stef666 schreef:Lijkt er toch wel op dat je "mazzel" hebt gehad Jans, Volgens mij had het niet lang meer geduurd voordat hij plof had gezegd......
Ja ,misschien wel. Heb er 15000 km mee gereden ,en een soort van logboek van bijgehouden. In het begin 1 liter op 8000 km.
Ophet laatst 1 liter op 1000 km.
Maar goed, krijg alles vergoed van hem, en V.max op zijn beurt weer van Opel. Was een slechte serie veren zeiden ze bij Opel.
Mede omdat ze het alle 4 hadden.
Weet niet of het deze week nog lukt, Maar deze zuigers moeten 500 tot 1000 km inlopen. En dan maar hopen dat ze me onderweg niet pesten.
De turbo is er ook al , maak er morgen wel even een foto'tje van.
Vmax had het vanmiddag over minimaal 370 pk om mee te beginnen.
In een later stadium kon hij naar 500 pk. Maar daar begin ik niet aan.
Dus je bent weer terug bij af ? Zo'n C 20 LET hoort toch eigenlijk in een Calibra thuis?! Of heb ik het nu helemaal mis?
Redeneren we even verder dan zou een goed getuned 2.0L blok uit een Kadet of Astra GSi met zo'n 220 atmosferische pk's ook goed in een Speedster 2.2i kunnen functioneren ............ Geintje .
Ik wacht met spanning af wat je bevindingen zullen zijn. Doe in ieder geval maar weer eens de groeten aan Markus, want ik heb flink reclame gemaakt op het duitse forum voor z'n Multi-Anzeige.
jans schreef:Weet niet of het deze week nog lukt, Maar deze zuigers moeten 500 tot 1000 km inlopen. En dan maar hopen dat ze me onderweg niet pesten.
De turbo is er ook al , maak er morgen wel even een foto'tje van.
Vmax had het vanmiddag over minimaal 370 pk om mee te beginnen.
In een later stadium kon hij naar 500 pk. Maar daar begin ik niet aan.
Ik wil me wel als vrijwilliger aanmelden om die eerste 1000 km nu eens echt volgens het boekje "in te rijden" hoor Jan! Is met m'n eigen Speedster ook goed gelukt.
Oké Stephan, zal ik um zeggen.
Het is inderdaad het Calibra blok. Die is een stuk stabieler dan de Z .
Stefan Klaassen van EDS rijdt hier ook mee. En deze is ook alweer ong 4 kg lichter dan de Z20LET.
Ja'' Stef666 het was een moeilijke beslissing voor mij.Maar aangezien mijn orginele kopp plaat ( wel een zwaardere drukplaat ) er dus nog in zat, Moest er zo wie zo een zwaardere in. En ,ja de een vind dit ,en de andere dat.Denk dat het even wennen is. Er zijn er meer die er mee rond rijden op een speedster.
Ik dacht dat ik geen rust had Jan..........maar jij kunt er ook wat van.......maar goed ook deze keer voor hetzelfde geld heb je een ouderwetse (brommertijd) vastlopen ai ai
Waarom niet het nieuwe Turbo blok die is toch ook beter dacht ik.
Weer terug van vakantie
Die nieuwe motor moet je dan wél eerst kopen, 15000 euro.
En hij is zéker niet beter, heeft alleen een andere cilinderkop en de gesmede zuigers.
Die van mij was garantie, dus heb ik hem ,omdat ie toch eruit moest
Even laten aanpassen
DIT WORDT IE DANGarrett GT2871R is the big brother to the GT28RS or "Disco Potato" as it's called. This turbo can be ordered in either a T25 or T3 style turbine housing. Good for those wanting a bit more than what the GT28RS can offer. Good to about 400HP.
Compressor
-Wheel: 71mm, spcify 56 or 48 trim
-Housing: .60 ar
Turbine
-Wheel: 54mm
-Housing: .86 ar
-Specify T25 or T3 style housing