Weazle"s Beast.
Weazle"s Beast.
Nou gaat het dan eindelijk gebeuren ?
Motor wurde 2011 NEU gebaut und wird jetzt gegen einen 2,2L getauscht und ist daher abzugeben
Motor - Laufleistung erst ca. 1100km mit 440PS (ohne Rennstrecke)
der Z20LET Motor wurde wie folgt aufgebaut: (by FTT©)
*OEM Z20LEH Kurbelwelle
*H-Schaft-Stahlpleuel
*Kolbenbodenkühlung
*Z20LEH Kolben (Bohrung 86.00)
*Z20LEH Ölpumpe
*Zylinderkopfbearbeitung
*Klasen-Motors NockenwellenSatz
Motor wordt geleverd door franke turbo techniek dit was een demo auto voor hun volledig opgebouwd en getuned door franke.
Slechts 1100km gedraait en wordt nu vervangen voor een 2.2 liter blok. Mooi basis blokje voor mijn opbouw de olie sproeiers zijn
in het blok al geplaatst dus dat hoeft niet meer en de balance shaft kit is er ook uit en het blok is daarom gelijk aan leh nu.
http://www.franke-turbotechnik.com/
Zuiger koeling bij ftt
https://www.youtube.com/watch?v=YKTVCbm_2vA
Kleppen polijsten
https://www.youtube.com/watch?v=Tbb9wFVbkwQ
Motorblok op de dyno
https://www.youtube.com/watch?v=2OX-uvpFGi8
Motor wurde 2011 NEU gebaut und wird jetzt gegen einen 2,2L getauscht und ist daher abzugeben
Motor - Laufleistung erst ca. 1100km mit 440PS (ohne Rennstrecke)
der Z20LET Motor wurde wie folgt aufgebaut: (by FTT©)
*OEM Z20LEH Kurbelwelle
*H-Schaft-Stahlpleuel
*Kolbenbodenkühlung
*Z20LEH Kolben (Bohrung 86.00)
*Z20LEH Ölpumpe
*Zylinderkopfbearbeitung
*Klasen-Motors NockenwellenSatz
Motor wordt geleverd door franke turbo techniek dit was een demo auto voor hun volledig opgebouwd en getuned door franke.
Slechts 1100km gedraait en wordt nu vervangen voor een 2.2 liter blok. Mooi basis blokje voor mijn opbouw de olie sproeiers zijn
in het blok al geplaatst dus dat hoeft niet meer en de balance shaft kit is er ook uit en het blok is daarom gelijk aan leh nu.
http://www.franke-turbotechnik.com/
Zuiger koeling bij ftt
https://www.youtube.com/watch?v=YKTVCbm_2vA
Kleppen polijsten
https://www.youtube.com/watch?v=Tbb9wFVbkwQ
Motorblok op de dyno
https://www.youtube.com/watch?v=2OX-uvpFGi8
Laatst gewijzigd door Weazle op 11 mar 2015 8:18, 5 keer totaal gewijzigd.
Re: Weazle"s Beast.
Beesten a volonte hier opt forum
Ben zeeeeeeeeeeeeeeeeeeer benieuwd
Blijf je bij de oem leh pistons voor dat vermogen?
Welke turbo?
info info info.......
grtz

Ben zeeeeeeeeeeeeeeeeeeer benieuwd

Blijf je bij de oem leh pistons voor dat vermogen?
Welke turbo?
info info info.......

grtz
captain slow
Re: Weazle"s Beast.
Zodra de motor verkocht is gaat het door.
Komt een z20leh motor in met 45.000km op de klok dus ik ga 5000 km voorruit erop.
Inrijden hoeft dan niet meer dat scheelt.
Ik doe een motorswap en laat een uitlaat maken voor de leh en wat kleine aanpassingen en daarna gaat de boel weer terug het is te kort dag om
500pk versie te gaan bouwen voor komende zomer. Ik blijf met 300+ pk rijden deze zomer. En kan ik op mijn gemak deze zomer de spullen verzamelen
voor een 500pk bouw ik beslis zelf wat er op komt ik ga met een ander chargecooler systeem werken met ronde tubbes mijn ervaring in de scooter tuning
is dat flow heel belangrijk is ook bij waterscooters en superchargers and turbo is flow op hoge toeren belangrijk om nog vermogen te houden. En turbo lag
te verkleinen buizen van turbo naar inlaat zo kort mogelijk maken en inlaat traject van turbo zo koel mogelijk te gaan maken om maximale prestatie te krijgen.
Zuigers laat ik erin zitten die kunnen 650pk aan volgens klasen of ik h of i drijfstangen neem moet ik nog over nadenken je heb van 200 tot 3000 euro drijfstangen.
Carter versterken misschien met een plaat heb ik gelezen turbo en uitlaatspruitstuk is heel belangrijk ik ga niet met orgineel rijden want de flow is echt fout hiervan.
Misschien kijk ik naar dblas uitlaatspruitstuk maar deze kunnen scheuren net als de orginele gegoten. Vanwege de ruimte misschien een dblas of gelast. Turbo gt30 ?
Het tussenwand tussen de stoelen misschien weghalen en een custom laten maken om ruimte te maken voor de turbo Achterclam openen om meer koeling te verkrijgen zoals
rik hak ook heeft.
Dus genoeg te doen komende winter maar eest genieten deze zomer van me leh motertje de balance assen zijn er al standaard uit dus dat is zoiezo winst.
Komt een z20leh motor in met 45.000km op de klok dus ik ga 5000 km voorruit erop.

Ik doe een motorswap en laat een uitlaat maken voor de leh en wat kleine aanpassingen en daarna gaat de boel weer terug het is te kort dag om
500pk versie te gaan bouwen voor komende zomer. Ik blijf met 300+ pk rijden deze zomer. En kan ik op mijn gemak deze zomer de spullen verzamelen
voor een 500pk bouw ik beslis zelf wat er op komt ik ga met een ander chargecooler systeem werken met ronde tubbes mijn ervaring in de scooter tuning
is dat flow heel belangrijk is ook bij waterscooters en superchargers and turbo is flow op hoge toeren belangrijk om nog vermogen te houden. En turbo lag
te verkleinen buizen van turbo naar inlaat zo kort mogelijk maken en inlaat traject van turbo zo koel mogelijk te gaan maken om maximale prestatie te krijgen.
Zuigers laat ik erin zitten die kunnen 650pk aan volgens klasen of ik h of i drijfstangen neem moet ik nog over nadenken je heb van 200 tot 3000 euro drijfstangen.
Carter versterken misschien met een plaat heb ik gelezen turbo en uitlaatspruitstuk is heel belangrijk ik ga niet met orgineel rijden want de flow is echt fout hiervan.
Misschien kijk ik naar dblas uitlaatspruitstuk maar deze kunnen scheuren net als de orginele gegoten. Vanwege de ruimte misschien een dblas of gelast. Turbo gt30 ?
Het tussenwand tussen de stoelen misschien weghalen en een custom laten maken om ruimte te maken voor de turbo Achterclam openen om meer koeling te verkrijgen zoals
rik hak ook heeft.
Dus genoeg te doen komende winter maar eest genieten deze zomer van me leh motertje de balance assen zijn er al standaard uit dus dat is zoiezo winst.
Re: Weazle"s Beast.
Motor is verkocht.
Zondag misschien het nieuwe blok ophalen
Zondag misschien het nieuwe blok ophalen

- speedster
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 03 dec 2004 18:10
Re: Weazle"s Beast.
Motor is eruit gelepeld!


- Pipo
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2038
- Lid geworden op: 17 dec 2004 14:40
- Locatie: Oost-Vlaanderen
Re: Weazle"s Beast.
Dat is nu wat ik noem een gewichtsvermindering
Levert gegarandeerd minder verbruik op ......... bergaf 


A thing of beauty is a joy forever!
Re: Weazle"s Beast.
Motor gevonden nu aan het onderhandelen.
motor levert momenteel 440pk
z20let bijna nieuw
leh zuiger
h drijfstangen
cilinder kop gepoort
olie sproeier gemonteerd
klasen nokken
arp bouten
gt30
klasen uitlaatspruitstuk.
630cc
440 pk uitdraai.
motor levert momenteel 440pk
z20let bijna nieuw
leh zuiger
h drijfstangen
cilinder kop gepoort
olie sproeier gemonteerd
klasen nokken
arp bouten
gt30
klasen uitlaatspruitstuk.
630cc
440 pk uitdraai.

Re: Weazle"s Beast.
Nice! Ga je die chargecooler gebruiken zoals boven op de foto? Dat type werkt maar tot een 350 pk. Ook je intake buizen dienen 90 mm te zijn, gasklep groter,90mm maf.
Je kan project Nipper maar eens doorlezen als je zulke vermogens gaat draaien. Vele nuttige weetjes.
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... 9884,d.d24
Ikzelf ben nog meer gebonden aan deze set up
= mijn leesmateriaal
http://www.speedsterforum.de/forum/inde ... owtopic=10
grtz
Je kan project Nipper maar eens doorlezen als je zulke vermogens gaat draaien. Vele nuttige weetjes.
https://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q= ... 9884,d.d24
Ikzelf ben nog meer gebonden aan deze set up

http://www.speedsterforum.de/forum/inde ... owtopic=10
grtz
captain slow
Re: Weazle"s Beast.
Ja in ga 3inch inlaat maken rechtstreekt naar de rechterkant deze gaat niet over het uitlaat systeem dan ben je dom bezig als je een chargecooler hebt lekker naar rechts waar de intercooler zit die is straks toch weg en komt een kleinere voor terug. 440 pk is ook gelijk mijn eindstop ik de boel wel verbeteren maar geen hogere vermogen willen. klasen nokkenas levert 70pk extra bovenin de toeren en de kop is gepoort dat heeft veel meer flow dan een standaard kop dit scheelt ook veel meer. Ik zie het wel hoe het gaat hoop dingen passen niet en moeten aangepast worden.
Re: Weazle"s Beast.
Ik vrees dat 3 inch=76 mm te klein gaat zijn voor je..... Zeker ook je Maf aanpassen( geen 80mm , die zijn inwendig maar 72mm)
Big Horsies=Big pipes
Big Horsies=Big pipes

captain slow
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1071
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: Weazle"s Beast.
De inlet van je turbo is de maat van je intake. Voor ic-buizen gelden idem regels. Groter is alleen beter voor de uitlaat van een turbo.
Opel Speedster 2.2 Turbo
Re: Weazle"s Beast.
Dat vroeg ik mij dus ook af.....Daan schreef:De inlet van je turbo is de maat van je intake. Voor ic-buizen gelden idem regels. Groter is alleen beter voor de uitlaat van een turbo.
M'n inlet vd turbo is 70mm waar een buizenwerk aanhangt van 80mm uitwendig. Maargoed, de inwendige doorsnede vd maf is 72mm. Kan dus kloppen?
Nogthans , volgens Markus, mocht er een 90 mm Maf opstaan (inwendig 86mm).
Ik heb wel degelijk een restrictie in m'n set up. Later wat testen ermee.
inlet turbo

Beter beeld van je turbo op een z20leh...

http://youtu.be/OrOHWBZPlIQ
captain slow
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1071
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: Weazle"s Beast.
Het gaat uiteindelijk om flow en om deze zo min mogelijk te verstoren. Als je inlet 70mm is dan is een 80mm buis op zich niks overbodig. Je moet alleen wel proberen om heel de intake dan 80mm te houden en liefst in 1 stuk (zo min mogelijk buizen/koppelingen etc.).
In praktijk merk je er vaak weinig van maar ik al eens lopen klooien met een 2,5" intake met 80mm maf er tussen en die liep echt bagger tijdens het rijden. 80mm buizen er aan gehangen en alles was ok. De werveling van de lucht vanwege de abrubte overgangen resulteerde in verkeerde metingen van de maf.
Nu weer ontopic
In praktijk merk je er vaak weinig van maar ik al eens lopen klooien met een 2,5" intake met 80mm maf er tussen en die liep echt bagger tijdens het rijden. 80mm buizen er aan gehangen en alles was ok. De werveling van de lucht vanwege de abrubte overgangen resulteerde in verkeerde metingen van de maf.
Nu weer ontopic

Opel Speedster 2.2 Turbo