand begrensd is in topsnelheid en dat een Turbo in de toerenbegrenzer loopt. Dus om een 2.2i een hogere top te geven moeten er enkele tientallen pk's "gevonden" worden, en moet bij de Turbo de toerenbegrenzer "opgeschroefd" worden.
A thing of beauty is a joy forever!
Re: topsnelheid
Oh, daar zou ik HEEL benieuwd naar zijn. Als het goed is zou je met jouw wijzigingen toch wel iets van 15pk of meer moeten kunnen vinden. Dat kan iig zorgen voor een stuk hogere topsnelheid als ie dan bovenin meer kan doortrekken. Ik dacht dat er op het engelse forum een lijst was met mensen die wijzigingen hadden aangebracht. Verwijderen van de precat met andere einddemper en een remap gaf meestal richting de 170pk. Das toch iets van 20pk winst.Pipo schreef:Niet helemaal akkoord. Ik heb een 2,2 en kan hem probleemloos in de rpm-begrenzer draaien (6,500rpm). Ik rij dan effectief ca 225km/h. Het is wel zo dat er geen katalisators meer opstaan en de einddemper gemodifieerd is (minder tegendruk). Maar dat levert me zeker geen tientallen pk's op. Ga hem wel eens op de rollenbank laten zetten om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen
Pipo
Mark
C30-94@0.55bar
trappen
Vanmorgen op de snelweg geprobeerd. de A1 uit voorzorg maar de
nr platen eraf gehaald
Vond hem trouwens bij 278 wel een
beetje inhouden
Ben direkt door gereden naar de opel garage
maar ze konden het probleem niet zo gauw vinden
Hi Stephan
2e versnelling 7000 rpm 118 km
3e versnelling 7000 rpm 173 km
4e versnelling 7000 rpm 235 km
5e versnelling 6700 rpm 278 km
nr platen eraf gehaald

beetje inhouden

maar ze konden het probleem niet zo gauw vinden

Hi Stephan
2e versnelling 7000 rpm 118 km
3e versnelling 7000 rpm 173 km
4e versnelling 7000 rpm 235 km
5e versnelling 6700 rpm 278 km
- blue speedster
- Lid
Heb nog wel even moeten bijkomen toen ik 15 min later bij de opel garage aan kwam.Wat was het geval?blue speedster schreef:Jan,
Dat de Speedster turbo bij 278 km per uur wat gaat inhouden is
normaal, doordat je met open dakje heb gereden.
Je zal zien dat hij met de hardtop erop en ingeklapte buitenspiegels
beduidend harder zal lopen.
Ik hoor morgen wel hoeveel km dit zal schelen.
Succes
Blue Speedster
Had het raampje open gedraaid bij 278 km om een krentenbol op te eten
en gelijk bij de eerste hapkreeg ik door de luchtdruk of zo, de bek niet meer dicht

Achteraf toen ik thuis kwam keek ik in de spiegel en zag dat ik de
snotterbellen nog achter de oren had. t'ja dan moet je wel in bad.
- SteV6
Jans, weet jij wel heel zeker dat er alleen shag in je zelfgedraaide sigaretjes zitjans schreef:Heb nog wel even moeten bijkomen toen ik 15 min later bij de opel garage aan kwam.Wat was het geval?
en gelijk bij de eerste hapkreeg ik door de luchtdruk of zo, de bek niet meer dichtToch maar snel het raampje dicht gedraait,en keek toevallig naar beneden, en zag dat mijn broekspijpen tot aan mijn knie zaten. Dit kwam zei de garage omdat je auto zo snel optrekt
snotterbellen nog achter de oren had. t'ja dan moet je wel in bad.

Hoe voelt dat eigenlijk 250+ te rijden in een Speedster? Ik weet wel hoe het voelt om 280+ te rijden in een ander GM product, maar die heeft wel 4 cilinders meer en geen turbo.
Ooit wil ik door die 300-barriere!
SteV6
- Bijlagen
-
- Tacho-283.jpg (31.19 KiB) 3938 keer bekeken
S4 Avant
Hi stephanSteV6 schreef:Jans, weet jij wel heel zeker dat er alleen shag in je zelfgedraaide sigaretjes zitjans schreef:Heb nog wel even moeten bijkomen toen ik 15 min later bij de opel garage aan kwam.Wat was het geval?
en gelijk bij de eerste hapkreeg ik door de luchtdruk of zo, de bek niet meer dichtToch maar snel het raampje dicht gedraait,en keek toevallig naar beneden, en zag dat mijn broekspijpen tot aan mijn knie zaten. Dit kwam zei de garage omdat je auto zo snel optrekt
snotterbellen nog achter de oren had. t'ja dan moet je wel in bad...... Al die Bob Marley CD's in je wisselaar
Hoe voelt dat eigenlijk 250+ te rijden in een Speedster? Ik weet wel hoe het voelt om 280+ te rijden in een ander GM product, maar die heeft wel 4 cilinders meer en geen turbo.
Ooit wil ik door die 300-barriere!
SteV6
Wat betreft 300km en harder
een paar foto's van, toen mijn porsche turbo 480 pk top 315 km.
Prodrive in assen.2003